;
coinex

سخنگوی سازمان هواپیمایی از تعطیلی 9 سایت غیرمجاز فروش بلیت خبر داد [+لیست سایت‌ها]

تعطیلی 9 سایت غیرمجاز فروش بلیت در دستور کار قرار گرفت. ظاهراً این سایت‌های فاقد مجوز بوده و خودشان هنوز از مسدود شدن سایت خود خبر ندارند.

براساس اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، تعطیلی 9 سایت غیرمجاز فروش بلیت به درخواست این سازمان انجام شد. آنگونه که مشخص است، این سایت‌ها فاقد مجوز فروش بوده و برای افزایش سود خود، اقدام به تبلیغات غیرقانونی و فروش بلیط کرده‌اند. در ادامه، سخنگوی سازمان هواپیمایی از مردم و مسافران خواسته است که برای تهیه بلیت از وب‌سایت‌ها و مراجع مجاز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: قاچاق اینترنت همراه از کشورهای همسایه ؛ دستاورد سال فیلترینگ و خسارت!

تعطیلی 9 سایت غیرمجاز فروش بلیت دور از انتظار نبود

«جعفر یازرلو»، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از مسدود‌سازی ۹ سایت فاقد مجوز فروش بلیت هواپیما خبر داد که با آشفته‌کردن بازار و تضییع حقوق مردم اقدام به فروش بلیت می‌کردند.

بر‌اساس توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با پیگیری‌های این سازمان و ورود دادستانی، ۹ سایت فاقد مجوز و متخلف فروش بلیت هواپیما مسدود می‌شوند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برخی از این وبسایت‌ها از دلیل این موضوع هنوز آگاهی پیدا نکرده‌اند و مسدودسازی آنها و اعلام غیرقانونی بودنشان پس از چندین ماه فعالیت رخ می‌دهد؛ آن هم درست در آستانه بازار پرفروش بلیت‌های نوروزی.

تعطیلی 9 سایت غیرمجاز فروش بلیت دور از انتظار نبود

یازرلو در پی اعلام خبر مسدود‌سازی ۹ سایت متخلف فروش بلیت هواپیما گفت:

با پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشوری و ورود دادستانی، ۹ سایت فاقد مجوز و متخلف که با آشفته‌کردن بازار و تضییع حقوق مردم اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کردند، مسدود خواهند شد.

همچنین پیشنهاد شده است که مسافران ضمن مطالعه آیین‌نامه حقوق مسافر، حتماً از شرکت‌ها و دفاتر معتبر فروش به خرید بلیت اقدام کنند. البته پیگیری‌ها بیانگر آن است که برخی سایت‌های این لیست که همچنان مسدود هم نشده‌اند، مدعی فعالیت قانونی و ناگهانی بودن این تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

لیست سایت‌های مسدود‌شده براساس درخواست سازمان هواپیمایی کشوری به شرح زیر است:

  • www.charter724.com
  • www.kish44.ir
  • www.mancharter.ir
  • www.buy4ter.ir
  • www.parvazyab.com
  • www.kishzoom.com
  • www.bilittehran.ir
  • www.ojooz.ir
  • www.arzanro.com

در پی اعلام خبر مسدودسازی 9 سایت بالا، دلیل این مسدودسازی تضییع حقوق مصرف‌کننده عنوان شده و توضیح دقیقی درباره چگونگی این تضییع بیان نشده است.

مسدودسازی سایت‌های فروش بلیت هواپیما، در شرایطی که فقط چند روز تا تعطیلات نوروز 1402 زمان باقی است و روزهای پر‌رونق صنعت گردشگری را سپری می‌کنیم، اتفاق تاثیرگذاری برای درآمد این سایت‌ها خواهد بود. درواقع در حال حاضر این پرسش مطرح است که چرا پیش‌تر، این موضوع مورد بررسی قرار نگرفته و درصورت غیرقانونی بودن روند کاری سایت‌های مذکور، پیش از ورود به اوج بازار فروش اینترنتی بلیت هواپیما در آستانه نوروز اقدامی نشده بود.

تعطیلی 9 سایت غیرمجاز فروش بلیت دور از انتظار نبود

این نکته هم قابل‌توجه است که پیش از مسدودسازی 9 سایت اعلام‌شده، کاربران از این سایت‌ها بلیت خریداری کردند و حالا توضیحی برای این افراد اعلام نشده است. مسافرانی که هزینه خرید بلیت را پرداخت کرده و حالا به‌دلیل مسدودسازی سایت، دسترسی به خدمات پشتیبانی و… ندارند نیز در شرایط فعلی دچار سردرگمی شده‌اند.

از سویی دیگر، پیگیری از برخی سایت‌های این لیست حکایت از این دارد که برخی از این وبسایت‌ها خودشان از این خبر آگاه نبودند و دلیل این مسدودسازی تا لحظه نگارش این خبر به آن‌ها ابلاغ نشده است. از همین رو، به‌نظر می‌رسد کاربر سایت در جریان پیگیری غیرقانونی بودن سایت‌های فوق دچار سردرگمی بیشتری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تعطیلی 9 سایت غیرمجاز فروش بلیت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر