;
coinex

واکنش رئیس مجلس به درخواست بازگشت طرح صیانت به صحن علنی ؛ «پیرو قانونم»

بازگشت طرح صیانت به صحن علنی با واکنش رئیس مجلس همراه شد. بازهم موضوع طرح صیانت جدید مطرح شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، نسبت‌به موضوع بازگشت طرح صیانت به صحن علنی واکنش نشان داد. 3 روز پیش در خبری به شما مخاطبین عزیز تکراتو اعلام کردیم که نمایندگان مجلس در کمال ناباوری خواهان اجرای هرچه سریع‌تر طرح صیانت شدند. حال اما بعد از این مدت رئیس مجلس به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «من پیرو قانون هستم.»

بیشتر بخوانید: شورای نگهبان: هیچ مصوبه‌ای در ارتباط با طرح صیانت دریافت نکرده‌ایم!

بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی در تذکر نماینده خرم‌آباد مبنی بر اینکه نمایندگان در صحن علنی باید درباره قانون فضای مجازی تصمیم‌گیری کنند، گفت: «من قانون را دنبال می‌کنم، بنابراین ۱۸۵ نفر از نمایندگان نامه‌ای امضا کردند و درخواست برگشت این موضوع در صحن را به اصل ۸۵ دارند که در حال پیگیری است.»

مهرداد ویس‌کرمی در مجلس یازدهم در نشست علنی روز چهارشنبه، بیست‌وچهارم اسفندماه مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد:

روز گذشته تذکری دادم مبنی بر اینکه گزارش کمیسیون مشترک فضای مجازی آماده و تحویل هیئت رئیسه شده است و طبق آئین‌نامه هیئت رئیسه باید آن را به صحن آورد و فقط زمان آن را رأی‌گیری کند تا به صورت آزمایشی اجرا شود، اگر هیئت‌رئیسه و رئیس مجلس به تعدادی از همکاران که خواهان بازگشت این موضوع به صحن هستند، استناد می‌کند، باید به این موضوع توجه شود که این بحث باید در صحن به رأی گذاشته و تصمیم درباره آن گرفته شود که کار کمیسیون مشترک ادامه پیدا کند یا صحن درباره این موضوع تصمیم‌گیری و آن را بررسی کند.

بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس

وی با اشاره به اینکه برای این موضوع کل مجلس باید تصمیم بگیرد و رئیس و هیئت رئیسه حق تصمیم‌گیری با سلیقه شخصی خود در این خصوص را ندارد، افزود: «پاسخ مصری به من در روز گذشته به‌گونه‌ای بود که گویی من نظر متناقضی دارم؛ در خفا چیزی گفتم و در آشکار چیز دیگری. البته می‌دانم که به طور قطع چنین نیتی نبود اما کسانی که با این طرح مخالفند، با یک هجمه رسانه‌ای فکر کردند ما را وادار به عقب نشینی می‌کنند.»

نماینده مردم خرم‌آباد اضافه کرد:

طبق آئین نامه باید گزارش کمیسیون که با ۲۱ امضا تقدیم هیئت رئیسه شده، برای زمان اجرای آزمایشی در صحن مطرح شود و اگر رئیس یا هیئت رئیسه به مخالفت برخی همکاران استناد می‌کنند، باز هم این موضوع وجاهت قانونی ندارد، زیرا در مورد اینکه کار در کمیسیون مشترک دنبال شود یا در صحن ادامه پیدا کند، صحن مجلس باید تصمیم‌گیری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: «اینگونه نبوده است که من در خفا صحبتی کرده باشم و به طور علنی چیز دیگری، این موضوع را اصلاح کردم، زیرا آن طرفی‌ها، رسانه دارند و دست به تهمت و دروغ آنها زیاد است، اینترنشنال نیز با آنها همکاری می‌کند، گاهی از آنجا خط می‌گیرند و حرف بنده را به فضای دیگری بردند.»

وی با بیان اینکه حرف بنده کاملاً مشخص، قانونی و طبق آئین نامه مجلس است، گفت:

خطاب بنده به آقای قالیباف بود که در یک نصیحت دوستانه بیان کردم که قانون فضای مجازی باید در کشور تصویب شود، کشورهای دیگر نیز در این زمینه قانون دارند و ما حتماً باید برای این فضا به عنوان یک فضای بسیار مهم قانون داشته باشیم، بارها نیز بر این نکته تاکید کردیم که قانون به معنای فیلترینگ نیست، خواهش می‌کنم رئیس مجلس این را تعیین تکلیف کنند.

بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: «ما حتماً آئین‌نامه را دنبال می‌کنیم، اینکه آیا کمیسیون مشترک ادامه دارد یا ندارد از اختیارات هیئت رئیسه، آئین‌نامه و حوزه قوانین است، در آنجا تصمیم مربوطه گرفته شده، عنوان نایب رئیس موضوع را پیگیری کرد.»

وی افزود:

۱۸۵ نفر از دوستان نامه‌ای امضا کردند و در خواست برگشت این موضوع در صحن را برای اصل ۸۵ دارند. من مرّ قانون را دنبال می‌کنم، اما نظراتی بود و برخی دوستان مطرح کردند، من دنبال آن بودم که به این موضوع کمک کنم. من قانون را دنبال می‌کنم، دوستان حق دارند که این مسئله دوباره در صحن مطرح شود. من با دوستان در حال صحبت هستم که حل شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بازگشت طرح صیانت به صحن علنی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تصویبش کنید دیگه چرا اینقدر طولش میدید!

    پاسخ