;
coinex

پرفروش ترین گوشی های 2022 معرفی شدند؛ حمکرانی مطلق اپل!

لیست پرفروش ترین گوشی های 2022 منتشر شد. براساس این آمار، اپل همچنان به بیشتازی خود در این زمینه ادامه می‌دهد. در پایین لیست 10 گوشی پر فروش 2022 آورده شده است.

پرفروش ترین گوشی های 2022 براساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ معرفی شدند. در فهرست منتشر شده در این لیست به‌وضوح دیده می‌شود که گوشی‌های آیفون شکست سختی را به کهکشانی‌های سامسونگ تحمیل کرده‌اند.

اپل سال‌هاست که با آیفون‌های خود ضربات مهلکی را بر پیکر رقیبان همیشگی خود مانند سامسونگ، شیائومی، هواوی و … وارد کرده است. البته باید توجه کرد که بخش عمده درآمد اپل نیز از گوشی‌های آیفون است و این گوشی‌ها نسبت‌به پرچمداران برندهای دیگر از قیمت بسیار بالاتری برخوردارند.

شاید قیمت بالای گوشی‌های آیفون دلیل اصلی فروش بالای آنها باشد. اما ازحق نگذریم، اپل همیشه سعی کرده تا گوشی‌هایش را با بهترین متریال و کیفیت ساخت بالا، همراه با بهبودهای نرم‌افزاری متعدد به بازار ارائه دهد. در لیست منتشر شده از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 2022 یک نکته بسیار جالب وجود دارد و آن هم، حضور 8 گوشی اپل از 10 گوشی برتر سال گذشته میلادی است که بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: جایزه بهترین گوشی سال 2023 کنگره جهانی موبایل (GLOMO) به آیفون 14 پرو رسید

لیست پرفروش ترین گوشی های 2022 منتشر شد

اپل باارزش‌ترین شرکت فناوری در دنیاست که همچنان پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار را تولید می‌کند. بررسی‌ها نشان داده است که مدل‌های مختلف آیفون در سال 2022 میلادی 8 جایگاه از لیست 10 گوشی پرفروش جهان را در اختیار گرفته‌اند.

آیفون‌ها همیشه یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار بوده‌اند و مدل‌های مختلف و متفاوت آن در رده‌های بالای فهرست محصولات پرفروش قرار دارند. حالا گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ نشان می‌دهد که اپل در سال 2022 هم پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار را تولید کرده است.

در فهرست 10 گوشی پرفروش 2022، آیفون 13 با سهم بازار 5‌ درصدی در صدر قرار گرفته و بعد به‌ترتیب اسامی آیفون 13 پرو مکس با سهم 2.6‌ درصدی و آیفون 14 پرو مکس با سهم 1.7‌ درصدی دیده می‌شود.

لیست پرفروش ترین گوشی های 2022 منتشر شد

با عبور از سه جایگاه اول، نام موبایلی از محصولات شرکت سامسونگ به‌چشم می‌خورد که البته نه یک گوشی بالارده، بلکه گلکسی A13 از محصولات پایین‌رده این شرکت محسوب می‌شود. این گوشی تنها 1.6 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار داشته است.

در رده چهارم دوباره محصولی از اپل، یعنی آیفون 13 پرو با سهم 1.6 درصدی دیده می‌شود و بعد به‌ترتیب آیفون 12 با سهم 1.5 درصدی، آیفون 14 با سهم 1.4‌ درصدی، آیفون 14 پرو با سهم 1.2 درصدی و آیفون SE 2022 با سهم 1.1‌ درصدی حضور دارند. در انتهای این فهرست هم دوباره یک گوشی دیگر از سامسونگ به نام گلکسی A03 قابل مشاهده است که یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود.

گزارش کانترپوینت نشان می‌دهد که فروش آیفون 13 بسیار درخشان بوده و این گوشی در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا آگوست جایگاه نخست را در اختیار داشته است. این گوشی تنها پس از معرفی سری آیفون 14 ابتدا به رده دوم و بعد به رده چهارم رفته است.

از دیگر نکات جالب این گزارش حضور آیفون 14 در رده نخست فهرست گوشی‌های پرفروش ماه دسامبر است. کانترپوینت در پیش‌بینی سال 2023 می‌گوید:

باور داریم که سهم 10 گوشی پرفروش در سال 2023 افزایش می‌یابد؛ چرا که برندها تمرکز خود را روی پاکسازی انبارها و بهینه‌سازی عرضه محصولات خواهند گذاشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پرفروش ترین گوشی های 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اپل که موبایل واقعی هست ،واقعا حقشه که بهترین باشه ،کلا یک چیز دیگه هست،ولی چه کنیم که دست ما کوتاه و خرما بر نخیل،هر کس اپل داره وضع مالی خوبی داره ما که وسقمون فعلا نمی‌رسه

    پاسخ