;
coinex

کوچ ایلان ماسک از رمزارز به هوش مصنوعی ؛ چرخش در جهت باد!

ظاهراً ترند و موفقیت‌های حوزه هوش مصنوعی در نهایت باعث کوچ ایلان ماسک از رمزارز به هوش مصنوعی خواهد شد و در آینده باید شاهد تاثیرگذاری وی در این حوزه باشیم.

در مورد صحبت‌ها و نظرات ایلان ماسک دیدگاهی مبنی بر اینکه یک ساعت خراب حداقل دوبار در روز، زمان را به‌درستی نشان می‌دهد، برای بسیاری از افراد وجود دارد که به نظر صحیح نیز خواهد بود. زیرا با اینکه مدیرعامل تسلا اشتباهات فراوانی به ویژه در سال‌های اخیر داشته اما زمانی که بحث هوش مصنوعی به میان آید، به‌نظر باید دیدگاه او را نیز درست دانست.

فیوچریسم اخیراً طی گزارشی نوشت: با وجود اینکه رابطه رمزارزها با هوش مصنوعی، بحث جدیدی به‌حساب نمی‌آید، اما مطابق تمام پیش‌بینی‌ها به حوزه‌ای محبوبی بدل گشته است. این در حالی است که صنعت رمزارزها در سال گذشته با کاهش چشمگیری در ارزش و علاقه‌ عمومی روبرو بوده و در سوی دیگر هوش مصنوعی با توجه به موفقیت‌های چت‌بات ChatGPT و همچنین بینگ جدید مایکروسافت اوج‌گیری عجیبی از نظر محبوبیت میان مردم سراسر جهان کسب کرده است.

لذا با انتشار توییتی به‌نظر شاهد کوچ ایلان ماسک از رمزارز به هوش مصنوعی خواهیم بود: «من قبلاً در حوزه‌ی رمزارزها فعالیت می‌کردم اما حالا به هوش مصنوعی علاقه‌مند شده‌ام.»

بیشتر بخوانید: حتی ایلان ماسک هم به طور مخفیانه در حال توسعه رقیب ChatGPT است!

آغاز کوچ ایلان ماسک از رمزارز به هوش مصنوعی

ماجرا از آنجا آغاز شد که ماسک در مورد «بحران وجودی» ناشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی بحث‌هایی را مطرح کرد. او مدتی بعد خبری در خصوص ساخت چت‌بات رقیب ChatGPT منتشر کرد. به‌نظر در حال حاضر موضوع هوش مصنوعی به‌وضوح افکار ماسک را درگیر خود کرده و او در هفته‌ اخیر نظرات خود را پیرامون این فناوری به‌طور عمومی اعلام کرده است.

کوچ ایلان ماسک از رمزارز به هوش مصنوعی

ایلان ماسک در همین راستا طی جلسه‌ اخیر با سرمایه‌گذاران تسلا، درخواست تعیین قوانین مربوط به هوش مصنوعی را مطرح کرد. وی در رویداد مذکور به‌طور ضمنی اشاراتی نیز درباره مشارکت خود در OpenAI و ساخت ChatGPT داشته است.

مدیرعامل توییتر و تسلا همچنین درباره خطرات این فناوری اعلام داشت: «هوش مصنوعی بسیار خطرناک به‌نظر می‌رسد. نگرانی من این است که اقداماتی را برای سرعت‌بخشیدن به روند تکامل فناوری مذکور انجام داده باشیم.»

شاید اعتراف به این امر سخت باشد اما به‌نظر این‌بار حق با ایلان ماسک است زیرا نظرات او درمورد هوش مصنوعی با افکار عمومی درمورد این فناوری تطابق فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کوچ ایلان ماسک از رمزارز به هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر