;
coinex

اسپری بینی درمان میگرن توسط فایزر ساخته و روانه بازار می‌شود

شرکت فایزر برای اسپری بینی درمان میگرن موفق به دریافت تاییدیه FDA آمریکا شده و این اسپری با نام Zavzpret در ماه ژوئیه آماده عرضه عمومی خواهد بود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اخیراً اقدام به اعطای تاییدیه‌ای برای اسپری بینی درمان میگرن شرکت فایزر کرده که یک گزینه بسیار سریع جهت تسکین سردردهای ناشی از این بیماری محسوب می‌شود.

طبق گزارش رویترز، سازمان FDA این دارو را با نام Zavzpret جهت درمان میگرن حاد تأیید کرده است. فایزر مجوز ساخت این دارو و همچنین قرص خوراکی میگرن Nurtec ODT مورد‌تأیید FDA را از طریق خرید 11.6 میلیارد دلاری شرکت Bioaven Pharmaceutical در سال پیش کسب کرده است. براساس پیش‌بینی فایزر، این شرکت باور دارد که بیشترین میزان فروش از خط تولید حوزه بیماری میگرن خود چیزی بالغ بر 6 میلیارد دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: واکسن سرطان دانشگاه استنفورد بدن انسان را قادر ب شناسایی سرطان می‌کند

ساخت اسپری بینی درمان میگرن از سوی فایزر

شرکت فایزر امید بسیاری به دارو Zavzpret که شرکت Bioaven Pharmaceutical آن را به‌دلیل عملکرد سریعش «داروی اپی‌پن میگر‌ن» نامیده دارد. این دارو باعث می‌شود که فایزر مزیت رقابتی چشمگیری در رده داروهای میگر‌ن کسب کند. سازمان FDA طبق بررسی جدیدی که انجام داده، به موفقیت این دارو در قیاس با دارونما، در 13 هدف از 17 هدف اذعان داشته، لذا تصمیم به تأیید آن گرفته است. مطابق با گزارش بنیاد تحقیقات میگر‌ن، حدود 39 میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری میگرن مبتلا هستند.

اسپری بینی درمان میگرن

دکتر «عماد استمالیک»، روانپزشک کلینیک کلیولند درباره این دارو بیان داشت: «داروی فایزر در مقایسه با رقبای قدیمی‌تر خود دارای دو مزیت اصلی است: برای افرادی که از خطرهای قلبی عروقی رنج می‌برند، بی‌خطر است و دوم اینکه باعث سردرد ناشی از مصرف بیش از اندازه دارو نمی‌شود.» استمالیک همچنین اعلام کرد که اسپری بینی برای بیمارانی که امکان استفاده از قرص را ندارند نیز مفید خواهد بود.

طبق اعلام فایزر به رویترز دارو Zavzpret در ماه ژوئیه ارائه خواهد شد، از نظر قیمت با سایر داروهای میگرن مورد‌تأیید FDA که متعلق به همان دسته از داروها هستند، قابل قیاس خواهد بود. این دارو که با نام Zavegepant نیز شناسایی می‌شود، با رقبایی از شرکت‌هایی همچون اب‌وی (AbbVie) و ایلای لی‌لی اند کامپنی (Eli Lilly and Co) رقابت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت اسپری بینی درمان میگرن توسط فایزر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر