;
coinex

ایران شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان در سال 2022 شد

ایران به‌عنوان شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان در سال 2022 انتخاب شد. جالب اینجاست که ایران با 3 پله صعود به این رتبه رسیده است.

براساس گزارش جدید سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری، ایران با 3 پله صعود به جایگاه شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان در سال 2022 رسید. در این گزارش عنوان شد تولید خودرو در ایران در سال 2022 به ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۹۸ دستگاه رسیده که رشدی 19 درصدی داشته است. در ادامه با جزئیات کامل خبر همراه ما باشید.

 

بیشتر بخوانید: گزارش جامع فروش خودرو در سال 1401 منتشر شد؛ پرفروش‌ترین خودروی ایران کدام است؟

ایران جایگاه شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان در سال 2022 را ازآن خود کرد

گزارش جدیدی که توسط سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری منتشر شده نشان می‌دهد میزان تولید خودرو در جهان در سال ۲۰۲۲ به ۸۵ میلیون و ۱۶ هزار دستگاه رسیده که نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی از رشد ۶ درصدی حکایت دارد.

ایران جایگاه شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان در سال 2022 را ازآن خود کرد
شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان در سال 2022

طبق این گزارش، میزان تولید خودرو در ایران در سال ۲۰۲۲ به ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۹۸ دستگاه رسیده که از رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل حکایت دارد. ایران با چنین میزان تولیدی توانست با سبقت از کشورهای انگلیس، روسیه و اسلواکی در جایگاه شانزدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان قرار بگیرد.

همچنین تولید خودرو انگلیس در سال ۲۰۲۲ به ۸۷۶ هزار دستگاه (۶ درصد کاهش)، تولید خودرو روسیه به ۶۰۸ هزار دستگاه (۶۱ درصد کاهش) و تولید خودرو اسلواکی نیز به ۱ میلیون دستگاه (۳ درصد کاهش) رسیده است. گفتنی است ایران برای اولین بار پس از خروج آمریکا از برجام موفق به تولید بیش از ۱ میلیون دستگاه خودرو شده و توانسته خود را از رتبه نوزدهم سال ۲۰۲۱ به رتبه شانزدهم در سال ۲۰۲۲ برساند.

ایران جایگاه شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان در سال 2022 را ازآن خود کرد

گفتنی است کشور چین با تولید ۲۷ میلیون و ۲۰ هزار دستگاه خودرو توانسته لقب بزرگترین خودروساز جهان را از آن خود کند. پس از آن آمریکا با تولید ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار دستگاه در جایگاه دوم و ژاپن نیز با تولید ۷ میلیون و ۸۳۵ هزار دستگاه خودرو در جایگاه سوم قرار گرفته است. رتبه‌های چهارم تا پانزدهم نیز به ترتیب به کشورهای هند، کره جنوبی، آلمان، مکزیک، برزیل، اسپانیا، تایلند، اندونزی، فرانسه، ترکیه، کانادا و چک تعلق دارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاه شما در خصوص شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر