;
coinex

تمرکز ویندوز 12 بر هوش مصنوعی از طریق اسناد اینتل فاش شد

تمرکز ویندوز 12 بر هوش مصنوعی از طریق برخی اسناد رسمی فاش شد.

تمرکز ویندوز 12 بر هوش مصنوعی از طریق برخی اسناد رسمی در شرکت اینتل فاش شد. مایکروسافت نخست با معرفی چت‌بات هوش مصنوعی بینگ وارد حوزه هوش مصنوعی در عصر جدید شد. بعد از آن این شرکت، بینگ جدید را در تسکبار و در بخش سرچ ویندوز 11  قرار داد. حال خبر رسیده است که غول فناوری ساکن ردموند قصد دارد تا ویندوز 12 را به هوش مصنوعی خود مجهز کند.

بیشتر بخوانید: گفتگو با ایلان ماسک و هری پاتر به لطف حالت سلبریتی چت بات بینگ مایکروسافت!

تمرکز ویندوز 12 بر هوش مصنوعی در اسناد اینتل فاش شد

از قرار معلوم دو شرکت اینتل و مایکروسافت در حال آماده‌شدن برای رونمایی سیستم‌عامل ویندوز ۱۲ هستند. حساب کاربری Leaf Hobby در توییتر که سابقه‌ی درخشانی در افشای اطلاعات پردازنده‌های اینتل دارد، جزئیات پردازنده‌های دسکتاپی نسل ۱۴ (سری Intel Meteor Lake) را فاش کرده است. این افشاگر می‌گوید: «اینتل در اسنادش اعلام کرده است که پردازنده‌های نسل ۱۴ می‌توانند از ویندوز ۱۲ پشتیبانی کنند.»

Leaf Hobby مدت کوتاهی پس از انتشار توییت آن را حذف کرد؛ با‌این‌حال، ورج می‌نویسد پردازنده‌های سری میتیور لیک شامل ۲۰ لاین PCIe Gen5 هستند و از سیستم‌عامل جدید مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند. اینتل و مایکروسافت به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

مایکروسافت هنوز به‌صورت عمومی برنامه‌ی توسعه‌ی ویندوز ۱۲ را اعلام نکرده است؛ اما شواهد نشان می‌دهند که ردموندی‌ها قصد دارند قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به نسخه‌های بعدی ویندوز اضافه کنند. یوسف مهدی، از اعضای مایکروسافت، هفته‌ی گذشته در مصاحبه‌ای گفت:

هم‌زمان با آغاز توسعه‌ی نسخه‌های آینده‌ی ویندوز، به بقیه‌ی جاهایی فکر می‌کنیم که هوش مصنوعی باید نقشی طبیعی در آن‌جا داشته باشد.

تمرکز ویندوز 12 بر هوش مصنوعی در اسناد اینتل فاش شد

یوسف مهدی در مصاحبه‌اش مشغول صحبت درباره‌ی جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ بود که نسخه‌ی جدید بینگ را مستقیماً به تسک‌بار می‌آورد. ویندوز ۱۱ جدید از‌طریق هوش مصنوعی، برخی از محتواها را در منو استارت به کاربران تجاری پیشنهاد می‌دهد. گفته می‌شود ویندوز ۱۱ قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی دیگری نیز داشته باشد.

پانوس پانای، رئیس تیم ویندوز، در نمایشگاه CES امسال گفت: «هوش مصنوعی قرار است همه‌ی کارهایی که در ویندوز انجام می‌دهید، بازآفرینی کند.» اعضای تیم سرفیس نیز به نقش هوش مصنوعی در متحول‌سازی نحوه‌ی استفاده از کامپیوترهای شخصی اشاره کرده‌اند.

اگر مایکروسافت واقعاً به‌دنبال اضافه‌کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتر به ویندوز ۱۲ است، برای عملی‌کردن هدفش باید همکاری گسترده‌تری با شرکای سخت‌افزاری نظیر اینتل و ای‌ام‌دی داشته باشد. این شرکت‌ها باید پردازنده‌هایی بسازند که که از پسِ پردازش وظایف هوش مصنوعی بربیایند. این موضوع می‌تواند اشاره به ویندوز ۱۲ را در اسناد پردازند‌ه‌های میتیور لیک اینتل توجیه کند.

AMD در نمایشگاه CES 2023 نسل جدید پردازنده‌های لپ تاپی خود را معرفی کرد که موتوری مستقل برای پردازش‌های هوش مصنوعی دارند. این پردازنده‌ها از مجموعه‌قابلیت‌های Windows Studio Effects پشتیبانی می‌کنند. Windows Studio Effects با استفاده از هوش مصنوعی، سروصدای پس‌زمینه را حذف می‌کند و چشم کاربر را همواره خیره به وب‌کم نگه می‌دارد. معمولاً چنین قابلیت‌هایی صرفاً برای پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم ارائه می‌شوند؛ اما پردازنده‌های جدید AMD با معماری سنتی x86 تولید شده‌اند.

پردازنده‌های سری میتیور لیک که احتمالا قبل از پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسند، قدم روبه‌جلو مهمی برای اینتل هستند. میتیور لیک اولین خانواده از پردازنده‌های اینتل است که با لیتوگرافی Intel 4 (کلاس هفت‌نانومتری) تولید می‌شود و اولین پردازنده‌ی مرکزی اینتل بر‌پایه‌ی طراحی چیپلت به‌حساب می‌آید. میتیور لیک واحدهایی پردازشی برای هوش مصنوعی خواهد داشت.

تمرکز ویندوز 12 بر هوش مصنوعی در اسناد اینتل فاش شد

گزارش‌های اخیر می‌گویند مایکروسافت به چرخه‌ی انتشار سه‌ساله‌ی ویندوز برگشته است. این یعنی احتمالاً نسخه‌ی بعدی ویندوز در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود. در آن زمان، شاهد افزایش عرضه‌ی پردازنده‌های جدید خواهیم بود.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ استراتژی جدیدی در پیش گرفت و قرار بود ویندوز ۱۰ را به آخرین نسخه‌ی ویندوز تبدیل کند؛ اما در‌نهایت رونمایی ویندوز ۱۱ به آن استراتژی پایان داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تمرکز ویندوز 12 بر هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر