;
coinex

سامانه نقل و انتقال آنلاین مالکیت خودرو راه‌اندازی می‌شود

سامانه نقل و انتقال آنلاین مالکیت خودرو در آینده‌ای نزدیک آغاز به‌کار خواهد کرد. با این سامانه تمامی مراحل نقل‌وانتقال خودرو به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد.

روز گذشته در صحن علنی مجلس مقرر شد که سامانه نقل و انتقال آنلاین مالکیت خودرو هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود. طبق این خبر مجلس، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را مکلف به انجام این کار کرده است. با این کار، مالکین خودرو فقط برای احراز هویت، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک نیاز به مراجعه حضوری به مراکز تعویص پلاک دارند.

پیش از این تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو فقط به‌صورت حضوری انجام می‌شد و مالکین خودرو باید قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک، از سامانه تعویض پلاک نوبت اینترنتی دریافت می‌کردند. البته این مرحله نیز از دوران شیوع ویروس کرونا و به‌دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت در این مراکز آغاز شد. در این مراکز همچنین به غیر از مراحل گفته شده بالا، زمان تقریباً زیادی نیز صرف تعویض مدارک و و تحویل آن به مالک جدید خودرو می‌شد.

بیشتر بخوانید: نمایندگان مجلس با تولید و فروش خودرو توسط وزارت دفاع موافقت کردند

سامانه نقل و انتقال آنلاین مالکیت خودرو به‌زودی اجرا می‌شود

با تصویب مجلس، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف به ایجاد سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت به نحوی شد که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به‌صورت آنلاین انجام شده و مراجعه حضوری اشخاص صرفاً برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد.

در جلسه علنی نوبت عصر روز گذشته بند (د) تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش هزینه ای تصویب شد.

سامانه نقل و انتقال آنلاین مالکیت خودرو به‌زودی اجرا می‌شود

طبق این مصوبه، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۲ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد نماید که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به‌صورت برخط انجام و مراجعه حضوری اشخاص صرفاً برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد.

در این راستا فرماندهی انتظامی موظف است پلاک را صرفاً از طریق مؤسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه مندرج در جدول شماره (۱۶) این قانون را از متقاضی دریافت و سهم مؤسسه ذی‌ربط را به‌طور مستقیم پرداخت و مابقی را به ردیف درآمدی ۱۴۰۱۱۴ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف به اعلام جزئیات دریافتی به متقاضیان است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سامانه نقل و انتقال آنلاین مالکیت خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر