;
coinex

احتمال افزایش 80 درصدی قیمت خودرو تا پیش از پایان سال 1401!

با توجه به اینکه بحث افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در شورای رقابت به مراحل پایانی خود رسیده، احتمال افزایش 80 درصدی قیمت خودرو در آینده نزدیک وجود دارد.

مازیار بیگلو، عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اعلام کرد که طبق جمع بندی شورای رقابت، قرار است قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز در مبداء در بازه‌ای بین ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: تاریخ قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام شد

احتمال افزایش 80 درصدی قیمت خودرو در آینده نزدیک!

مدیر روابط عمومی شورای رقابت قبلا از برگزاری جلساتی میان اعضای این شورا برای بررسی قیمت کارخانه‌ای خودرو خبر داده و گفته بود امیدوار است این جلسات تا پیش از پایان هفته جاری به نتیجه برسد تا شرکت‌های خودروساز بتوانند بر اساس فرمول شورای رقابت نسبت به محاسبه قیمت محصولات خود اقدام کند.

در همین راستا قرار بود هفته گذشته طرح پیش‌فروش بزرگی با عرضه ۵۰۰ هزار دستگاه از محصولات شرکت‌های خودروساز برگزار شود، اما به دلایل نامشخص برگزاری این طرح به این هفته موکول شد.

آنطور که سخنگوی صمت گفته، قرار است این طرح فروش با قیمت‌های جدید برگزار شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد انتقال طرح پیش‌فروش خودرو به هفته جاری بی‌ارتباط به جلسات شورای رقابت برای مشخص کردن مسیر افزایش قیمت خودرو در کارخانه نباشد.

احتمال افزایش 80 درصدی قیمت خودرو در آینده نزدیک!

خودروسازان معتقدند با قیمت‌های خودروها در حال حاضر، بیشتر ضرر می‌کنند تا سود! بنابراین این افزایش قیمت خودرو در کارخانه می‌تواند تا حدودی به شرکت‌های خودروساز کمک کند تا از تولید همراه با زیان فاصله بگیرند.

آخرین افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو که مجوز آن توسط ستاد تنظیم بازار صادر شده بود، مربوط به آذرماه سال ۱۴۰۰ است که بر اساس آن، شرکت‌های خودروساز قیمت کارخانه‌ای محصولات خود را به طور میانگین تا ۱۸ درصد افزایش دادند.

این افزایش ۳۰ تا ۸۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو، روی قیمت محصولات عرضه‌شده در بورس کالا نیز تاثیرگذار خواهد بود، زیرا بر اساس دستورالعمل فروش خودرو در بورس کالا، شورای رقابت مسئول تعیین قیمت پایه اولیه خودروهایی است که روی تابلوی بورس کالا می‌روند.

حال باید منتظر ماند و دید واکنش بازار به افزایش قیمت ۳۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروها چیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی احتمال افزایش 80 درصدی قیمت خودرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    با سلام خدمت مسئولین قیمت خودرو باید ب نرخ کارخانه عرضه شود اگ افزایش پیدا کند بیشتر از قیمت کارخانه باشد فایده ای برای ثبت نام نداره که این همه خبر و زحمت باعث بی‌رغبتی ملت میباشد و دیگه هیچ هیجانی وجود نداره برای اخبارهای دیگه همینجوری مردم ملت باور ب این خبر ها ندارن اگ قیمت افزایش پیدا کنه دیگه بکلی ناامید میشوند

    پاسخ

    چطوریه پسره تو مشهد با ۸۰ میلیون قطعات پراید خرید و سرهم کرد وماشین ساخت و ۱۰۰ میلیون استفاده کرده،حالا ایرانخودرو و سایپا ضرر میکنن.

    پاسخ