;
coinex

سیستم عامل اختصاصی شیائومی با نام MIOS رقیب جدی اندروید و iOS خواهد بود

برخی شایعات توییتری حول محور اقدامات جدید شرکت شیائومی، خبر از توسعه سیستم عامل اختصاصی شیائومی با نام MIOS جهت جایگزینی با اندروید و MIUI می‌دهد.

بعضی از حساب‌های توییتری، ضمن انتشار یک اسکرین شات از صفحه About (درباره) نرم‌افزاری با لوگوی MIOS، اقدام به انتشار شایعاتی پیرامون توسعه سیستم عامل اختصاصی توسط این شرکت کرده‌اند. با اینکه به این افشاگری آنچنان هم نمی‌توان اطمینان کرد، اما دلایل قانع‌کننده‌ای هم در این زمینه وجود دارند که نشانه‌ای از قصد شیائومی جهت ساخت سیستم عامل اختصاصی خود است.

بیشتر بخوانید: کاهش سهم بازار شیائومی در هند؛ شیائومی بازی را به سامسونگ می‌بازد

شایعاتی درباره ساخت سیستم عامل اختصاصی شیائومی

شایعات ساخت سیستم عامل MIOS شیائومی، قدمتی به‌طور تقریبی یک دهه دارد. در سال 2013، نخستین گزارش‌ها از تصمیم این شرکت جهت توسعه سیستم‌ عامل اختصاصی انتشار پیدا کرد. در آن دوره، شایعات درباره ارائه این پلتفرم همراه با Mi 4، پرچم‌دار سابق شیائومی اطلاعاتی می‌دادند که در نتیجه چنین امری محقق نشد. عدم انتشار MIOS حاکی از آن بود که در آن برهه شیائومی چشم‌انداز مثبتی از توسعه سیستم عامل در پیش چشمان خود نمی‌دید.

سیستم عامل اختصاصی شیائومی

به‌هرحال، پس از گذشت چند سال به‌نظر این شرکت دوباره تمرکز خود را بر روی توسعه پلتفرم نرم‌افزاری خود گذاشته و اسکرین شات‌هایی از صفحه MIOS فاش شده که حاکی از در دست توسعه بودن این سیستم عامل است. در حالی‌که صحبت از MIOS فعلاً در حد یک طرح و معما است، اما به‌نظر در صورت توسعه نهایی با نمونه‌ای همچون هارمونی او اس هواوی روبرو خواهیم بود.

طبق شایعات طراحی و ویژگی‌های سیستم عامل MIOS شیائومی به میزان فراوانی شبیه به MIUI خواهد بود، اما هنوز چنین موضوعی قطعی نیست که این پلتفرم تا چه میزان با اندروید تفاوت خواهد داشت. لذا فعلا باید در انتظار تایید صحت و سقم این خبر، ارائه جزئیات بیش‌تری از این موضوع باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توسعه سیستم عامل اختصاصی شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر