;
coinex

541 متخصص سئو در ایران چه می‌گویند؟

تریبون، پلتفرم پیشگام انتشار رپورتاژ آگهی، دومین گزارش وضعیت سئو در ایران را با همکاری 541 متخصص سئو منتشر کرد.

تریبون پلتفرم پیشگام انتشار رپورتاژ آگهی است و خدمات مرتبط با روابط عمومی دیجیتال را با دو رویکرد سئو و برندسازی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در این راستا، تریبون دومین گزارش جامع وضعیت سئو در ایران را با همکاری ۵۴۱ نفر از متخصصان سئو و فعالان این حوزه منتشر کرده است. با مطالعه این گزارش می‌توان از فعالیت‌های سئوی کسب‌وکارهای ایرانی باخبر شد و با اطلاع از مباحث مهم این حوزه، مناسب‌ترین استراتژی سئوی سال را برای کسب‌وکارها تعیین کرد.

بازار داغ کسب‌وکارهای خدماتی برای متخصصان سئو

با توجه به نمودار زیر، بیشتر متخصصان سئو به ترتیب در کسب‌وکارهای حوزه خدماتی، تکنولوژی و تجهیزات صنعتی فعالیت می‌کنند. بعد از آن، فعالان سئو با کسب‌وکارهایی همکاری می‌کنند که سایت فروشگاهی دارند و انواع مختلفی از محصولات را به‌صورت آنلاین می‌فروشند.

541 متخصص سئو در ایران چه می‌گویند؟

بیشتر متخصصان سئو با عنوان شغلی کارشناس سئو جذب می‌شوند

541 متخصص سئو در ایران چه می‌گویند؟

بیشتر متخصصان سئو با عنوان شغلی «کارشناس سئو» در شرکت‌ها استخدام می‌شوند. ۲۶درصد فعالان سئو در سِمَت «مدیر سئو» و ۲۱درصد از از آن‌ها با عنوان شغلی «کارشناس ارشد» در تیم‌ داخلی سئو فعالیت می‌کنند.

پرهزینه‌ترین فعالیت سئو برای تولید محتواست

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که متخصصان سئو بیشتر بودجه خود را به ترتیب صرف «تولید محتوا»، «رفع موارد فنی سایت» و «خرید رپورتاژ آگهی» می‌کنند. در مقایسه با سال ۱۴۰۰، میزان هزینه صرف‌شده برای تولید محتوا افزایش یافته است. به نظر می‌رسد اهمیت گوگل به تولید محتوای باکیفیت و دست‌اول یکی از دلایل افزایش بودجه از سمت کارفرمایان و شرکت‌هاست.

متخصصان سئو میزان موفقیت پروژه‌های خود را با بهبود رتبه کلمات می‌سنجند

541 متخصص سئو در ایران چه می‌گویند؟

۸۱درصد از فعالان سئو بیان کرده‌اند که بهبود «رتبه کلمات کلیدی» و «افزایش ترافیک ارگانیک» مهم‌ترین فاکتورهای سنجش میزان موفقیت پروژه‌هایشان است. در حالی که در جای دیگر از پرسشنامه، خود کارفرمایان گفته‌اند که از سئو انتظار «افزایش فروش» دارند.

قطعی اینترنت و فیلترینگ، چالش جدی در سال ۱۴۰۱

541 متخصص سئو در ایران چه می‌گویند؟

در سال ۱۴۰۰، «ناهماهنگی در ارتباط با سایر واحدها» و «ناآگاهی کارفرما از روند پروژه‌ها سئو»، بزرگترین چالش از نظر متخصصان این حوزه مطرح شده بود. در گزارش ۱۴۰۱، «قطعی اینترنت و فیلترینگ» پرچالش‌ترین مسئله در حوزه سئو عنوان شده است و پس از آن، فعالان سئو با چالش‌هایی مانند «ناآگاهی کارفرما» و «ناهماهنگی در ارتباط با سایر تیم‌ها» روبه‌رو بوده‌اند.

طرح صیانت برای جامعه متخصصان سئو تهدید است
از نگاه ۷۸/۴درصد از فعالان سئو «طرح صیانت و طبقاتی‌شدن اینترنت» بزرگترین تهدید برای جامعه سئو در سال ۱۴۰۱ بوده است. مانند گزارش سال ۱۴۰۰، موضوع «هوش مصنوعی» دومین تهدید بزرگ در این حوزه مطرح شده است.

541 متخصص سئو در ایران چه می‌گویند؟

فقط ۱۳درصد از متخصصان سئو بیشتر از ۳۰میلیون تومان درآمد دارند

541 متخصص سئو در ایران چه می‌گویند؟

درآمد ۶۱درصد از متخصصان حوزه سئو رقمی بین ۵ تا ۱۸میلیون تومان است. تحلیل‌ها نشان داده است که درآمد متخصصان سئو در کسب‌وکارهای B2C از کسب‌وکارهای B2B بیشتر است و رقمی بین ۱۰ تا ۳۰میلیون تومان برآورد شده است. این آمار فقط برای ۴۱درصد از افراد در کسب‌وکارهای B2B صدق می‌کند.

تمایل زیاد متخصصان سئو به مهاجرت

541 متخصص سئو در ایران چه می‌گویند؟

با توجه به این که ۱۶درصد از پاسخ‌دهندگان «مهاجرت متخصصان سئو» را یکی تهدیدهای حوزه سئو می‌دانند، این نمودار نشان می‌دهد که ۷۰درصد از فعالان سئو به مهاجرت فکر می‌کنند.

تولید محتوای مفید و باکیفیت، مهم‌ترین عامل رتبه‌بندی سال ‍۱۴۰۱

541 متخصص سئو در ایران چه می‌گویند؟

از نظر ۶۷درصد از متخصصان حوزه سئو، تولید محتوای مفید و باکیفیت (helpful content) بیشترین تاثیر را در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ داشته است. بعد از آن، به ترتیب فاکتورهای «سئوی تکنیکال»، «تجربه کاربری» و «سئوی داخلی» تاثیرگذارترین عوامل رتبه‌بندی در سئو بوده‌اند.

اگر نتایج این گزارش برایتان جالب بود و دوست داشتید اطلاعات مفصل‌تری را بخوانید، می‌توانید گزارش کامل آن را اینجا بخوانید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مرگ سءو نزدیکه.

    پاسخ