;
coinex

خلبان هوش مصنوعی در 90 ثانیه رقیب انسانی خود را شکست داد!

خلبان هوش مصنوعی در یک اقدام عجیب توانست رقیب انسانی خود را شکست دهد. ظاهراً دنیای هوش مصنوعی کم‌کم دست انسان را در پوست گردو می‌گذارد.

پژوهشگران ارتش چین خبر از غلبه یک خلبان هوش مصنوعی بر نیروی انسانی دادند. دنیای هوش مصنوعی روزبه‌روز درحال پیشرفت است تا جایی‌که در بسیاری از حوزه‌ها، جایگزین نیروی انسانی شده‌اند. در آخرین اخبار مربوط‌ به تکنولوژی، یک خلبان هوش مصنوعی در یک درگیری هوایی توانست به خلبان انسانی تنها در 90 ثانیه غلبه کند. همچنین اتفاقی برای اولین‌بار درجهان افتاده است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی ION مشاور رئیس جمهور رومانی شد!

خلبان هوش مصنوعی بر نیروی انسانی پیروز شد

پژوهشگران ارتش چین می‌گویند که برای نخستین بار، «یک خلبان جنگنده‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی» توانسته است در درگیری نزدیک هوایی (داگ‌فایت) بهتر از خلبانان انسانی ظاهر شود. خلبان هوش مصنوعی موفق شد مسابقه را در زمان تنها ۹۰ ثانیه تکمیل کند.

پژوهشگران ارتش چین در مقاله‌ای که در مجله‌ی علمی Acta Aeronautica et Astronautica Sinica منتشر شده است می‌گویند:

این هوش مصنوعی می‌تواند با توانایی محاسباتی برتر، به‌طور دقیق‌تری تحولات نبرد را پیش‌بینی کند و ابتکار عمل به خرج دهد.

پژوهشگران چینی می‌گویند: «دوران پادشاهی هوش مصنوعی در نبردهای هوایی، در شرف وقوع است.»

خلبان هوش مصنوعی بر نیروی انسانی پیروز شد

بر اساس گزارش خبرگزاری South China Morning Post، نبرد داگ‌فایت موردبحث شامل دو هواپیمای کوچک با‌ل‌ثابت بدون سرنشین بوده است. یکی از این هواپیماها توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شد و دیگری تحت کنترل یک اپراتور انسانی بود که روی زمین حضور داشت.

برای استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان خلبان جت جنگنده همچنان چالش‌هایی وجود دارد، با این‌حال پژوهشگران ارتش چین می‌گویند نبرد هوایی موردبحث «امکان‌پذیری استفاده از فناوری خلبانی هوش مصنوعی را از لحاظ مهندسی ثابت کرد.»

در ادامه‌ی گزارش می‌خوانیم:

«هواپیماهایی که تصمیم‌ها را به‌طور خودمختار می‌گیرند، در زمینه‌ی سرعت واکنش، می‌توانند کاملاً بهتر از انسان عمل کنند.»

پژوهشگران ارتش چین می‌گویند یکی از مزایای هوش مصنوعی این است که سیستم‌های مبتنی‌بر این فناوری نگرانی‌هایی مانند نرسیدن اکسیژن به مغز به هنگام مانورهای سریع یا ترس از مرگ، ندارند.

چین تنها کشوری نیست که پروژه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی در جت‌های جنگنده دارد. ایالات متحده مدتی است که کار روی فناوری مشابهی را شروع کرده. مدتی قبل نیروی هوایی ارتش آمریکا توانست یک جنگنده را ۱۷ ساعت با هوش مصنوعی به پرواز دربیاورد.

در سال ۲۰۲۰، هوش مصنوعی شرکت Heron Systems موفق شد در یک نرم‌افزار شبیه‌ساز پرواز، خلبان نیروی هوایی آمریکا را با نتیجه‌ی پنج بر صفر شکست دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خلبان هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر