;
coinex

مقایسه تست سقوط گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس [+ویدیو]

مقایسه تست سقوط گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس در ویدئوی زیر منتشر شده است. کدام گوشی مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارد؟
کانال یوتیوب PhoneBuff، ویدئوی مقایسه تست سقوط گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس را در کانال خود منتشر کرده است. این دو گوشی پرچمدار از زمان معرفی تاکنون در بخش‌های بسیاری با یکدیگر مقایسه شده‌اند که هرکدام برتری‌هایی نسبت‌به دیگری دارند. صفحه‌نمایش گلکسی S23 اولترا به محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویتکتوس 2 مجهز است و وظیفه محافظت از نمایشگر آیفون 14 پرو مکس نیز به سرامیک شیلد سپرده شده است.

این دو محافظ صفحه‌نمایش بهترین‌ها در نوع خود هستند. گوریلا گلس ویکتوس 2 ساخت شرکت معروف کورنینگ و مقاوم‌ترین محافظ نمایشگر این شرکت محسوب می‌شود. پیش‌تر نیز ویدئوهای متعددی از مقاومت بالای این محافظ نمایشگر در رسانه‌های مرتبط منتشر شده است. حتی نسل 1 یعنی گوریلا گلس ویکتوس 1 نیز در تست‌های گرفته شده، عملکردی بسیار مناسب و بعضاً خارق‌العاده از خود در برابر ضربه نشان داده است.

محافظ نمایشگر سرامیک شیلد نیز که ساخت خود اپل است، نشان داده است که می‌تواند رقیبی قدرتمند و قابل‌اعتماد برای کورنینگ گوریلا گلس باشد. طبق ادعای اپل، این محافظ نمایشگر می‌تواند تا 4 برابر مقاومت در برابر سقوط از خود نشان دهد و همچنین در زمینه خط و خش نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. جالب است بدانید که سرامیک شیلد حاصل همکاری اپل با همین شرکت کورنینگ است. حال بیایید ویدئوی مقاومت شیشه‌های بکار رفته در این دو گوشی پرچمدار را با یکدیگر ببینیم تا مشخص شود که مقاومت کدام دستگاه در برابر سقوط بیشتر است.

بیشتر بخوانید: نمایشگر گلکسی اس 23 اولترا هم از آیفون 14 شکست خورد؛ پرچمداری که هیچ حرفی برای گفتن ندارد!

مقایسه تست سقوط گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

Galaxy S23 Ultra مجهزبه مقاوم‌ترین شیشه محافظ کورنینگ یعنی گوریلا گلس ویکتوس 2 شده است، اما عملکرد این پرچمدار در برابر سرامیک شیلد آیفون 14 پرو مکس چگونه خواهد بود؟ برای اطلاع از این موضوع باید به سراغ تست سقوط این گوشی‌ها برویم. حال کانال یوتوب PhoneBuff، تصمیم به مقایسه مقاومت این گوشی‌های هوشمند در تست سقوط گرفته است که در ویدئوی زیر می‌توانید ببینید:

همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده کردید، اولین مرحله تست سقوط مربوط به سقوط از سمت پشت دستگاه‌ها می‌شود. این گوشی‌ها روی بتن سقوط می‌کنند که گوشی سامسونگ تنها کمی آسیب می‌بیند. درحقیقت گوشه پایینی گوشی ترک برمی‌دارد، درحالی‌که پنل پشتی آیفون 14 پرو مکس خرد می‌شود. در این مرحله از تست، آیفون 14 پرو مکس قافیه را به رقیبش می‌بازد.

در مرحله دوم تست، گوشی‌ها از روی لبه روی بتن سقوط می‌کنند. از آنجایی که Galaxy S23 Ultra لبه‌های تیزی دارد، گوریلا گلس ویکتوس 2 بیشتر آسیب می‌بیند. در مقابل آیفون 14 پرو مکس به‌خاطر لبه‌های گرد، سالم‌تر باقی می‌ماند.

در مرحله بعدی هر دو گوشی از سمت صفحه‌نمایش روی بتن سقوط می‌کنند که نمایشگر هر دو دستگاه آسیب می‌بیند. آیفون 14 پرو در بخش بالایی نمایشگر ترک می‌خورد، درحالی‌که ترک‌خوردن گلکسی S23 اولترا مربوط به گوشه‌های نمایشگر می‌شود. بااین‌حال هردو گوشی عملکرد خود را حفظ می‌کنند.

درنهایت این دو گوشی هوشمند از سمت صفحه‌نمایش روی صفحه فولادی سقوط می‌کنند. در این مرحله هم هر دو گوشی عملکردشان را حفظ می‌کنند، اما پنل پشتی آیفون 14 پرو مکس به‌طور کامل می‌شکند. در پایان گلکسی S23 اولترا با اختلاف اندک، برنده این تست سقوط می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره مقایسه تست سقوط گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر