;
coinex

ممنوعیت گرامیداشت نوروز در افغانستان ؛ غربی و غیراسلامی است!

ممنوعیت گرامیداشت نوروز در افغانستان توسط وزارت امر به معروف طالبان اعلام شد. طالبان نوروز را مصداق غرب‌گرایی برشمرده‌اند.

آمریت امر به معروف امارت اسلامی افغانستان (طالبان)، در اطلاعیه‌ای از ممنوعیت گرامیداشت نوروز در افغانستان خبر داد. این نهاد اعلام کرد که برگزاری و تجلیل از آیین نوروز یک فرهنگ غربی و غیر اسلامی است. این یعنی آمریت ذکر شده یا نمی‌داند که منشا آیین نوروز یک آیین و جشن کاملاً ایرانی از زمان ایران باستان تاکنون است یا نمی‌خواهد این موضوع را قبول کند.

بیشتر بخوانید: سال تحویل 1402 چه ساعتی است؟ [+رنگ و حیوان سال 1402 و تاریخچه نوروز]

ممنوعیت گرامیداشت نوروز در افغانستان توسط طالبان اعلام شد

آمریت امر به معروف طالبان در اطلاعیه ای نوشت:

تجلیل از نوروز رسم و رواج غرب و غیر اسلامی است و با برگزارکنندگان آن برخورد قانومی صورت می گیرد.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، با انتشار اطلاعیه‌ای به مناسبت فرارسیدن نوروز نوشت: «دین اسلام تجلیل از نوروز را ممنوع قرار داده» و بهترین زمان خوشحالی برای «مسلمانان، دو عید است».

ممنوعیت گرامیداشت نوروز در افغانستان توسط طالبان اعلام شد

محتسبان امر به معروف و نهی از منکر طالبان در اکثر استان‌های افغانستان، از جمله دایکندی، از مردم خواسته‌اند که از گرامیداشت نوروز خودداری کنند.

در اطلاعیه وزارت امر به معروف طالبان آمده است که محتسبان امر به معروف طالبان در دایکندی با نمازگزاران ۳۵ مسجد دیدار کرده و خطاب به آنان گفته‌اند فرزندانشان را «مطابق ارزش‌های اسلامی آموزش و پرورش دهند» و «در مقابل افکار غربی، خوارج و منحرفین مبارزه کنند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت گرامیداشت نوروز در افغانستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر