;
coinex

تست موفقیت‌آمیز تبادل پیام بین پیامرسان‌های داخلی

تبادل پیام بین پیامرسان‌های داخلی با موفقیت تست شد. البته این صرفا یک آزمایش بوده اما وعده وزیر ارتباطات به زودی عملی خواهد شد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد تست تبادل پیام بین پیامرسان‌های داخلی با موفقیت انجام شده است. البته این برنامه فعلاً در حالت آزمایشی قرار دارد و در این فاز موفقیت‌آمیز بوده است. بنابر گفته این مقام دولتی، در فاز نخست این طرح دو پیام‌رسان محبوب و پرکاربر ایتا و بله مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه‌ مثبتی به دنبال داشت. حال باید منتظر به‌روزرسانی جدیدی برای اتصال این دو پیام‌رسان باشیم.

بیشتر بخوانید: جدیدترین آمار کاربران فعال پیامرسان‌های داخلی اعلام شد

تبادل پیام بین پیامرسان‌های داخلی با موفقیت انجام شد

پس از وعده وزارت ارتباطات مبنی بر فراهم شدن امکان اتصال پیام‌رسان‌های بومی به یکدیگر تا پایان سال، معاون سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که تست‌های اولیه موفقیت‌آمیز بوده‌اند. ‌حامد منکرسی، معاون سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگویی اعلام کرد:

تست‌های اولیه اتصال پیام‌رسان‌های «بله» و «ایتا» موفقیت‌آمیز بوده و برای اینکه کاربران بتوانند از این امکان استفاده کنند لازم است نسخه جدیدی که به زودی توسط پیام‌رسان‌ها منتشر می‌شود را نصب یا به‌روزرسانی کنند.

تبادل پیام بین پیامرسان‌های داخلی با موفقیت انجام شد

وی درباره نحوه استفاده از آن افزود: «برای استفاده از این امکان کاربران باید در قسمت تنظیمات گزینه تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های داخلی را فعال کنند تا تبادل صورت بگیرد.» منکرسی تصریح کرد:

این تبادل به صورت فازبندی شده پیش می‌رود. در فاز نخست پیام‌های متنی و در گام‌های بعدی فایل‌ها نیز قابلیت جابه‌جایی خواهند داشت.

معاون سازمان فناوری تاکید کرد: «طبق زمان‌بندی که درنظر داریم، تا پایان سال قرار است نسخه جدید ارائه شود و این مساله به تلاش صاحبان پیام‌رسان‌ها بستگی دارد. آنها به صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند تا بتوانند در زمان‌بندی مورد نظر این امکان را محقق کنند.» وی تصریح کرد:

اکنون پیام‌رسان «ایتا» و «بله» در لیست اتصال هستند و دیگر پیام‌رسان‌ها نیز به زودی این قابلیت را فعال خواهند کرد. فکر می‌کنم پیام‌رسان «آی‌گپ» سومین پیام‌رسانی است که وارد چرخه تبادل خواهد شد.

اوایل اسفند‌ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه حضور در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از برقراری ارتباط میان پیام‌رسان‌های داخلی تا پایان سال خبر داد. «اینترکانکشن» امکانی است که به وسیله آن پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند بین خودشان پیام رد و بدل کنند و در قالب این رویه کاربر می‌تواند به پیام‌رسان مورد استفاده خود اجازه دهد که از سایر پیام‌رسان‌ها برایش پیام ارسال شود. وی به تازگی از برقراری این امکان میان دو پیام‌رسان ایتا و بله خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تبادل پیام بین پیامرسان‌های داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    والله من که ندونستم آخرش چطوری رد و بدل بکنیم پیام رو اون گزینه ای که اینا می گن رو فعال کردیم ولی خوب بعدش چی؟!!

    پاسخ