;
coinex

معلم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی GPT در امارات به کار گرفته می‌شوند!

معلم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی GPT در امارات نیز جایگزین نیروی انسانی می‌شوند. هوش مصنوعی و هزاران کاری که که جایگزین نیروی انسانی خواهد شد.

معلم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی GPT در امارات به‌زودی به‌کار گرفته می‌شوند. کشور امارات در آستانه تبدیل شدن به قطب تکنولوژی جهان قرار دارد و روزبه‌روز درحال پیشرفت است. این کشور هم‌اکنون به‌عنوان قطب کریپتو جهان شناخته شده است و حالا نیز با مدل‌های هوش مصنوعی سعی دارد تا نیروی انسانی را در بخش‌های مختلف کشور خود به‌کار گیرد. با این‌کار احتمال دارد که این کشور به قطب تکنولوژی و هوش مصنوعی تبدیل شود.

عصر، عصر تکنولوژی‌ست و محصولات مبتنی‌بر این تکنولوژی درصدر اخبار قرار دارند. فناوری هوش مصنوعی از چندوقت پیش که شرکت OpenAI از چت‌بات جدید خود موسوم‌به ChatGPT رونمایی کرد، به‌طرز غیرقابل باوری در حوزه فناوری جاری شده است. از موتور جست‌وجوی بینگ جدید گرفته تا چت‌بات بار گوگل و … همه حاصل تلاش شرکت‌های بزرگ فناوری برای بکارگیری هرچه بیشتر این فناوری در محصولات خود است.

استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی علی‌رغم تمام زیبایی‌هایش، می‌تواند خطرناک نیز باشد. بر این اساس، روز گذشته نیز در خبری دیگر عنوان کردیم که در کشور چین، یک خلبان هوش مصنوعی توانسته است بر خلبان انسانی فائق آید. آنطور که به‌نظر می‌رسد باید منتظر ربات‌های خلبان مجهز‌ به هوش مصنوعی با جت‌های جنگنده فوق هوشمند باشیم که می‌توانند درهر جنگی پیروز باشند.

بیشتر بخوانید: هشدار خالق ChatGPT در خصوص هوش عمومی مصنوعی و تهدیدهای آن برای بشریت!

معلم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی GPT به‌کار گرفته خواهند شد

احمد الفلاسی، وزیر آموزش و پروش امارات، در «اجلاس آموزش الف» در موزه آینده دبی اعلام کرد که این وزارتخانه متعهد به حرکت به‌سمت تکنولوژی‌های نوین است و تلاش خواهد کرد تا مربیانی را براساس فناوری چت‌بات GPT آموزش دهد و وارد کلاس‌های درس کند. به عقیده او، این تغییر می‌تواند نظام تحصیلی امارات را تاچند درجه ارتقا دهد.

بااین‌حال، الفلاسی تأکید کرده است که معلمان همچنان به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر آموزش باقی خواهند ماند:«ما در وزارت آموزش و پرورش متعهد به پذیرش فناوری‌های پیشرو هستیم و با شرکای خود برای توسعه معلم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر GPT و تکامل فناوری آموزشی برای ارتقای سیستم آموزشی در امارات همکاری می‌کنیم.

الفلاسی می‌گوید:

«با افزایش شتاب پیشرفت در حوزه علم و فناوری‌های آموزشی در سراسر جهان، روش‌های سنتی تدریس تغییر پیدا کرده‌اند و ابزارهای نوین از طریق شیوه‌های تعاملی به این فضا تحول بخشیده‌اند.»

وزیر آموزش امارات می‌گوید آن‌ها می‌خواهند از فناوری‌های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت آموزش و یادگیری استفاده کنند و هدفشان کنارگذاشتن معلمان نیست.

معلم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی GPT به‌کار گرفته خواهند شد

در شرایطی که برخی معلمان و مراکز آموزشی (ازجمله در نیویورک آمریکا) استفاده از هوش مصنوعی زایا در کلاس‌های درس را ممنوع کرده‌اند، امارات تصمیم به پذیرش این فناوری گرفته است. الفلاسی می‌گوید:

این فناوری باعث می‌شود معلمان، دانشگاهیان و مدرسان در سراسر دنیا نه‌فقط شیوه آموزش، بلکه شیوه‌های ارزیابی خود را دوباره بررسی کنند.

امارات قرار است سیاست‌های جدیدی را تدوین کند تا معلمان و دانشگاهیان بدانند که چطور می‌توانند بهترین استفاده را از مدل‌های زبانی بزرگ داشته باشند. این کشور اولین‌بار در زمان همه‌گیری کرونا متوجه پتانسیل‌های فناوری در بخش آموزش شد.

الفلاسی می‌گوید: «همه ما تجربه دوره کرونا را داریم و متوجه شده‌ایم که فناوری در حوزه آموزش چقدر مهم است. منتها به‌جای اینکه به فناوری به‌عنوان ابزاری برای غلبه بر بحران نگاه کنیم، باید آن را به‌عنوان ابزاری برای کمک به تحول شیوه‌های آموزش در نظر بگیریم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره معلم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی GPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر