;
coinex

ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات دولتی روسیه ؛ دور بیندازید یا به بچه‌ها بدهید!

طبق گزارش منابع آگاه، معاون اول دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اخیراً در اقدامی جدید ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات دولتی روسیه را اعلام کرده است.

«سرگئی کرینکو»، معاون اول دفتر ریاست‌جمهوری روسیه، طی سمیناری با حضور مقامات سیاست‌ داخلی این کشور خبر از ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات دولتی روسیه تا تاریخ 1 آوریل 2023 (12 فروردین 1402) داده است.

به‌نظر این اقدام در این راستا اتخاذ شده که روسیه در روند آماده‌سازی انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 قرار دارد؛ لذا از مقاماتی که در این انتخابات نقش دارند، درخواست توقف استفاده از آیفون‌های اپل شده است. درواقع مسئولین کرملین نگران آسیب‌پذیری آیفون در مقابل «آژانس‌های اطلاعاتی غربی» هستند.

بیشتر بخوانید: افشای دخالت توییتر در انتخابات ترکیه ؛ ائتلاف علیه اردوغان!

ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات دولتی روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

مطابق گزارش رویترز، یکی از شرکت‌کنندگان در سمینار مذکور اعلام داشته است:

«همه‌چیز برای آیفون تمام شده است؛ یا گوشی را دور بیاندازید یا به بچه‌هایتان بدهید. همه باید این کار را در ماه مارس (اسفند و فروردین) انجام دهند.»

از طرفی اما سخنگوی کرملین در واکنش به سوالات خبرنگار رویترز اعلام کرد که امکان تایید ادعاهای مذکور را ندارد. او در این رابطه افزود: «گوشی‌های هوشمند نباید برای کارهای رسمی استفاده شوند. هر گوشی هوشمند مکانیزم نسبتا شفافی دارد، مهم نیست که سیستم‌عاملش اندروید باشد یا آی‌او‌اس. طبیعتاً این دستگاه‌ها برای اهداف رسمی استفاده نمی‌شوند.»

ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات دولتی روسیه

همه این مسائل در حالی رخ داده که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، بارها اعلام کرده که از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کند. البته به ادعای سخنگوی کرملین به‌نظر پوتین گاهی از اینترنت بهره می‌برد.

گفتنی است اپل تاکنون به درخواست رسانه‌ها جهت اظهارنظر در مورد اقدام دولت روسیه پاسخ نداده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات دولتی روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر