;
coinex

احتمال سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در اسپیس ایکس قوت گرفت

احتمالاً به‌زودی شاهد سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در اسپیس ایکس باشیم. این کشور قصد دارد به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی در اسپیس‌ایکس شناخته شود.

احتمال سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در اسپیس ایکس بیش از پیش قوت گرفت. با این حساب، شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک (اسپیس‌ایکس) به ‌عنوان یک شرکت خصوصی در زمینه هواوفضا یک سرمایه‌گذار مطمئن و ثروتمند به‌نام عربستان سعودی پیدا کرده است. به گفته تحلیل‌گران مبلغ این سرمایه‌گذاری سرسام‌آور است تا چند میلیارد دلار متغیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ساخت گوشی توسط ایلان ماسک اپل و کمپانی‌های اندرویدی را نابود می‌کند!

احتمال سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در اسپیس ایکس قوت گرفت

به نقل از منابع آگاه، یک واحد از صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و یک شرکت مستقر در ابوظبی درحال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در شرکت فضایی اسپیس ایکس هستند. احتمال می‌رود مبلغ سرمایه‌گذاری حدود چند میلیارد دلار باشد و سرپرستی پروژه‌های مرتبط با آن به‌صورت مستقیم به مالک شرکت اسپیس ایکس، یعنی «ایلان ماسک» داده شود.

در گزارش‌های این شرکت آمده که دور تأمین مالی اسپیس ایکس در حدود ۱۴۰ میلیارد دلار در سال است. همچنین این شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود دو میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۶ میلیارد دلار جذب سرمایه داشته است.

احتمال سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در اسپیس ایکس قوت گرفت

براساس این گزارش، اسپیس ایکس و نمایندگان «مورگان استنلی» به سرمایه‌گذاران عرب گفته‌اند که شرکت هلدینگ آب و برق عربستان سعودی می‌تواند بودجه بخشی از صندوق سرمایه‌گذاری مستقل این مجموعه را تأمین کند. از سوی دیگر، «آلفا دابی» یا «Alpha Dhabi» امارات متحده نیز بخشی از دور تأمین مالی است. آلفا دابی یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی است که در این پروژه در کنار دولت کشور خود می‌ایستد.

دور تأمین مالی یا « Funding Rounds» به فرایندی گفته می‌شود که در آن شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی، یک استارتاپ یا شرکت خارجی را به‌منظور بهبود اوضاع تحت حمایت مالی قرار می‌دهند.

مورگان استنلی که پیش‌تر به آن اشاره شد، یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و خدمات مالی در آمریکا است که تنها محدوده کاری خود را به ایالات متحده محدود نکرده است و به‌صورت چند ملیتی به ارایٔه خدمات مرتبط می‌پردازد.

تاکنون هیچ یک از شرکت‌های مذکور، حتی اسپیس ایکس حاضر به مصاحبه با خبرگزاری‌های مطرح نبوده‌اند تا جزئیات بیشتری از این طرح اعلام شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در اسپیس ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر