;
coinex

ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی بریتانیا و نیوزلند هم تصویب شد

در پی ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی بریتانیا و نیوزلند به علت نگرانی‌های امنیتی، مدیرعامل TikTok باید ماه آینده پاسخ برخی سوالات را بدهد.

به نظر مشکلات شبکه‌ اجتماعی چینی تیک تاک در دنیا فعلاً قصد اتمام ندارند، زیرا به‌تازگی ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی بریتانیا و نیوزلند به دلیل نگرانی‌های امنیتی اعلام شده است. پیش‌تر نیز ایالات متحده، کانادا، بلژیک و کمیسیون اروپا استفاده از این برنامه را توسط دستگاه‌های رسمی خود ممنوع اعلام کرده بودند.

این امر در حالی رقم خورده که مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز از «شو زی چو»، مدیرعامل TikTok درخواست پاسخگویی او تا هفته آینده به سؤالاتی در خصوص تلاش‌های این برنامه جهت محافظت از کودکان در برابر محتواهای نامناسب را داشته است.

این سیاست‌های سختگیرانه در قبال تیک تاک به این علت رخ داده که شائبه‌ای مبنی بر دراختیار گذاشتن اطلاعات کاربران توسط این شبکه اجتماعی به دولت چین شکل گرفته و این موضوع تهدیدی علیه منافع امنیتی غرب محسوب می‌شود، لذا در چند وقت اخیر نظارت موشکافانه و دقیقی در این راستا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: تیک تاک با پذیرش سازوکار امنیتی جدید در برابر اروپا تسلیم شد

ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی بریتانیا و نیوزلند

براساس گزارش رویترز، «الیور داودن»، وزیر دفتر کابینه بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امنیت اطلاعات حساس دولتی باید در درجه اول قرار داشته باشد، بنابراین امروز این برنامه را در دستگاه‌های دولتی ممنوع می‌کنیم. استفاده از سایر برنامه‌هایی که داده‌ها را استخراج می‌کنند نیز تحت بررسی قرار می‌گیرد.»

ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی بریتانیا

در نیوزلند هم، تا پایان ماه مارس دسترسی به تیک‌تاک در کلیه دستگاه‌های متصل به شبکه پارلمان ممنوع خواهد شد. «رافائل گونزالس-مونترو»، مدیر اجرایی سرویس پارلمانی، طی ایمیلی در این رابطه به رویترز اظهار کرد که ممنوعیت این برنامه پس از مشورت با کارشناسان امنیت سایبری و امور داخلی دولت و سایر کشورها درنظر گرفته شده است.

در همین زمان نیز، مدیرعامل تیک تاک در ماه آینده برای نخستین بار در مقابل کنگره حضور پیدا خواهد کرد و در تاریخ 23 مارس (3 فروردین 1402) نیز به منظور ادعای شهادت در برابر کمیته انرژی و بازرگانی مجلس قرار خواهد گرفت. «کتی مک‌موریس راجرز»، رئیس کمیته، به رویترز در این مورد بیان کرد: « قانونگذاران باید بدانند که این شرکت چه اقداماتی انجام می‌دهد تا فرزندان ما را از آسیب‌های آنلاین و آفلاین ایمن نگه دارد».

دیروز نیز طی گزارش دیگری ادعایی در مورد تلاش ایالات متحده در راستای اجبار شرکت ByteDance به فروش تیک تاک مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی بریتانیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر