;
coinex

مترولوژیست‌ها در خط تولید بوگاتی از 1 میلیمتر خطای تولید نمی‌گذرند!

با استفاده از مترولوژیست‌ها در خط تولید بوگاتی دقت مونتاژ جهت کنترل خطای تولید به بالاترین استانداردها و اطمینان فرایند در حد 1 میلی‌متر رسیده است.

بدون هیچ تردیدی بوگاتی در دسته گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروسازان جهان قرار دارد و قاعدتاً هرساله به دنبال ارتقای کیفیت خود نسبت به سایرین است. درواقع استخدام مترولوژیست‌ها در خط تولید بوگاتی از سوی مدیران این کمپانی به همین علت تمرکز روی خطای مونتاژ بوده است.

متخصص اندازه‌شناس یا مترولوژیست با استفاده از اندازه‌گیری‌های دقیق جهت اطمینان از اینکه یک فرایند یا محصول با بالاترین استانداردها مطابقت دارد، دقت مونتاژ محصولات را بالا می‌برد. بوگاتی در این زمینه از «گریگور هالر مه‌یر» بهره می‌برد. وی مسئول اندازه‌گیری و تحلیل کلیه قطعات به‌منظور اطمینان از نصب دقیق آن‌هاست.

این خودروساز قصد ارائه سطح مشابهی از دقت در جزئیات و بازرسی دقیق برای تمام مدل‌های خود را دارد؛ بوگاتی این امر را بدون توجه به اینکه آن خودرو یک بوگاتی شیرون معمولی است یا یک نسخه تولید محدود (مانند بوگاتی چنتودیه‌چی و یا مدل تک لا ویچر نویر ) انجام می‌دهد. در حقیقت، بوگانی به‌ازای هر دلار وجهی که بابت خودروهایش از مشتریان دریافت می‌کند، بهترین نسخه خودروها را با بالاترین سطح کیفی عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: همکاری هواوی با جک در ساخت خودروهای هوشمند

استخدام مترولوژیست‌ها در خط تولید بوگاتی

هالر مه‌یر در مورد وظیفه خود در شرکت بوگاتی بیان داشت: «من باید دلیل این موضوع را پیدا کنم که چرا فاصله بین دو قطعه تنها یک میلی‌متر از میزان تعیین‌شده بیشتر شده است. چون این می‌تواند منجر به ایجاد صداهای نامطلوب در سرعت‌های بالا توسط ابرخودروهای ما شود.»

مترولوژیست‌ها در خط تولید بوگاتی

متخصص اندازه‌شناس بوگاتی در کار خود ترکیبی از ابزارهای دستی و اسکنرهای سه‌بعدی با دقت 0.005 میلی‌متر را مورد استفاده قرار می‌دهد. در صورتی که وی قطعه‌ای را بیابد که محل قرارگیری آن با مقادیر تعریف‌شده از سوی بوگاتی تطابق نداشته باشد، مکلف به بررسی علت اصلی این موضوع خواهد بود. او سپس نتایج بررسی خود را با مهندسان بوگاتی به اشتراک خواهد گذاشت تا قطعه را جایگزین یا محل قرارگیری آن را تغییر دهند.

مترولوژیست‌ها در خط تولید بوگاتی

این متخصص اندازه‌شناس بوگاتی در ادامه اعلام کرد: «بااین‌حال، اندازه‌گیری قطعات مختلف و میزان انحراف آن‌ها تنها بخشی از کار من است. بخش دیگری از کار من مربوط به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای تضمین و بهبود مداوم استانداردهای کیفی و تضمین عالی‌بودن ابرخودروهای ماست.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بهره‌گیری از مترولوژیست‌ها در خط تولید بوگاتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر