;
coinex

دوربین گوشی‌های سامسونگ عکس‌های جعلی ثبت می‌کنند!

دوربین گوشی‌های سامسونگ آنطور که نشان می‌دهند نیست! این کاملترین تعریف برای واقعیتی است که اخیرا در خصوص کارکرد دوربین این گوشی‌ها فاش شده است.

آنطور که پیداست دوربین گوشی‌های سامسونگ عکس‌های جعلی ثبت می‌کنند. سامسونگ چندی پیش قابلیت زوم فضایی گلکسی اس 23 اولترا را معرفی کرد. این قابلیت که در زمان معرفی گلکسی اس 20 رونمایی شد، می‌تواند تا 100 برابر زوم اپتیکال داشته باشد که برای دوربین گوشی موبایل سامسونگ به‌خصوص سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی Galaxy S23 Ultra می‌تواند جنبه تبلیغاتی مهمی داشته باشد. اما حالا بررسی‌های نشان می‌دهند که دوربین این گوشی خیلی قابلیت‌های ثبت تصاویر باکیفیت را ندارد!

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ تا 9 میلیون تومان [اسفند 1401]

دوربین گوشی‌های سامسونگ عکس‌های جعلی می‌گیرد

سامسونگ از قابلیت «زوم فضایی» با گوشی‌ هوشمند گلکسی S20 اولترا رونمایی کرد و در کنار آن، گزینه‌ای برای بزرگنمایی 100 برابری معرفی کرد که با استفاده از آن می‌توان عکس‌هایی شگفت‌انگیز ثبت کرد. شرکت سامسونگ برای اثبات ادعای خود درباره قابلیت زوم فضایی حتی عکس‌ هایی از ماه با جزئیات شگفت‌انگیز منتشر کرده بود.

احتمالاً در مطالب تبلیغاتی این شرکت و یا هنگام سیر در اینترنت با عکس‌های منتشرشده از ماه مواجه شده‌اید. با این حال، یکی از کاربران ردیت شواهدی را جمع‌آوری کرده و به این نتیجه رسیده است که تمام آن تصاویر چیزی جز استفاده از یک مدل هوش مصنوعی و ترکیب داده‌ها برای ایجاد تصویری با وضوح بالا نیست. این یعنی، همه تصاویر مذکور جعلی هستند.

دوربین گوشی‌های سامسونگ عکس‌های جعلی می‌گیرد

دوربین قابلیت ثبت چنین تصاویری را ندارد

از زمانی که سامسونگ عکس های موردنظر را منتشر کرد، برخی از افراد تلاش کردند که واقعی بودن آن‌ها را با دلایل مختلف رد کنند‌. اما کاربر ردیت به‌نام ibreakphotos اطلاعات فوق‌العاده‌ای را در این مورد به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد ساخت چنین عکس‌هایی از ماه چقدر آسان است. او ابتدا تصویری تقریباً عالی از ماه را از اینترنت دانلود کرد و وضوح آن را به 170 در 170 پیکسل رساند. بعد از آن، جلوه‌ تاری را روی این عکس اعمال کرد تا جزئیات آن کاملاً حذف شود.

او ابعاد تصویر تار را 4 برابر ارتقا داد، تا افراد تصویر واضح‌تری از آنچه در حال انجام است داشته باشند. زیرا نوبت مرحله سرگرم‌کننده فرا رسیده است. او تمام چراغ‌های اتاقش را خاموش می‌کند، به طرف مقابل می‌رود، از طریق تلفن هوشمندش روی نمایشگر بزرگ‌نمایی کرد و مقایسه‌ای از تصویر تار ماه با تصویر جدید گرفته‌شده با گوشی خود را ارائه داد.

او در ادامه توضیح می‌دهد که سامسونگ از یک مدل هوش مصنوعی استفاده کرده است که جزئیاتی استثنایی به تصویر اضافه می‌کند. هنگامی که یک مدل هوش مصنوعی به‌طور خاص براساس صدها و حتی هزاران تصویر از ماه آموزش داده شود، واضح است که تصویر ایجادشده با این مدل می‌تواند بیش از حد معمول خوشایند باشد.

دوربین قابلیت ثبت چنین تصاویری را ندارد

همانطور که می‌دانید، شرکت‌ها برای گمراه‌کردن عموم مردم از ترفندهای تبلیغاتی مختلفی استفاده می‌کنند. منتقدان پیش از این هم انگشت اتهام خود را به سمت سامسونگ نشانه رفته بودند و حقیقی‌بودن عکس‌‌های منتشرشده از ماه را زیر سوال می‌بردند‌. حالا خوشحالیم که بالاخره کسی موفق شده که شواهد محکمی مبنی بر اینکه عکس‌های منتشرشده به‌احتمال زیاد واقعی نیستند و صرفاً با اعمال مدل‌های هوش مصنوعی تولید شده‌اند، ارائه دهد. امیدواریم این امر سامسونگ را وادار کند که موضع خود را در مورد تبلیغات تغییر دهد و راه‌های بهتری را برای توسعه دوربین‌های خود انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره جعلی بودن دوربین گوشی‌های سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر