;
coinex

چت بات گوگل بارد (Bard) برای رقابت با ChatGPT به طور عمومی عرضه شد

چت بات گوگل بارد برای رقابت با چت‌بات ChatGPT به‌صورت عمومی در دسترس کاربران قرار گرفت. کدام چت‌بات برنده رقابت هوش مصنوعی خواهد شد؟

چت بات گوگل بارد به‌عنوان رقیب اصلی چت‌بات ChatGPT به‌صورت عمومی منتشر شد. چت‌بات هوش مصنوعی شرکت OpenAI به‌نام ChatGPT با همکاری و کمک مالی مایکروسافت معرفی شد و ولوله‌ای در عصر تکنولوژی هوش مصنوعی ایجاد کرد. این چت‌بات خیلی زود با موتور جست‌وجوی بینگ ادغام شد و زنگ خطر را برای گوگل به صدا درآورد.

گوگل نیز سریعاً متوجه وخامت اوضاع شد و با توسعه و معرفی چت‌بات گوگل Bard درصدد مقابله با ChatGPT و موتور جست‌وجوی بینگ جدید برآمد. اما این حرکت گوگل بسیار عجولانه بود و در همان تست اولیه با شکست مواجه شد. حال پس از مدتی ظاهراً این چت‌بان به بلوغ کامل رسیده و حالا شرکت گوگل آن را به طور عمومی منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: ضرر 100 میلیارد دلاری آلفابت به خاطر اشتباه هوش مصنوعی Bard

چت بات گوگل بارد به‌طور عمومی عرضه شد

گوگل بالاخره چندین هفته پس از رونمایی از چت‌بات Bard که هدف آن رقابت با ChatGPT و بینگ چت مایکروسافت است، از عرضه این مدل زبانی هوش مصنوعی خبر داد. البته درحال‌حاضر همه کاربران نمی‌توانند با «بارد» حرف بزنند؛ چرا که این چت‌بات فعلاً به‌صورت محدود عرضه عمومی شده است.

گوگل می‌گوید کاربران ساکن ایالات متحده آمریکا و بریتانیا می‌توانند با مراجعه به آدرس bard.google.com به فهرست انتظار بپیوندند. این شرکت متذکر شده است که بارد یک پروژه آزمایشی مقدماتی است که به شما اجازه می‌دهد از یک هوش مصنوعی زایا بر پایه LaMDA استفاده کنید. معاونان بخش محصول و تحقیقات گوگل در پستی در وبلاگ این شرکت می‌گویند:

برای بهبود بهره‌وری، تسریع ایده‌پردازی و ارضای حس کنجکاوی خود می‌توانید از بارد استفاده کنید. می‌توانید از بارد بخواهید در دستیابی به هدف مطالعه کتاب‌های بیشتر در سال پیش رو شما را راهنمایی کند، یا مفاهیم فیزیک کوانتوم را به زبان ساده برایتان توضیح بدهد یا با ارائه چیدمان یک پست وبلاگی خلاقیت شما را تحریک کند.

چت بات گوگل بارد به‌طور عمومی عرضه شد

این غول فناوری در پست خود تصاویری را از نمونه پاسخ‌های بارد به اشتراک گذاشته است. در این تصاویر می‌توانیم ببینیم که گفت‌وگو با این هوش مصنوعی از طریق یک کادر خالی انجام می‌شود که زیر آن نوشته شده است: «بارد ممکن است اطلاعات غیردقیق یا اهانت‌آمیزی را نشان دهد که نشان‌دهنده دیدگاه‌های گوگل نباشد.»

برخلاف بینگ چت و ChatGPT، در تصاویر نمونه گوگل به‌نظر نمی‌رسد که بارد کلمه‌به‌کلمه پاسخ‌ها را بنویسد؛ چرا که جواب‌ها به یک‌باره ظاهر می‌شوند، اما این شرکت می‌گوید عملکرد مدل آن‌ها شبیه سایر مدل‌های هوش مصنوعی مولد است. به‌عبارت دیگر، این مدل هم کلمه بعدی خود را براساس کلمات قبلی حدس می‌زند.

در پایین هر جواب هم چند گزینه وجود دارد. می‌توانید پاسخ سؤال خود را تأیید یا رد و همچنین گفت‌وگو را از نو آغاز کنید. به‌علاوه، دکمه‌ای تحت عنوان Google It دیده می‌شود که اجازه می‌دهد همان سؤال را به شکل مرسوم از موتور جستجوی این شرکت بپرسید.

چت‌بات گوگل در مرحله فعلی جدا از موتور جستجوی این شرکت به‌نظر می‌رسد و برای پاسخ‌های خود مرجع معرفی نمی‌کند. درنتیجه، این عملکرد می‌تواند با مشکل سرقت ادبی و انتقاد وب‌سایت‌هایی مواجه شود که این شرکت ممکن است از اطلاعات آن‌ها برای پاسخ‌گویی مستقیم به سؤالات بهره می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص چت بات گوگل بارد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر