;
coinex

در مسافرت‌های نوروزی مراقب اپلیکیشن های مسیریاب جعلی و بدافزارها باشید!

رئیس پلیس فتای اصفهان با توجه به نزدیک بودن ایام تعطیلات نوروزی از مسافران خواست تا نسبت به نصب اپلیکیشن های مسیریاب جعلی و بدافزارها دقت داشته باشند.

سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فتای اصفهان ضمن اذعان به استقبال مسافران نوروزی از به‌کارگیری اپلیکیشن‌های مسیریاب در این ایام اعلام کرد که جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی، افراد در دانلود و نصب نسخه‌های اصلی اپلیکیشن‌ها دقت لازم را به عمل آورند و از نصب اپلیکیشن های مسیریاب جعلی و مشکوک پرهیز کنند.

وی در این مورد افزود: «یکی از مواردی که اخیرا بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، طراحی اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی است که کلاهبرداران با این شگرد به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.»

بیشتر بخوانید: تصویب کاهش 10 کیلومتری سرعت مجاز در آزادراه ها

نصب اپلیکیشن های مسیریاب جعلی در ایام نوروز

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: «ضروری است شهروندان اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از مارکت‌های معتبر ایرانی دریافت کرده و از دانلود برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده و فاقد اعتبار لازم هستند خودداری کنند.»

او ضمن اشاره به اهمیت موضوع نصب نسخه‌های اصلی اپلیکیشن‌ها از مارکت‌های اندرویدی معتبر اعلام داشت: «با توجه به اینکه اغلب هموطنان عزیز هنگام مسافرت از برنامه‌های مسیریاب استفاده می‌کنند، برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی، کاربران حتما نسبت به دانلود و نصب نسخه‌های اصلی اقدام کنند.»

اپلیکیشن های مسیرباب جعلی

سرهنگ مرتضوی در ادامه اضافه کرد: «طراحی اپلیکیشن‌های جعلی شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی هستند و به هیچ عنوان نباید آن را روی تلفن همراه نصب کرد. استفاده و فعال‌سازی اپ‌های جعلی عموما مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است که چنین پرداخت‌هایی زمینه برای دسترسی سارقان به حساب کاربران را فراهم می‌کند.»

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان برای شهروندان خاطرنشان کرد: «شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice. ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی یا از طریق شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشکلات اپلیکیشن های مسیریاب جعلی در سفرهای نوروزی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر