;
coinex

شرایط چاپ کتاب

چاپ کتاب به دلایل مختلفی انجام می‌شود؛ جز مواردی که ناشران در انتشار یک کتاب سرمایه‌گذاری می‌کنند، گاهی افراد با هزینه شخصی خود اقدام به چاپ کتاب می‌کنند. دانشجویان و اساتید دانشگاهی، افرادی که برای ارتقاء تحصیلی و شغلی نیاز به انتشار کتاب و امتیاز احتمالی آن دارند، مترجمان یا محققانی که موضوعی را برای استفاده دیگران مفید می‌دانند و می‌خواهند دیگران نیز از آن بهره‌مند شوند، کسانی که به صورت ذوقی دل‌نوشته، داستان یا شعری می‌نویسند، نیاز به چاپ کتاب دارند.

مراحل چاپ کتاب به چه صورت است؟

پس از این‌که تالیف کتاب انجام می‌شود، تایپ، صفحه آرایی، ویرایش، طراحی جلد، اخذ مجوز و چاپ کتاب از جمله فعالیت‌هایی است که لازم است در یک مؤسسه چاپ کتاب انجام شود. توضیح بیشتر درباره هر کدام از این فعالیت‌ها را به نقل از موسسه چاپ کتاب نبشته در ادامه بخوانید:

تایپ

افرادی که کتابی را تالیف کرده‌اند ممکن است آن را روی کاغذ نوشته باشند یا به صورت تایپ شده و آماده در اختیار داشته باشند. با وجود این که در سال‌های اخیر اغلب نوشته‌هایی که برای چاپ به ناشران سپرده می‌شود، تایپ‌شده است، اما هم‌چنان در برخی پروژه‌ها و هنگام همکاری با بعضی افراد هنوز هم به تایپیست و خدمات آنان نیاز است. چاپ کتاب نبشته این افتخار را دارد که با تایپیست‌هایی در ارتباط است که از ویرایش و ظرایف این کار نیز مطلع هستند و دقت آن‌ها در کار به ویراستار و فعالیت‌های بعدی هم کمک می‌کند.

ویرایش

در چاپ کتاب با تیراژ پایین گاهی چنین است که ویرایش کتاب برابر با تمام هزینه‌های دیگر نشر آن، به صرف هزینه و زمان نیاز دارد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تقریباً تمام کتاب‌هایی که نسبت به آنها اقبالی وجود ندارد و جدی گرفته نمی‌شود، کتاب‌هایی ناویراسته و از نظر املایی و نگارشی شلخته‌ هستند.

ما در مؤسسه چاپ کتاب نبشته سعی می‌کنیم حتماً پیش از اعلام نظر درباره هزینه ویرایش متن چند صفحه‌ای از آن را، فارغ از نتیجه بررسی توسط صاحب اثر، به‌طور رایگان و بی‌قیدوشرط ویرایش کنیم تا نتیجه کار را ببینند. ویراستارانی که ما مفتخر به همکاری با آن‌ها هستیم، علاوه بر تسلط به زبان فارسی، با زبان‌های دیگر هم آشنا هستند. جز این، تا جایی که امکان دارد، تلاش می‌کنیم هر متن را به ویراستاری بسپاریم که تحصیلاتش با آن مرتبط یا نزدیک به آن باشد.

صفحه‌بندی/ صفحه‌آرایی

صفحه آرایی کتاب‌ها در مؤسسه چاپ کتاب نبشته بسته به درخواست سفارش‌دهنده و هزینه و زمانی که برای کار در نظر گرفته شده، در دو محیط ورد و ایندیزاین، انجام می‌شود. تعدد سفارش‌ها سبب شده بتوانیم هزینه‌های چاپ کتاب را در تمام بخش‌ها تا حد مقبولی پایین بیاوریم. هزینه‌های صفحه‌بندی کتاب هم مشمول نکته‌ ذکرشده است و با حفظ کیفیت، سعی کرده‌ایم هزینه‌ها را کم کنیم.

شرایط چاپ کتاب

طراحی جلد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرآیند انتشار کتاب طراحی جلد آن است. با یک نگاه به طرح جلد با تقریب خوب و تا میزان قابل قبولی می‌توان درباره کیفیت بقیه مراحل نیز قضاوت کرد. با توجه به اینکه ناشر/ صاحب اثر/ سفارش‌دهنده برای کم کردن از هزینه چاپ کتاب سعی می‌کند از تمام هزینه‌های آن بکاهد، طراحی جلد هم از این کاستن‌ها بی‌نصیب نیست و در اولین مواجهه با کتاب توجه مخاطب را جلب می‌کند. در گروه چاپ کتاب نبشته با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها از انتشار کتاب کسب کرده‌ایم، ضمن حفظ زیبایی و کیفیت و متناسب بودن جلدها با عناوین آنها می‌کوشیم هزینه‌ها را برای کسانی که دغدغه هزینه چاپ کتاب اصلی‌ترین دغذغه آنان است، کاهش دهیم. در کنار این، همواره برای کتاب‌هایی که سرمایه‌گذاری کرده‌ایم یا صاحب اثر مایل بوده هزینه بیشتری صرف کند، با همکاری بهترین طراحان جلد، طرح‌هایی ماندگار و درخور برای جلد کتاب‌ها تهیه کرده‌ایم. برای دیدن برخی نمونه‌ها می‌توانید به وبسایت چاپ کتاب نبشته nebeshteh.com مراجعه کنید.

تمامی طرح‌ جلدهایی که توسط گروه چاپ کتاب نبشته اجرا می‌شود با نظر صاحب اثر تکمیل و نهایی می‌شود، مگر اینکه بنا به توافق قبلی، از ایده تا اجرا به ما سپرده شود.

شرایط چاپ کتاب

مجوزهای چاپ کتاب

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی صدور مجوز چاپ و نشر کتاب است. کتابخانه ملی فیپای کتاب را صادر می‌‌کند و خانه کتاب نیز با در اختیار قرار دادن شابک به ناشر و در انتها ثبت کتاب در وبگاه خانه کتاب در این فرایند سهیم است. اخذ مجوز چاپ کتاب هزینه‌ای برای ناشر نخواهد داشت و در واقع نهادهای یادشده بدون دریافت هزینه به این کار مشغول‌ هستند. صدور مجوز کتاب جز تحویل ۳ ـ ۱۰ نسخه از کتاب‌‌ها به واحدهای واسپاری و اعلام وصول (بسته به تیراژ کتاب)، به صرف هیچ هزینه‌‌ای نیاز ندارد. طبعا این بخش در مؤسسه چاپ کتاب نبشته بدون دریافت هزینه انجام می‌‌شود.

نکته‌‌ای که باید در اخذ مجوز کتاب در نظر داشت، رعایت حقوق دیگر مؤلفان و مترجمان و گردآورندگان کتاب‌هاست. در مؤسسه چاپ کتاب نبشته پیش از عقد قرارداد و پس از آن عنوان و محتوای کتاب، تا جایی که برای این مؤسسه مقدور باشد، بررسی می‌شود و، طبعاً، هر کتابی از نظر این مؤسسه قابلیت انتشار ندارد. به جز موارد مرتبط با کپی‌رایت، قوت و ضعف مطالب مندرج در کتاب‌ها هم بررسی می‌شود و تنها آثاری که چاپ آنها به گسترش علم و فرهنگ و ادب کمک کند، فرصت انتشار می‌یابد.

چاپ کتاب

در نهایت چاپ مطلوب و باکیفیت کتاب می‌تواند چند درجه به ارزش کار بیفزاید و در مقابل، چاپ بی‌کیفیت و نازل تمامی زحمات را به‌سادگی به هدر می‌دهد. در سال‌های اخیر چاپ دیجیتال کتاب با پرینت کتاب یکی انگاشته شده و به‌خصوص، بی‌دقتی‌ها و سهل‌گیری‌هایی در چاپ جلد صورت گرفته که کیفیت و اعتبار چاپ دیجیتال را بسیار پایین آورده است.

در چاپخانه نبشته سعی کرده‌ایم برای چاپ جلد کتاب‌ها از بهترین دستگاه‌های موجود در ایران استفاده کنیم. این دستگاه‌های چاپ بر خلاف موارد مشابه در چاپخانه‌ها و دفاتر فنی از نوع صنعتی هستند و کیفیت چاپ آنها گاه با دستگاه‌های چاپ افست که چاپ با تیراژ بالا را انجام می‌دهند، رقابت می‌کند.

هزینه چاپ کتاب چگونه محاسبه می‌شود؟

تمام مراحلی که در بالا ذکر شد، در فرم‌ها و صفحاتی مجزا در سایت نبشته در دسترس است. هر یک از خدمات ویرایش، صفحه آرایی، طراحی جلد و چاپ را می‌توان به صورت جداگانه سفارش داد یا تمام آنها را به‌صورت یک‌جا. طبعاً تلاش ما این بوده که دریافت تمام خدمات به‌صورت یک‌جا برای مشتریان کمترین هزینه را داشته باشد.

برای محاسبه هزینه صفحه‌بندی، پرینت، چاپ کتاب (به‌تنهایی) و انجام تمام مراحل ویرایش، صفحه‌آرایی، طراحی جلد، اخذ مجوز و چاپ، فرم‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر تلاش برای منصفانه بودن قیمت‌ها آنها را به‌روز نگه می‌داریم تا پیشاپیش امکان اظهار بهانه‌هایی چون قدیمی بودن نرخ‌ها و توضیحات گنگ را برای افزایش قیمت هنگام دریافت سفارش از خود سلب کرده‌ باشیم.

نحوه ثبت و پیگیری سفارش در موسسه چاپ کتاب نبشته

پس از پر کردن فرم محاسبه هزینه چاپ و اطلاع از هزینه، می‌توانید مشخصات خود را وارد کنید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. همچنین می‌توانید از طریق تلفن، واتس‌اپ، تلگرام یا ایمیل با ما در ارتباط باشید و سفارش خود را ثبت و پیگیری کنید.

پس از ثبت سفارش، قرارداد همکاری منعقد می‌شود و پس از واریز پیش‌پرداخت، فرایند نشر کتاب با ویرایش یا صفحه‌بندی آغاز می‌شود. هم‌زمان طراحی جلد کتاب هم به جریان می‌افتد و پس از اتمام هر مرحله برای دریافت تأیید از صاحب اثر، فایل‌ها ارسال می‌شوند. پس از تأیید صاحب اثر برای دریافت مجوزها اقدام شده و در نهایت فایل‌ها به چاپخانه سپرده می‌شود.

چنانچه به توضیحات بیشتری از هر بخش نیاز داشتید یا درباره هر یک از موارد بالا پرسشی داشتید، می‌توانید به نشانی https://nebeshteh.com مراجعه یا با جست‌وجوی «چاپ کتاب نبشته» به وبگاه ما مراجعه کنید و به مطالب بیشتری دسترس داشته باشید. همچنین از طریق شماره 02166435637 می‌توانید از مشاوره همکاران ما در مجموعه نبشته استفاده کنید.

توجه داشته باشید که گروه چاپ کتاب نبشته در تمام مراحل یادشده آماده ارائه مشاوره رایگان به شماست.

 .

پایان رپورتاژ‌ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر