;
coinex

معافیت مالیاتی کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی توسط مجلس تصویب شد

مصوبه تعیین نرخ تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی توسط شورای اقتصاد و معافیت مالیاتی کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی به‌طور کامل تصویب شد.

براساس گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس طی جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه پیگیری بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با تصویب بندهای (و)، (ز) و(ط) تبصره 6 موافقت کردند.

در زمینه معافیت مالیاتی کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی طبق بند (ط) تبصره 6؛ در جهت حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و تشویق کسب و کارهای اینترنتی به استفاده از سکو (پلتفرم)های داخلی، تا پایان سال 1402 درآمد کسب‌وکارهای اشخاص حقیقی در پلتفرم‌های داخلی مورد تأیید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تا پایان سال 1401 پرونده مالیاتی نداشته‌اند شامل نرخ صفر مالیاتی خواهند شد. همچنین عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی از سوی اشخاص مذکور بابت کسب و کارهای اینترنتی تا پایان سال 1400 منجر به محرومیت از معافیت‌های مالیاتی نخواهد شد.

آیین نامه اجرائی این بند طی مدت 2 ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

بیشتر بخوانید: مالیات خودروهای لوکس تعیین و توسط مجلس تصویب شد

تصویب معافیت مالیاتی کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی و بندهای دیگر

همچنین در بند (و) تبصره 6 ذکر شده است: «نرخ تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شود. معادل یک در هزار مالیات و عوارض ارزش‌افزوده وصولی از طریق سامانه مؤدیان به ردیف درآمدی شماره 110519 واریز می‌شود تا صرفاً برای پرداخت کارمزد و تعرفه یاد شده شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی برای ارائه خدمات مورد درخواست سازمان امور مالیاتی هزینه می‌شود و مازاد آن با رعایت مهلت مقرر در مواد (63) و (64) قانون محاسبات عمومی مصوب 1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن مسترد می‌شود. ‌ هزینه‌کرد این وجوه با رعایت ترتیبات مقرر در ماده (30) قانون ‌برنامه‌وبودجه کشور مصوب سال 1351 امکان‌پذیر است.»

معافیت مالیاتی کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی

متن بند(ز) تبصره 6 نیز تصریح کرده است: «بانک مرکزی، کلیه بانک‌ها، مؤسسات اعتباری، صندوق‌های قرض‌الحسنه، شهرداری‌ها، پلیس راهور فراجا و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلفند حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه با راه اندازی خدمات برخط (وب سرویس)، اطلاعات مورد درخواست سازمان امور مالیاتی کشور برای سال 1402 و سنوات قبل را در اختیار این سازمان قرار دهند. مراجع و مقامات ‌مسؤول درصورت تخلف از این حکم علاوه بر ‌مسؤولیت تضامنی با مؤدی در پرداخت مالیات، مشمول محرومیت ماده (202) قانون مالیات‌های مستقیم خواهند بود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص موافقت نمایندگان مجلس با معافیت مالیاتی کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر