;
coinex

احتمال خروج واتساپ از بریتانیا در نتیجه سیاست‌های امنیتی جدید

بریتانیا با لایحه ایمنی آنلاین برای جلوگیری از کودک‌آزاری دردسرهایی را برای رمزگذاری پیامرسان‌ها ایجاد کرده که ممکن است منجر به خروج واتساپ از بریتانیا شود.

براساس اعلام رئیس واتساپ در صورتی که این برنامه پیام‌رسان مجبور شود تا با تصویب لایحه ایمنی آنلاین (Online Safety Bill)، استانداردهای رمزگذاری خود در بریتانیا را تغییر دهد، شاهد خروج واتساپ از بریتانیا در آینده نزدیک خواهیم بود.

«ویل کاتکارت»، به عنوان رئیس واتس‌اپ، به‌تازگی در این مورد با خبرنگاران به مصاحبه پرداخته و از این قانون به‌عنوان نگران‌کننده‌ترین مجموعه مقررات آنلاین در دنیای غرب نام برده. به گزارش گاردین، او به خبرنگاران گفت:

«واقعیت این است که کاربران ما در سراسر جهان خواهان امنیت هستند. 98 درصد از کاربران ما خارج از بریتانیا هستند. آن‌ها نمی‌خواهند ما امنیت محصول خود را کاهش دهیم و انتخاب عجیبی برای ما خواهد بود که امنیت محصول را به‌گونه‌ای کاهش دهیم که بر آن 98 درصد از کاربران تأثیر بگذارد.»

بیشتر بخوانید: قابلیت خرید و فروش درون برنامه‌ای در واتساپ فعال شد

تقویت احتمال خروج واتساپ از بریتانیا

رئیس واتساپ درحالی چنین اظهاراتی را بیان کرده که برنامه پیام‌رسان مشهور دیگر، سیگنال، اخیراً به امر مشابهی اشاره داشته است. «مردیث ویتاکر»، رئیس سیگنال، ماه گذشته اعلام کرد: «این شرکت به‌جای اینکه اعتماد کاربران خود به یک وسیله ارتباطی واقعاً خصوصی را تضعیف کند، بدون‌شک از بریتانیا دور خواهد شد.»

خروج واتساپ از بریتانیا

درواقع عمده انتقادات ویتاکر و کاتکارت به ماده‌ای از لایحه ایمنی آنلاین بوده که شرکت‌ها را مکلف به استفاده از یک «فناوری معتبر» به‌ منظور اسکن پیام‌های کاربران جهت جلوگیری از سوء‌استفاده جنسی از کودکان یا CSAM می‌کنند.

براساس جزئیات منتشر شده در این لایحه روش اجرای این اسکن‌ها اعلام نشده است، اما طبق اعلام محققان امنیتی ارائه آن‌ها بدون تضعیف ویژگی رمزگذاری سرتاسری غیرممکن خواهد بود. البته موافقان لایحه وجود چنین مسئله‌ای را به شدت تکذیب می‌کنند.

گفتی است اپل هم در سال 2021 از برنامه‌های خود جهت اسکن پیام‌های کاربران برای مبارزه با کودک‌آزاری یا CSAM پرده برداشته بود، اما سال بعد پس از انتقادات فراوان از سوی جامعه امنیتی، ناچار به کنار گذاشتن این پروژه از برنامه‌های خود شد. مطابق انتظارات لایحه مذکور در این گزارش اواخر سال جاری به تصویب خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تقویت احتمال خروج واتساپ از بریتانیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر