;
coinex

تاسیس منطقه اقتصادی متاورس در ژاپن با همکاری شرکت‌های فناوری

تعدادی از شرکت‌های برجسته فناوری ژاپنی همچون فوجیتسو و میتسوبیشی طی توافق‌نامه‌ای قصد تاسیس منطقه اقتصادی متاورس در ژاپن را با برنامه‌ای دنبال می‌کنند.

دنیای متاورس توجه بسیاری از فعالان بخش فناوری را به خود جلب کرده و کشورها در سرتاسر دنیا هر روز در پی ایجاد پیشرفت در این تکنولوژی نوظهور هستند. حالا کشور ژاپن، به عنوان یکی پیشروان بخش فناوری، تاریخ 27 فوریه گروهی از شرکت‌های پیشتاز در حوزه تکنولوژی را جهت تاسیس منطقه اقتصادی متاورس در ژاپن فراخوانده که برای مشارکت در این امر با یکدیگر توافق کنند.

منطقه اقتصادی متاورس ژاپن یک اکوسیستم بوده که امکان همکاری بین خدمات متاورس گوناگون و سیستم‌عامل‌های موجود را برای مصرف‌کنندگان در ژاپن فراهم می‌آورد. حالا طی این توافق‌نامه به برنامه‌ای که در آینده به دنبال ارائه این زیرساخت‌ها به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در خارج از ژاپن نیز هست، تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: برگزاری کامل یک جلسه دادرسی در متاورس

تاسیس منطقه اقتصادی متاورس در ژاپن

علاوه‌بر ایجاد منطقه اقتصادی متاورس ژاپن، این توافق‌نامه بر ایجاد زیرساخت‌های متاورس باز به نام «Ryugukoku» نیز تمرکز دارد که موج بعدی توسعه متاورس را در پی دارد. متاورس باز نوعی از زیر ساخت به‌منظور ساخت ابزارهای قابل تعامل توسط کاربران و توسعه‌دهندگان در سیستم‌عامل‌های مختلف محسوب می‌شود. همچنین به عنوان یک زیرساخت اجتماعی جدید جهت تحول دیجیتال سازمانی عمل خواهد کرد.

تاسیس منطقه اقتصادی متاورس در ژاپن

شرکت‌های ژاپنی مشارکت‌کننده در این توافق‌نامه عبارت‌اند از آزمایشگاه فوجیتسو، میتسوبیشی و آزمایشگاه TBT. براساس مدارک ارائه‌شده، شرکت‌هایی که این توافق‌نامه را به امضا رسانده‌اند، فناوری‌ها و خدمات ساخته‌شده توسط خود را به‌منظور ایجاد Ryugukoku به کار خواهند گرفت. این خدمات بازی‌سازی، فن‌آوری، اطلاعات و ارتباطات را شامل خواهند شد.

در این توافق‌نامه مشارکت‌کنندگان بر بخش فناوری مالی این کشور تاکید دارند. در اول فوریه، نخست وزیر این کشور سازمان‌های خودمختار غیر متمرکز (DAOS) و توکن‌های غیرمثلی (NFT) را به عنوان راه‌حلی در راستای پشتیبانی از استراتژی «ژاپن خنک» (Cool Japan) که در دولت در حال اجرا است، محسوب کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تاسیس منطقه اقتصادی متاورس در ژاپن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر