;
coinex

5 ترفند مهم برای اینکه از خرید بلیط لحظه آخری جا نمانید

هزینه تهیه بلیط هواپیما معمولا گران‌تر از هزینه روش‌های دیگر سفر تمام می‌شود. با این حال، همیشه روش‌هایی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید بلیت ارزان و مناسب هم پیدا کنید. یکی از روش‌های تهیه بلیط مناسب و مقرون‌به‌صرفه، خرید بلیط پروازهای لحظه آخری است. درباره تهیه این نوع از بلیط‌ها برایتان بیشتر خواهیم گفت.

بلیط‌های لحظه آخری؛ راهی برای سفر هوایی ارزان و اقتصادی

5 ترفند مهم برای اینکه از خرید بلیط لحظه آخری جا نمانید

بلیط‌های لحظه آخری گزینه‌های ارزانی برای سفرکردن به مقاصد مختلف هستند. این بلیط‌ها در زمانی نزدیک به سفر با قیمتی ارزان‌تر به مسافران فروخته می‌شوند. چرا؟ چون ظرفیت هواپیما تکمیل نشده و برای اینکه پرواز با تمام مسافران انجام شود، بلیط‌های باقی‌مانده را با قیمتی ارزان‌تر از نرخ معمولی می‌فروشند.

اگر بتوانید چنین بلیط‌هایی تهیه کنید، سفرتان مقرون‌به‌صرفه‌تر و اقتصادی پیش خواهد رفت. برای تهیه بلیط‌های لحظه‌آخری باید نکات و روش‌هایی را از پیش بدانید. در ادامه از ترفندهای مناسب این کار برایتان خواهیم گفت.

برای خرید بلیط لحظه آخری این ترفندها را در نظر داشته باشید

۱.  برنامه‌ریزی منعطفی داشته باشید

اگر قصد سفر دارید، برنامه‌ریزی منعطفی داشته باشید. چنانچه تعیین تاریخ و زمان سفر در دست خودتان است، بازه‌ای با امکان نوسان تاریخ و روز پرواز در نظر بگیرید. در این صورت، با رصد بلیط‌های لحظه آخری موجود می‌توانید از میان آنها دست به انتخاب بزنید و با هزینه کمتری مسافرت کنید.

گاهی‌اوقات هم در مسیری یکسان و مشخص، مدام در تردد هستید. در چنین موقعیت‌هایی هم احتمال اینکه بتوانید از میان دفعات سفرتان با بلیط‌های لحظه آخری سفر کنید، بیشتر می‌شود. فرض کنید که مدام برای مأموریت به شهری مشخص در سفر هستید، از میان دفعاتی که رهسپار مقصد می‌شوید، حتما مواردی موجود هستند که به شما امکان خرید بلیط لحظه آخری ارزان‌تر می‌دهند.

۲.  بلیط‌تان را عوض کنید

گاهی‌اوقات، امکان استرداد بلیط وجود دارد. با پس‌دادن بلیط و خرید بلیط دیگری که لحظه آخری محسوب می‌شود، هزینه پروازتان کمتر خواهد شد. به ‌عبارت دیگر، در بعضی از پروازها، امکان این وجود دارد که بلیط خریداری‌شده در زمان غیرنزدیک به پرواز را پس بدهید و بعد با مرور شرایط و در صورت وجود بلیطی لحظه آخری با قیمتی مناسب‌تر، اقدام به خرید آن کنید. با چنین کاری، هزینه بلیط‌تان کم می‌شود.

البته باید ببینید که جریمه پس‌دادن بلیط چقدر است. چنانچه جریمه زیادی از هزینه پرداختی بابت بلیط اولیه از شما کسر شود، چنین کاری مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. خودتان باید حساب‌وکتابی داشته باشید و با مرور شرایط درباره این راه‌کار برای هر پرواز به نتیجه‌گیری برسید.

۳.  حواستان به کلاس‌های پرواز باشد

کلاس‌های پروازی مختلفی وجود دارند: فرست کلاس، بیزینس کلاس یا تجاری و اکونومی یا اقتصادی. درمیان بلیط‌های موجود برای پروازهای کلاس‌های بالاتر بگردید و آنها را مرور کنید.

گاهی‌اوقات، ظرفیت صندلی‌های بخش‌های کلاس پرواز بالاتر خالی می‌ماند و امکان خریدشان در لحظات آخر و نزدیک به سفر با قیمتی مناسب‌تر پیش می‌آید. اگر نگاهی به بلیط‌های این‌چنینی داشته باشید، امکان دارد که بتوانید سریع آستین‌ها را بالا زده و از چنین فرصتی استفاده کنید.

حواستان باشد که سرعت عمل در این موقعیت‌ها ضروری است. برای اینکه بتوانید با بلیط پروازهای لحظه آخری در کلاس پروازی بهتر پرواز کنید، باید از قبل حواستان به صندلی‌های پرواز باشد. اگر از پلتفرم‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های معروف برای خرید بلیط استفاده کنید، امکان رصد چنین شرایطی برایتان وجود خواهد داشت.

۴.  زمان نزدیک به پروازها را شناسایی کنید

۳ هفته مانده به پرواز یا در زمانی نزدیک‌تر برای خرید بلیط اقدام کنید. حواستان به زمان‌های نزدیک پرواز باشد و ببینید که قیمت‌ها در چنین موقعیت‌هایی چقدر و چطور پایین می‌آید. با رصد بلیط‌های موجود در لحظات و زمان‌های نزدیک پرواز، شانستان برای خرید بلیطی ارزان بالا و بالاتر می‌رود.

اگر سفرتان زمان مشخصی ندارد یا بیشتر به قصد گشت‌وگذار  با برنامه‌ای منعطف است، با مرور پروازهای مختلف موجود می‌توانید در زمان‌های نزدیک به سفر برای خود بلیطی ارزان بخرید. کلید موفقیت در به‌کارگیری این ترفند، رصدکردن مداوم برنامه‌های پرواز است.

۵.  شانستان را امتحان کنید

5 ترفند مهم برای اینکه از خرید بلیط لحظه آخری جا نمانید

یادتان باشد که گاهی اتفاقاتی در زندگی می‌افتند که دلیل مشخصی ندارند و آن‌قدر از ریشه رخدادشان بی‌خبر هستید که آنها را شانسی می‌دانید. در تهیه بلیط لحظه‌آخری هم می‌توانید شاهد چنین اتفاقاتی باشید. گاهی با مراجعه به باجه خرید بلیط در فرودگاه می‌توانید از مسئولان حاضر درباره بلیط‌های فروش‌نرفته سؤال کنید. شاید آنها بتوانند بلیط‌های باقی‌مانده از کلاس‌های پرواز بهتر را در زمانی نزدیک به پرواز با قیمتی ارزان‌تر در اختیارتان قرار بدهند.

در آخر

قیمت بلیط لحظه آخری کمتر از موارد معمولی است. اگر با در نظرگرفتن نکاتی که گفته شد یکی از این بلیط‌ها را برای سفرتان تدارک ببینید از هزینه‌هایتان به‌طور قابل‌توجهی کم می‌شود. لذت خرید بلیط‌های ارزان لحظه‌آخری بسیار زیاد است. شما در این پروازها از همان امکاناتی استفاده می‌کنید که مسافران دیگر حاضر در پرواز بهره می‌برند. فقط هوشیاری، آگاهی و شاید شانس باعث می‌شود که بلیط‌تان را ارزان‌تر تهیه کنید. عالی است، نه؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر