;
coinex

تکذیب شایعات رجیستر شدن آیفون 14 توسط سامانه همتا

سامانه همتا در هشداری مجدد نسبت به تکذیب شایعات رجیستر شدن آیفون 14 توسط همتا اقدام کرده و خرید و فروش این گوشی از سوی واحدهای صنفی را مصداق قاچاق اعلام کرد.

سامانه همتا با انتشار اطلاعیه‌ای، اخبار جعلی درباره امکان رجیستری آیفون 14 را تکذیب کرد. این سامانه در هشداری مجدد به واحدهای صنفی به آن‌ها اعلام کرد که اکیداً از خریدو‌فروش آیفون 14 خودداری کنند؛ زیرا این دستگاه مصداق کالای قاچاق است.

به‌نظر این بیانیه در جهت انتشار تصویر نامه‌ای جعلی باشد که اخیراً به شایعات رجیستری شدن آیفون 14 توسط همتا دامن زده بود و در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از مردم را با گمراهی روبرو ساخته بود.‌

بنابر آنچه همتا اعلام کرده، به‌نظر انتشار چنین تصویر جعلی توسط سودجویان انجام پذیرفته تا مشتریان پیشین خود را قانع کنند یا برای جلب توجه مشتریان جدید بکوشند. اما باید توجه داشت افرادی که تصمیم به خرید آیفون 14 دارند، نباید روی رجیستری آن حساب باز کنند و با وعده رجیستری، هزینه بیشتری برای خریداری این گوشی بپردازند.

بنابراین با توجه به اینکه دولت هنوز هیچ اقدامی در راستای رجیستری آیفون 14 انجام نداده، سودجویان هر چند وقت یکبار با انتشار نامه‌های جعلی سودای فروش این گوشی هوشمند با قیمتی بالاتر را در سر می‌پرورانند.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: وزارت صمت باید در خصوص ممنوعیت ورود آیفون 14 شفاف‌سازی کند!

تکذیب شایعات رجیستر شدن آیفون 14

اخیراً نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که از رجیستر شدن آیفون‌های 14 که تا پیش از یک اسفند به‌صورت مسافری یا پستی به کشور ورود پیدا کرده‌اند، خبر می‌دهد.

در همین زمینه، سامانه همتا با انتشار اطلاعیه‌ای خبر از جعلی بودن این نامه داده و هدف آن را کلاهبرداری از مردم دانست. این نهاد اعلام کرد:

«پیرو انتشار اخبار جعلی مبنی بر رجیستر آیفون 14 به اطلاع می‌رساند آخرین تصمیم در این زمینه، ممنوعیت واردات مسافری و پستی آن از تاریخ 1401/12/01 است و هیچ تصمیم دیگری اتخاذ نشده است. همچنین با توجه به آنکه تاکنون هیچ گوشی آیفون 14 از طریق واردات تجاری وارد کشور نشده، به کلیه واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود از خریدوفروش آن اجتناب نمایند، چرا که مصداق کالای قاچاق است.»

به تاکید همتا واردات مسافری آیفون 14 که برخی به آن استناد می‌کنند، تنها ویژه استفاده شخصی مسافر بوده و لذا سوءاستفاده تجاری از آن طبق بند چ ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصداق قاچاق به حساب می‌آید.

شایعات رجیستر شدن آیفون 14 توسط همتا

درنتیجه سامانه رجیستری تلفن همراه به افرادی که تصمیم به خرید موبایل دارند، توصیه کرد که قبل از خریداری، استعلام اصالت کرده و از نوع واردات گوشی، شرکت گارانتی و تاریخ آغاز گارانتی آن آگاهی پیدا کنند. همچنین حتماً برند و مدل اعلامی در پاسخ استعلام اصالت همتا را با فیزیک کالا مطابقت دهند و درصورت مغایرت، از خرید آن خودداری کنند.

استعلام اصالت به‌وسیله ارسال شناسه 15 رقمی IMEI به درگاه‌های سامانه همتا شامل کد دستوری #7777*، سایت و اپلیکیشن همتا قابل دریفافت است. شناسه IMEI هم با شماره‌گیری کد دستوری #06* روی دستگاه یا از روی جعبه قابل‌ملاحظه است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تکذیب شایعات رجیستر شدن آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر