;
coinex

شبکه اجتماعی غیرمتمرکز متا برای رقابت با توییتر در حال توسعه است

به نظر می‌رسد شبکه اجتماعی غیرمتمرکز متا قصد دارد یک برنامه‌ محتوای متنی مستقل بسازد و رقیب توییتر شود.

کمپانی متا که مالک اینستاگرام، فیسبوک و واتساپ است، تصمیم گرفته یک شبکه اجتماعی دیگر نیز به کلکسیون خود اضافه کند که از قضا همانند توییتر، بتوان در آن محتوای متنی منتشر کرد.

این رقیب توییتر از پروتکل غیرمتمرکز ActivityPub پشتیبانی می‌کند که Mastodon و برنامه‌های دیگری نیز از آن بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اضافه شدن هوش مصنوعی به واتساپ توسط مارک زاکربرگ تایید شد؛ برگ برنده متا در جدال با رقبا!

شبکه اجتماعی غیرمتمرکز متا برای رقابت با توییتر در حال توسعه است

یکی از منابع نزدیک متا به وبسایت مانی‌کنترل اطلاعاتی در خصوص این برنامه داده است. به نظر می‌رسد این برنامه با اینستاگرام در تعامل خواهد بود و به کاربران می‌توانند از طریق اطلاعات کاربری اینستاگرام خود در آن ثبت نام کرده و یا وارد شوند. این وبسایت ادعا می‌کند که نسخه‌ای از این محصول همراه با عملکرد و ویژگی‌های مختلف آن را مشاهده کرده است.

شبکه اجتماعی غیرمتمرکز متا برای رقابت با توییتر در حال توسعه است

از جمله ویژگی‌هایی که برای این برنامه اعلام شده، می‌توان به لینک‌های قابل لمس در پست‌های دارای پیش‌نمایش (مانند توییتر)، بیوگرافی کاربر، نام کاربری، نشان‌های تأیید، تصاویر و ویدیوها اشاره کرد. همچنین شامل دنبال‌کنندگان و لایک‌ها نیز می‌شود، اما معلوم نیست که نسخه اولیه این محصول دارای قابلیت نظر دادن و پیام‌رسانی خواهد بود یا خیر.

البته خود کمپانی متا نیز چند ساعت پس از انتشار این گزارش، یک بیانیه رسمی در این خصوص منتشر کرده و ساخت این برنامه را تائید کرد. سخنگوی متا گفت:

«ما در حال بررسی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های متنی هستیم. ما معتقدیم که فرصتی برای ایجاد یک فضای جداگانه وجود دارد که در آن سازندگان و کاربران عمومی بتوانند به‌روزرسانی‌هایی درباره علایق خود را به اشتراک بگذارند.»

این اخبار در حالی به گوش می‌رسند که شرکت‌های حوزه فناوری و استارتاپ‌ها به‌دنبال جذب کاربران توییتر هستند. ظاهرا مدیرعامل شدن ایلان ماسک و حاشیه‌های فراوانی که به دنبال خود داشت، باعث شده برخی از کاربران این شبکه اجتماعی به دنبال ترک توییتر و کوچ به پلتفرم‌های جایگزین باشند. از این رو، ساخت چنین شبکه اجتماعی از متا برای استفاده از این فرصت چندان بعید به نظر نمی‌رسید.

علاوه بر متا، Mastodon و Post.news نیز از جمله پلتفرم‌هایی هستند که به جذب کاربران توییتر چشم دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو در رابطه با توسعه‌ی شبکه اجتماعی غیرمتمرکز متا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر