;
coinex

مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 3 فاش شد

اخیراً مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 3 افشا شده و به باور افشاگران این پردازنده در واحد CPU از معماری مشابه نسل پیشین خود برای هسته‌ها استفاده خواهد کرد.

طبق اعلام افشاگران برخلاف انتظارات، شرکت کوالکام برنامه‌ای جهت تولید پردازنده‌ی میان‌نسلی اسنپدراگون +8 نسل 2 نخواهد داشت و به طور کاملاً مستقیم اقدام به تولید تراشه Snapdragon 8 Gen 3 خواهد کرد. این پردازنده‌ی پرچم‌دار در گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: طرحی برای نابودی کوالکام: ادغام هوش مصنوعی انویدیا با پردازنده‌های موبایلی مدیاتک!

برخی مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 3

ظاهراً این پردازنده طبق برنامه‌ها بر‌پایه‌ لیتوگرافی چهار‌نانومتری N4P شرکت TSMC تولید خواهند شد. بنابراین پردازنده A17 Bionic اپل که در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از آن‌ها بهره گرفته می‌شود، تنها تراشه‌ موبایلی سال 2023 با لیتوگرافی سه‌نانومتری سال آینده خواهد بود. از طرفی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در سال 2024 با این لیتوگرافی ارائه خواهد شد.

مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 3

به‌گزارش نوت‌بوک‌چک، اسنپدراگون 8 نسل 3 در واحد CPU از معماری 3+4+1 هسته‌ها (شامل یک هسته‌ای اصلی و بسیار پرقدرت و چهار هسته‌ی میانی و سه هسته‌ی کم‌مصرف) درست به مانند نسل قبلی بهره خواهد برد. کوالکام قبلاً از این چینش در پردازنده‌ اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده بود. بعضی شایعات نیز از استفاده Snapdragon 8 Gen 3 از معماری هسته‌های 2+5+1 خبر می‌دهند.

براساس اطلاعات منتشر شده Snapdragon 8 Gen 4 از Cortex X4 به‌عنوان تک‌هسته‌ اصلی خود بهره خواهد برد. این هسته در نسخه‌ اصلاح‌شده‌ Snapdragon 8 Gen 3 برای گوشی‌های سری گلکسی S24 دارای سرعت کلاک 3.72 گیگاهرتز خواهد بود. درحال‌حاضر نیز به سرعت کلاک سایر هسته‌ها اشاره‌ای نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افشای برخی مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 3 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر