;
coinex

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تایید شد

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تایید شده است. اما آیا این اقدام به معنی آزادسازی واردات محصولات فرانسوی به ایران است؟

در شرایطی واردات رنو مگان و رنو کولیوس به ایران تایید شده که به نظر می‌رسد مطابق بندهای آیین‌نامه واردات خودرو، واردات خودرو فرانسوی ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی ساندرو استپ وی ؛ [+مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت]

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تأییدیه گرفت

به گزارش تکراتو و به نقل از چرخان، با وجود این‌که وزارت صمت مدتی قبل اعلام کرد واردات خودروهای فرانسوی به کشور ممنوع است، اما برخی از واردکنندگان برای دور زدن این ممنوعیت، واردات خودروهای زیرمجموعه خودروسازان فرانسوی نظیر داچیا رومانی را در دستور کار خود قرار دادند.

علاوه بر این، به‌تازگی تعدادی از واردکنندگان رنو کولیوس و رنو مگان جدید را از منبع کره جنوبی و ترکیه برای واردات به ایران ثبت سفارش کردند که نشان می‌دهد مشکل ممنوعیت فقط برای محل مونتاژ خودروهای فرانسوی بوده و امکان ورود آنها از سایر کشورها وجود دارد.

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تأییدیه گرفت

مشخصات فنی رنو کولیوس

رنو کولیوس با یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی روانه بازار خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 170 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس ایکس ترونیک CVT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

از امکانات این خودرو می‌توان به تهویه مطبوع الکتریکی دو کاناله، ترمزهای ABS، EBD و BA، جک برقی صندوق عقب همراه با سنسور پایی، کلاستر دیجیتالی، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک برقی، تریم چرمی صندلی‌ها، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تنظیم حالت رانندگی Multi-Sense، مولتی مدیا همراه با دوربین عقب، آینه الکتروکرومیک، سامانه کنترل پایداری، سیستم‌های کروز کنترل و لیمیت کنترل، سقف پانورامیک، 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم چهار چرخ محرک و سیستم اتوپارک اشاره کرد.

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تأییدیه گرفت

مشخصات فنی رنو مگان جدید

رنو مگان جدید با یک موتور ۱۳۳۲ سی‌سی توربوشارژ وارد بازار ایران خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تأییدیه گرفت

از امکانات نسخه فول این خودرو می‌توان به تهویه مطبوع الکتریکی، ترمزهای ABS، EBD و BA، سنسور پایی برای باز کردن صندوق عقب، کلاستر دیجیتالی، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک برقی، تریم چرمی صندلی‌ها، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تنظیم حالت رانندگی Multi-Sense، مولتی مدیا همراه با دوربین عقب، آینه الکتروکرومیک، سامانه کنترل پایداری، سیستم‌های کروز کنترل و لیمیت کنترل، سقف شیشه‌ای و سیستم اتوپارک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: چرخان

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (13 نظر)

    شرکت رنو یکی از بهترین خودروسازهای جهان هست کاش واردات آزادشه

    پاسخ

    بالفرض قیمت این ماشین تقریبا یه میلیارد معادل بیست هزار دلار باشه اونوقت باید مثل سابق دوبرابر قیمت خودرو برا گمرکی و مالیات پرداخت کرد؟ قطعا همینطوره و باز هفتاد درصد مردم عادی نمیتونن خودرو دو یا سه میلیاردی بخرند واضحه که اگه این کار صورت بگیره هم بیشتر بنفع سرمایه دارها و افرادخاصه تا مردم با این حساب که این ماشین چهارپنج تومن بوده الان شده دوسه میلیارد،زمانیکه خودرو به قیمت جهانیش دادین دست مصرف کننده به اضافه یه درصد معقول و پایین مالیات و گمرکی مثل تمام دنیا اونوقت حرف از برادری بزنید

    پاسخ

    این فرانسه چرا همیشه تو صف صادرات خودرو برای ایران بوده؟ چرا ژاپنی و آلمانی نه، چه سیاستی در کاره؟الله اعلم

    پاسخ

    بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد

    پاسخ

    نرخ این دو خودرو زیر ۲۰ هزار دلار است .قیمت تمام شده پس از ترخیص چقدر میباشد
    با توجه به اینکه نرخ پایه حقوق ایران با کشورهای همسایه و به خصوص عربی به یک سوم و یک چهارم و کمتر هم می‌رسد باز ما باید شاهد سه و یا چهار و یا بیشتر قیمت ایم خودروها در کشور مان باشیم
    بعد توقع داریم نرخ مهاجرت کم هم بشود

    پاسخ

    ای کاش شما خبر گزاریها بعضی مواقع بعضی چیزهایی که به نفع مردم بود را دهنتون را میبستید باور کنید هیچ اتفاقی نمیفتاد

    پاسخ

    باسلام ازسال97در شرکت نگین خودرو ایرسا تنها نماینده رنو فرانسه ثبت نام خودرو نموده ام متاسفانه باگذشت 5سال هنوز خودرو واگذار نشده است

    پاسخ

    باید دید مسئولین لیاقت مردم ایران را چطور تفسیر میکنند ؟

    پاسخ

    این خبر نمیتونه درست باشه چون هر دوشون قیمت بالای ۲۰ هزار دلار دارند.

    پاسخ

    بنظرم با این سقف ۲۰ هزار یورو برای واردات خودرو ، هیچ خودروی برند معتبر فول آبشنی وارد نشودو فقط مدل های بیسیک با حداقل آبشن و حداکثر قیمت بدست ملت برسد.

    پاسخ

    این خبر خیلی تناقض داره خصوصا در مورد کولئوس چون قیمت جهانیش خیلی بیشتر از سقفیه که وزارت صمت برای واردات خودرو گذاشته. ازین حرفای ضد و نقیض واردات خودرو زیاد میزنن. تازه این خبر صد در صد صحت نداره. تا زمانی که از زبان مسئولین بالا نشنیدید که تایید کردن و بعدشم وارد ایران نشدن باور نکنید.

    پاسخ

    ورود خودرهای خارجی به شرط اینکه با قیمت چندین برابر به دست مردم نرسه خوبه

    پاسخ

    خب امیدواریم خودروهای ایمن و ایرانی پسند مثل خانواده رنو واردشود، هم تصادفات کاهش پیداکنه هم خیال راننده ودارنده خودرو ازهرجهت راحت باشه،هم کم هزینه و کم مصرف و کم استهلاک،هم شیک و چشم نواز. امیدواریم اوضاع اقتصادی کشور و مردم به سطح مقبول برسد تا قدرت انتخاب درهمه زوایای زندگی و کار را داشته باشیم. ان شاءا…

    پاسخ