;
coinex

فناوری افزایش رزولوشن ویدیو (VSR) به مرورگر اج اضافه می‌شود

فناوری افزایش رزولوشن ویدیو به‌زودی راهی مایکروسافت اج می‌شود. مرورگر اج دوران طلایی را پشت سر می‌گذارد و ویژگی‌هایی عالی در خود می‌بیند.

فناوری افزایش رزولوشن ویدیو به‌زودی راهی مرورگر مایکروسافت اج می‌شود. مایکروسافت اعلام کرد که فناوری هوش مصنوعی VSR بر روی مرورگر اج درصورتی کار می‌کند که محتوای ویدئوی پخش شده کمتر از 720p نباشد. آنطور که پیداست ویژگی Video Super Resolution راه خود را به مرورگرهای وب پیدا کرده است و همه شرکت‌ها درحال اضافه کردن آن به مرورگر خود هستند.

مایکروسافت که لقب غول نرم‌افزاری جهان را یدک می‌کشد در اکثر مواقع پیشتاز تکنولوژی‌های جدید و نوظهور است. این شرکت از زمان معرفی اولین‌ نسخه مرورگر اج سعی کرده است تا همواره بهترین تجربه کاربری را در این مرورگر ایجاد کند. اما نسخه‌های اولیه مرورگر اج چندان باب‌میل کاربران نبود و شکل ظاهری آن کاربران را بیشتر به یاد “اینترنت اکسپلورر” می‌انداخت.

مایکروسافت این قضیه را خیلی زود فهمید و شروع به تغییرات کلی در بطن این مرورگر کرد. این شرکت نخست شکل ظاهری اج را با تغییرات مثبت به ظاهری بسیار مدرن بدل کرد و سپس پشتیبانی از موتور کرومیوم را به این مرورگر اضافه کرد. با اضافه شدن این موتور، اج جدید به انبوه افزونه‌های گوگل کروم دسترسی پیدا کرد و این دسترسی را برای تمامی کاربرانش فراهم کرد.

حال مایکروسافت اج بزرگتر و قدرتمندتر شده و گام‌های مثبتی به‌سوی پیشرفت برداشته است. اگر تاحالا از این مرورگر استفاده کرده باشید، متوجه ظاهر شیک و ساده آن در عین مدرن بودن خواهید شد و علاوه‌بر افزونه‌های مایکروسافت، می‌توانید از افزونه‌های بی‌شمار کروم نیز بهره کافی را ببرید. از دیگر ویژگی‌های اج می‌توان به‌سرعت بالای آن، تنظیمات گسترده‌تر، گزینه‌های بیشتر شخصی‌سازی و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: نسخه جدید مرورگر بریو با تجهیز به هوش مصنوعی منتشر شد

فناوری افزایش رزولوشن ویدیو به‌زودی به Microsoft Edge اضافه می‌شود

فناوری افزایش رزولوشن ویدیو Video Super Resolution (VSR) به مرور به اکثر مرورگرهای محبوب اضافه می‌شود و مایکروسافت نیز به تازگی اعلام کرده که این قابلیت روی مرورگر Microsoft Edge در دسترس قرار می‌گیرد. این شرکت اعلام نموده که تمام کارت گرافیک‌های RTX (سری 20، 30 و 40 که هسته‌های Tensor دارند) و کارت گرافیک‌های RX 5000/RX 7000 از این قابلیت روی Edge پشتیبانی خواهند کرد.

فناوری هوش مصنوعی VSR روی مرورگر Microsoft Edge در صورتی کار می‌کند که رزولوشن محتوای مبدا از 720p کمتر نباشد و در عین حال، طول یا عرض آن از 192 پیکسل نیز کمتر نباشد. علاوه بر آن، تنها در صورتی که DRM (نظیر PlayReady و Widevine) روی فایل مبدا فعال نباشد، این فناوری می‌تواند روی آن کار کند. به همین خاطر سرویس‌های استریم نظیر Netflix توسط این قابلیت پشتیبانی نمی‌شوند.

فناوری افزایش رزولوشن ویدیو به‌زودی به Microsoft Edge اضافه می‌شود

فناوری VSR روی Edge می‌تواند اثرات و آرتیفکت‌های ناشی از فشرده کردن فایل را حذف کند و کیفیت متن را بهبود ببخشد. این قابلیت در حال حاضر برای 50 درصد از کاربران در دسترس بوده و برای الباقی نیز به تدریج در دسترس قرار خواهد گرفت. البته کاربران می‌توانند با تغییر فِلَگ مرورگر، این قابلیت را به صورت دستی فعال کنند:

edge://flags/#edge-video-super-resolution

یکی دیگر از شرایط فعال بودن قابلیت ویدیو سوپر رزولوشن روی مرورگر مایکروسافت Edge، اتصال دستگاه به یک منبع برق خارجی نظیر شارژر و یا پاور اصلی است و در حال حاضر نمی‌توان از آن با باتری لپ تاپ استفاده کرد. بررسی‌ها نشان داده‌اند که فعال بودن VSR فشار مضاعفی به پردازشگر گرافیکی سیستم می‌آورد و عملکرد آن بسیار به عملکرد گرافیکی سیستم وابسته است.

علاوه بر آن، مایکروسافت دارد روی پشتیبانی از چند GPU به صورت همزمان و هیبریدی نیز کار می‌کند. پس این امکان در آینده وجود دارد که بتوان از هر دو کارت گرافیک مجتمع و مجزا به صورت همزمان برای VSR استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فناوری افزایش رزولوشن ویدیو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر