;
coinex

افشای دخالت توییتر در انتخابات ترکیه ؛ ائتلاف علیه اردوغان!

یک رسانه ترک زبان مدعی یافتن اسنادی مبنی بر دخالت توییتر در انتخابات ترکیه با کمک مخالفان اردوغان و به منظور پیروزی این مخالفان در انتخابات آینده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک رسانه چاپی ترکیه‌ای، شبکه اجتماعی توئیتر را متهم به مداخله در امور داخلی این کشور کرده است. این روزنامه روز جمعه به دخالت توییتر در انتخابات ترکیه جهت حمایت از نیروهای مخالف دولت فعلی آنکارا در انتخابات سراسری آتی این کشور، که در روز 14 می 2023 (24 اردیبهشت 1402) برگزار خواهد شد، اشاره داشته است. براساس ادعای این رسانه ترک زبان، توئیتر با ایجاد حساب‌های کاربری به انتشار اطلاعات تحریک آمیز علیه دولت اردوغان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: محدودیت‌های توییتر در خصوص محتوای خشونت‌آمیز سختگیرانه‌تر شد

دخالت توییتر در انتخابات ترکیه علیه اردوغان

اسپوتنیک به نقل از این رسانه ترکیه‌ای نوشت که نزدیک به 25 درصد از پیام‌های تحریک‌آمیز در توییتر از حساب‌های خاصی انتشار پیدا می‌کنند. همچنین این روزنامه ترکیه‌ای در گزارش خود نوشت که توییتر اقدامات خود را در زمینه پیروزی اپوزیسیون ترکیه در انتخابات آتی این کشور شروع کرده است.

افشای دخالت توییتر در انتخابات ترکیه ؛ ائتلاف بر علیه اردوغان!

لازم به ذکر است که تاکنون دولت آنکارا بارها اقدام به محدودسازی دسترسی به شبکه توییتر در این کشور به علل گوناگون کرده است. در سال 2020، ترکیه استفاده از توئیتر در این کشور را کاملاً مسدود کرد، زیرا این شرکت از افتتاح دفتر خود در ترکیه مطابق با قانون رسانه‌های اجتماعی این کشور،‌ امتناع کرده بود.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص دخالت توییتر در انتخابات ترکیه علیه اردوغان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر