;
coinex

پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت اردیبهشت 1402 [+ثبت‌نام، خودروها و جزئیات مرحله دوم]

پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو برای مرحله دوم تمدید شده است. در این صفحه در تکراتو به تمام اخبار این طرح فروش از ابتدا تا انتها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت که در اولین مرحله خود از اسفند 1401 آغاز شد، حالا در اردیبهشت 1402 وارد مرحله دوم شده و ثبت نام خودروهای مرحله دوم آغاز شده است. البته هرچه مرحله اول طرح پربار بود، در مرحله دوم تنها 4 خودروساز حاضر شده‌اند و خبری از برندهای مطرحی چون بهمن موتور یا ایرانخودرو در مرحله دوم نیست.

در این صفحه که مختص پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت است، ما هرچند روز یکبار، جدیدترین اطلاعات این طرح فروش را که توسط مسئولین و نهادهای طرح اعلام می‌شود، قرار خواهیم داد. برای اطلاع از آخرین جزئیات طرح فروش بزرگ وزارت صمت، تا انتهای مطلب با ما باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس [+امکانات رفاهی و قیمت]

پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت امروز در گفتگویی با ایسنا با بیان اینکه مرحله دوم ثبت نام در طرح یکپارچه تخصیص خودرو از 16 اردیبهشت 1402 آغاز می‌شود گفت که فرایند این طرح شبیه به مرحله نخست است و متقاضیان ابتدا باید 100 میلیون تومان در حساب وکالتی سازمان حمایت قرار دهند.

پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت [+زمان تحویل، قیمت‌خودروها و جزئیات دیگر]

قالیباف همچنین با اشاره به ثبت نام 930 هزار نفر در مرحله نخست طرح گفت:

این خودروها در حال تحویل است و در ماه اردیبهشت و خرداد مجموعا ۲۵۰ هزار خودرو تحویل داده می‌شود.

وی وعده داد که با ادامه فرآیند تحویل خودروها، قیمت در بازار آزاد شکسته شود و گفت: «طی روزهای اخیر نیز قیمت‌های بازار شیب نزولی داشته است.» سخنگوی وزارت صمت افزود:

در حال حاضر شاهین با قیمت حدود ۴۰۰ میلیون تومان تحویل داده می‌شود، اما در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است. سوال من از متقاضیان خودرو این است که چرا بازار آزاد را انتخاب و پول اضافه پرداخت می‌کنند؟ تولید روزانه شاهین در سال قبل ۶۵ دستگاه بود، اما امسال به روزی ۲۲۰ دستگاه رسیده است. در مورد بقیه مدل‌های خودرو نیز همین وضعیت حاکم است.

قالیباف درباره مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو گفت: «ثبت نام در مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود که فرآیند آن شبیه مرحله اول است. بنابراین متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت دربیاورند. نداشتن پلاک فعال و سایر شرایط نیز همچنان حاکم است.»

همچنین به گفته این مقام مسئول بیشتر مدل‌های شرکت‌های خودروساز در مرحله دوم نیز عرضه خواهد شد. گفتنی است که جزئیات تکمیلی مربوط به مرحله دوم فروش بزرگ خودرو را می‌توانید از همین صفحه در تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: طرح پیشفروش ایرانخودرو ویژه مادران اردیبهشت 1402 ؛ اولویت مرحله دوم و سوم [+شرایط و قیمت]

انصراف ایرانخودرو از مرحله دوم طرح پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت [بروزرسانی 6 اردیبهشت 1402]

مدیرعامل ایران‌خودرو در گفتگویی با تسنیم در خصوص زمان برگزاری مرحله دوم طرح فروش یکپارچه وزارت صمت گفت: «در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد و بیشتر عرضه محصولات سایپا خواهد بود.» به نقل از تسنیم، علیمردان عظیمی، گفت:

متقاضیانی که در طرح قبلی موعد تحویلشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده می‌توانند امروز (۵ اردیبهشت) برای اصلاح ثبت نام به سایت مراجعه و خودروهایی که ظرفیت خالی دارند، یعنی رانا، تارا، آریسان و هایما را انتخاب کنند. امکان تحویل این خودروها در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

وی افزود: «اگر باز هم نتوانستند در سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنند یا به آن‌ها نوبت داده نشد، نوبت سال ۱۴۰۳ به قوت خود باقی است.»

عظیمی همچنین درباره مشارکت ایران خودرو در طرح بعدی فروش خودرو، گفت: «احتمالا با این میزان عرضه، امکان عرضه دیگری برای شرکت ایران خودرو وجود نداشته باشد. بنابراین احتمالا در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود، ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد و بیشتر عرضه محصولات سایپا انجام خواهد شد.»

وی افزود: «افرادی که پیامک تحویل خودرو برای آن‌ها ارسال شده تا ۱۴ اردیبهشت ماه مهلت دارند وجه خود را تکمیل کنند.»

عرضه هایما در مرحله دوم پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو تایید شد [بروزرسانی 10 اردیبهشت 1402]

عرضه هایما در مرحله دوم پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو تایید شد [بروزرسانی 10 اردیبهشت 1402]

گروه صنعتی ایران خودرو که از حضور در مرحله دوم طرح یکپارچه انصراف داده بود، خبر از عرضه هایما در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو داده است.

طبق برنامه‌ریزی انجام پذیرفته توسط ایرانخودرو، عرضه هایما در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به همراه سایر خودروهایی که امکان عرضه آن‌ها وجود دارد، انجام خواهد شد.

با عنایت به استقبال چشمگیر مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، این خودروساز خود را به اختصاص ظرفیت عرضه مطابق با برنامه تولید متعهد می‌داند تا ایفای کلیه تعهدات در زمان مقرر و سررسید امکان‌پذیر شود. قطعاً در صورت فراهم بودن ظرفیت در خطوط تولید ایران خودرو، در هر مرحله از فروش اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت عرضه و فراهم‌سازی شرایط خرید متقاضیان از طریق سامانه یکپارچه انجام می‌پذیرد.

در همین راستا، مشتریانی که قصد خرید این محصول را دارند، توانایی اقدام برای نام‌نویسی در مرحله دوم که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وزارت صمت اطلاع‌رسانی می‌شوند را خواهند داشت.

همچنین ایران خودرو بر اولویت‌بندی زمانی جهت تخصیص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یک پارچه تأکید دارد.

شرایط و زمان ثبت نام در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه اعلام شد [بروزرسانی 12 اردیبهشت 1402]

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در ارتباط با شرایط و زمان ثبت نام در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو گفت:

از روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در طرح یکپارچه عرضه خودرو آغاز می‌شود، متقاضیان خرید خودرو بعد از اعلام زمان‌ و شرایط ثبت نام، نسبت به افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

قالیباف تاکید کرد: قبل از اطلاع رسانی برای آغاز فرآیند ثبت نام طرح یکپارچه عرضه خودرو، متقاضیان نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام نکنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ‌پیش از اطلاع رسانی برای ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه افتتاح حساب وکالتی مجاز نیست، بنابراین متقاضیان مرحله دوم در بازه زمانی که اعلام می‌شود نسبت به ایجاد حساب وکالتی اقدام کنند.

متقاضیانی که در مرحله اول ثبت نام کردند و خواستار شرکت مجدد در دومین طرح یکپارچه خرید خودرو هستند می‌توانند به پروفایل خود مراجعه و انصراف خود را از طرح نخست فروش خودرو در سامانه اعلام کنند تا امکان ثبت نام در مرحله دوم ثبت نام خودرو را داشته باشند.

با این وجود ساعاتی بعد از این اظهارات قالیباف بود که مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: «زمان ثبت نام دوره دوم یکپارچه تخصیص خورو ۱۶ اردیبهشت نیست و قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.» مهدی تقدسی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۸ هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کننده در مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودرو که نوبت تحویل خودروی آن‌ها به سال ۱۴۰۳ موکول شد، در مهلت تعیین شده برای تغییر نوع خودرو به سامانه easalcar.ir مراجعه کرده و نسبت به تغییر نوع خودرو برای تغییر اولویت بندی اقدام کردند.

او در خصوص دور دوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه بیان کرد: هنوز زمان دقیق نمی‌ توان اعلام کرد چرا که باید زمان‌بندی تحویل خودروهای ثبت‌نامی تعیین تکلیف شوند.

تقدسی ادامه داد: در این زمان تعیین شده برای ویرایش خودرو، برخی متقاضیان در استعلام گواهینامه مشکل داشتند یا در طرح جوانی جمعیت نمی‌توانستند درخواست خود را ثبت کنند که این مشکل نیز رفع شد و ۷۵۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند و توانستند مجدد اطلاعات خود را ویرایش کنند.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو این را هم گفت: زمان ثبت نام دوره دوم یکپارچه تخصیص خورو ۱۶ اردیبهشت نیست و قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: طرح فروش کامیون فاو در بورس کالا اردیبهشت 1402 [+شرایط و قیمت 100 دستگاه کامیون فاو]

فعلا برای ثبت حساب وکالتی طرح بزرگ فروش خودرو اقدام نکنید [بروزرسانی 14 اردیبهشت 1402]

پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت اردیبهشت 1402 [+زمان و جزئیات]
پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت اردیبهشت 1402
به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، به دنبال موضوع مطرح شده در برخی سایت‌ها مبنی بر اینکه زمان ثبت‌نام مرحله دوم فروش خودروها در سامانه یکپارچه تغییر کرده است، مهدی تقدسی شفاف‌سازی کرد: با توجه به زمان در نظر گرفته شده برای ویرایش نوع خودرو برای متقاضیان با اولویت دریافت سال ۱۴۰۳ که بتوانند پنج اولویت دیگر برای تحویل در سال جاری انتخاب کنند، در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی را برای آغاز فرایند مرحله دوم اعلام کرد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها تصریح کرد: ابتدا بایستی نوبت تحویل متقاضیانی که نوع خودروی خود را تغییر دادند، مشخص شود که احتمالا اواسط هفته آینده خواهد بود. ضمن اینکه پس از مشخص شدن اولویت این افراد و اعلام آن، بایستی فرصتی را در نظر گرفت تا متقاضیانی که همچنان تمایل به ادامه فرآیند دریافت خودرو ندارند، بتوانند انصراف دهند. پس از مشخص شدن نوبت‌ها، شاید برخی مشتریان همچنان تمایل نداشته باشند که در آن زمان خودرو دریافت کنند، بنابراین بایستی این اجازه و زمان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم انصراف خود را ثبت کنند و بتوانند در مرحله دوم ثبت‌نام کنند.

وی افزود: چون از ابتدا قرار نبود که این فرصت ویرایش در نظر گرفته شود، این زمانبندی برای مرحله دوم تغییر کرد. اولویت ویرایشی‌ها که مشخص و زمان انصراف برای آن‌هایی که اولویت‌بندی مورد تاییدشان نیست، سپری شود، سپس اطلاع‌رسانی برای مرحله دوم و اعلام زمانبندی آن‌ صورت خواهد گرفت.

تقدسی در پاسخ به اینکه اکنون متقاضیان مرحله دوم برای تعریف حساب وکالتی اقدام کنند یا خیر؟ توصیه کرد: متقاضیان حتما تا زمان اطلاع‌رسانی از سوی وزارت صمت، صبر کنند؛ چرا که فرآیند بایستی به تصویب وزارت صمت برسد و مشخص شود که سازوکار به چه صورت خواهد بود. هنوز ابلاغیه‌ای برای ثبت‌نام مرحله دوم و حتی تعریف حساب وکالتی ارائه نشده است. اشتباه است که اکنون برخی بانک‌ها برای وکالتی کردن حساب مشتریان، اقدام می‌کنند. عملا این اقدام خلاف قانون است؛ چراکه هنوز هیچ بخشنامه‌ای صادر نشده و سازوکار مشخص نیست.

زمان و شرایط ثبت نام در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو اعلام شد [بروزرسانی 18 اردیبهشت 1402]

مطابق فرآیند اجرایی و جدول زمان‌بندی دومین دوره سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، نخستین مرحله این طرح با وکالتی کردن حساب شخصی و مسدود کردن مبلغ موجودی مورد نیاز به نفع سازمان حمایت از تاریخ چهارشنبه ‌۲۰ اردیبهشت‌ آغاز خواهد شد و تا روز جمعه ‌۲۹ اردیبهشت‌ ادامه خواهد یافت.

پس از آن، از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدود شده به عنوان پیش نیاز انجام ثبت‌نام و اعمال بلک لیست‌ها (‌اولین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی) انجام خواهد شد.

در مرحله سوم، ثبت نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در مورخ سوم تا سیزدهم خرداد‌ به انجام خواهد رسید.

برپایه این گزارش، اولویت بندی با دستگاه‌های نظارتی با الگوریتم مورد تایید قبلی در روز هفدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید و از ۱۸ تا ۳۱ خرداد‌ اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت احوال، ناجی و ‌غیره) ‌انجام خواهد شد.

همچنین در روز دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد. بالاخره در روز پانزدهم تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی انجام خواهد شد.

شرایط ثبت‌نام، فهرست خودروهای طرح و قیمت محصولات خودروسازان اعلا شد [بروزرسانی 20 اردیبهشت 1402]

با توجه به عدم حضور ایرانخودرو در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو،‌ فهرست خودروهای مرحله دوم بیشتر شامل محصولات سایپا است. البته در بین مونتاژکاران نیز عدم حضور بهمن موتور بسیار به چشم می‌آید. خبری از لاماری ایما هم نیست.

نکته مهم اما این که با وجود اعلام رسمی و تکرار چندباره مسئولین ایرانخودرو برای عرضه هایما در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو، با اعلام لیست محصولات مرحله دوم فروش بزرگ خودرو مشخص شده که حتی ایرانخودرو هایما را هم عرضه نمی‌کند. البته ممکن است طی روزهای آتی عرضه هایما در این طرح اعلام شود اما در حال حاضر ایرانخودرو به کل از قید حضور در مرحله دوم طرح گذشته است. در ادامه لیست خودروهای مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو و قیمت آن‌ها را می‌بینید. البته 4 خودرو هنوز قیمت نهایی ندارند:

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو مشخص شد

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو مشخص شد

به‌منظور شرکت در این طرح حداقل موجودی لازم جهت قرارگیری در لیست نوبت‌دهی تمامی خودروهای داخلی مبلغ «صد میلیون تومان» بوده و موعد مسدودیت این وجه اعتبار در حساب شخصی وکالتی مشتریان تنها تا هنگام اعلام نتایج نوبت‌دهی خواهد بود، شایان توجه است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی برای همه متقاضیان طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی خواهد بود.

طی این مرحله متقاضیان دارای شرایط لازم که اقدام به مسدودسازی وجه اعتبار لازم در حساب وکالتی کرده‌اند، توانایی انتخاب 5 اولویت برای ثبت‌نام اولیه به‌منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی براساس لیست انتظار را خواهند داشت.

بنابراین پیش‌نیاز ثبت‌نام متقاضیان جهت لیست نوبت‌دهی، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به‌نام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مسدودسازی وجه اعتبار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیشفروش بزرگ خودروسازان فروردین 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (127 نظر)

    آقای مسئول ایران خودرو رو وارد عرضه ی دور دوم کنید ما مشکلی نداریم 1403 تحویل بگیریم
    خواهشاً به فکر ما باشید طلا فروختیم

    پاسخ

    خدا براتون نسازه برای عرضه کردن ماشین هاتون
    یبار خواستیم ماشین بخریم 4 تا ماشین بیشتر انتخاب نزاشتین و مالیات هم می‌خواین بگیرین

    ایران خودرو چرا نیست
    دولت دست بکار شو

    پاسخ

    سلام یه سوال داشتم بابت اسقاط ماشین فرسوده آیا بابتش به ما پول می‌دهند یا خیر؟

    پاسخ

    سلام و عرض ادب خدا وکیلی هیچ کس توی این مملکت به فکر تحویل خودرو های فرسوده و جایگزین کردن اونا که نفس مردم از لحاظ آلودگی هوا، و نفس دولت از لحاظ مصرف بالای بنزین و نفس ما که صاحب اون هستیم رو بریده یکی بفکر باشه؟!

    پاسخ

    واقعا بی وجدان خودخواه وناتوان تراز مسئولین مادرهیچ جای دنیانیست توانایی هیچ سازوکاری راندارنداجازه استفاده ازتکنولوژی وتوانایی بقیه کشورهاراهم نمیدن بااین ارابه های مرگ وعروسکه های بچگانه همه ملت دربه در وسرکار گذاشتندخدای مهربان تقاص همه اینهاراازشما خواهدگرفت ان شاالله

    پاسخ

    منم طلاهامو زیر قیمت فروختم برا ۱۶ اردیبهشت

    پاسخ

    افزایش قیمت خودرو سازها تنها یکی دو روز پس از استیضاح و برکناری وزیر صمت یعنی مجلس ن تنها در راس امور نیست بلکه اصلا کاره ای نیست و مافیایی ها آنچنان قدرتی دارند که با مشت بر فرق مجلس هم بکوبند تا حساب دستشان بیاید

    پاسخ

    سلام ما که حساب وکالتی کردیم باید چکار کنیم؟

    پاسخ

    کاری کردن که برا خرید آشغال هاشون مردم به التماس بیفتن ، اینه عزت و شرف ایرانی همیشه خدا باید تو صف باشه

    پاسخ

    من سری اول طرح یکپارچه 207tu3 ثبت نام کردم و موعد تحویل را زده تابستان 1402
    طرحهای فروش تابستان امسال که گذاشتن
    دعوتنامه صادر نشده برای این مدل و نه قیمتی ازش معلوم شده نه ایران خودرو پاسخگو

    اطلاعیه هم ایران خودرو صادر نکرده که تکلیف معلوم بشه که ملتی که این مدل ثبت نام کردن تکلیفشون چیه

    پاسخ

    روی چه حسابی میگن اون‌هایی که خودرو تحویل 1403 رو تغییر ندهند همون نوبت قبلی براشون ثبت میشه؟ پس این نوبت‌هایی که از 1403 به 1402 تغییر می‌کنه و خالی میشه به کی می‌رسه؟

    پاسخ

    وزارت صنایع لطفا ایرانخودرو رو متقاعد به عرضه کلیه محصولاتش برای بار دوم تو سامانه یکپارچه تو طرح مشارکت در تولید و پیش فروش یکساله برای تحویل سال 1403 بیاره حداقل ما که مشگلی با زمان تحویل نداریم

    پاسخ

    لطفا ایرانخودرو بار دیگر پیش فروش بذاره و ما اول خدا دوم به امید ایرانخودرو میخواستیم ثبت نام کنبم. و بار اول هم چون دم عید نوروز بوده و آخر سالی بود نتونستیم ثبت نام کنیم
    پس خواهشا بار دیگر ثبت نام رو بذران

    پاسخ

    اقای سجادفرزندم،اول بروسوادیادبگیربعدغلط املای ازکسی بگیراتفاقاخودش درست نوشت تعقیرشمااشتباه نوشتی

    پاسخ

    کشورهای خارجی براشون افت داره ملتش تو صف لندکروز وایسن بعد اینجا مردم واسه قوطی حلبی ریختن رو سر هم و پول ملت بلوکه کردن ک شاید یسال دیگه تحویلشون بدن .داریم ب کجا میریم …

    پاسخ

    سلام جهت شکایت از فروش جدید نوبت دهی چکار کنم زده ۱۵ بعد نوبتته اخه یک ماه پول بی زبون خابوندن ک بگن ۱۵ ماه بعد خودرو میدیم اخه یکو نیم سال بعد ماشینو میخام چکار مسخره کردن بخدا
    کلاه بردارا

    پاسخ

    قرار بود به همه ماشین بدن. اینکه باطرح های قبل فرقی نکرد فقط پول مردمو هاپولی کردن

    پاسخ

    سلام ، شرایط نهایی کردن خرید سایپا ۲۸فروردین اعلام شد و کلیه محدودیت ها رو واسه طرح جوانی جمعیت در نظر گرفتن ، گواهینامه ، سن۱۸سال ،عدم پلاک فعال،عدم خرید۴۸ماه و …،عملا قانون مجلس اصلا اجرا نشد.
    قطعا اگه کسی بخاد و وقت داشته باشه میتونه شکایت کنه شاید نتیجه بگیره.
    قانون ‌مجلس واقعا محدودیت قایل نشده.

    پاسخ

    اینقدر بازار خودرو را تشنه نگه می‌دارند که قیمت یک کوییک آشغال برسه به چهارصد میلیون بعد لطف میکنند ماشین آشغالی شون رو به مردم بیچاره دویست میلیون تومان می‌فروشند ، بعد سر ملت منت میگذارند ، تا سه چهار ماه پیش کوییک تو بازار آزاد دویست میلیون بود و کسی نمی‌خرید ، حالا باید بروند توی صف همون دویست میلیون رو با منت بخرند ، ملت احمق نیستند فقط چاره ای ندارند ، چون شما اجازه واردات خودرو را دست خودتان گرفتید

    پاسخ

    خدا خیرت بده . اینجا کسی جواب سوال نمیده

    پاسخ

    سلام
    من یه اشتباه کردم و شماره تلفن خودم رو ثبت نکردم
    حالا برام پیام گذاشته. رد در خواست بعلت عدم تطابق کد ملی با تلفن همراه
    الان چاره چیه؟
    چکار میشه کرد
    البته هنوز نوبت‌ها ی ایران خودرو اعلام نشده فقط زده رد درخواست
    ممنون میشم یه نفر راهنماییم کنه

    پاسخ

    سلام من لاماری ثبت نام کردم هنوز جواب قرعه کشی نیومده.امروز 27/1/1402هست..پس کی میاد جواب قرعه کشی؟

    پاسخ

    سلام.
    اینکه اول بیان تاریخ تحویل خودرو اعلام کنن بعد شخص بیاد خودرو جدیدی انتخاب کنه، ایراد داره. و باید از دوباره تاریخ ها آبدیت بشه. برای اینکار بهتره بیان اعلام کنن تاریخ ها رو، بعد بگن اگه مثلا خودرو فلان انتخاب کنی تاریخ فلان بهت میدن و خودرو دیگر به همین ترتیب. از آخرین زمان که میتونن تحویل بدن استفاده بشه،و گرنه هرچی مهلت تغییر خودرو بدن بازم کمه و همش مردم میخوان تغییر بدن وآله با این کارا فقط دارن زمان می‌خرن و از پول بلوکه شده مردم به نفع خودشون سوءاستفاده میکنن

    پاسخ

    حدود ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کردن با موعد تحویل ۳ الی ۱۲ ماهه…
    دور دوم ثبت نام رو گذاشتن اردیبهشت، خب موعد تحویل دومیا قطعا میشه ۱۲ الی ۲۴ ماه بعد!؟!؟

    پاسخ

    باسلام .من کوییک sثبت نام کردم . آیا بعد از زمان بندی میتونم باخودرویی از شرکت ایران خودرو تغییر بدم یا اینکه فقط از محصولات سایپا باید انتخاب کنم . بی‌زحمت پیگیری کنید..ممنون

    پاسخ

    میخواستم بدونم اگه این دوستان به قولشون عمل کردن، بقیه پول رو چه زمانی بایدواریزکنیم

    پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    من که برای دیگینیتی ثبت نام کردم ان شاء الله …و اما چندسوال
    آیا امسال تحویل خواهند داد؟!
    قیمت خودروهای مونتاژی چرا اعلام نمی‌شود؟
    در صورتی که مثلا 200 هزار نفر برای 207 یا پارس ثبت نام کنند کی تحویل داده خواهد شد؟! آیا کارخانه میتونه تولید کند؟!
    کسانی که سال 1403 نوبت شان بشه قیمت چگونه خواهد بود؟!
    با افزایش تولید خودرو کمیت و کیفیت خودرو کاهش نخواهد یافت؟!
    کاش یه سیستمی بود که متوجه میشد کدوم دلال هست و کدوم مصرف کننده

    پاسخ

    لطفا صحبت های همه رو بزارید ما‌که خلاف قانون وچیزی که رسانه ها گفتن حرفی نزدیم درجواب دوستمون طبق گفته وزارت صمت امسال خودروی همه متقاضیان تحویل داده می شود اگه تقاضا برای خودرویی بیشتر باشد تولید اون خودرو بالاتر میرود همچنین اگه تقاضا برای خودرویی پایین ترباشد تولید اون خودرو پایین می آید.

    پاسخ

    #خودرو
    اول گفتن میخواهیم ۷۰ درصد قیمت اضافه کنیم
    که رای خیلیها رو زدن
    که ثبت نام نکنن
    حالا اومدن ۳۰ درصد اضافه کردن
    وقتی هم اعتراض میکنی
    میگه میخواستی ثبت نام کنی
    چطوری ثبت نام کنم وقتی اطلاعات دروغ میدی
    خب از اول میگفتی ۳۰ درصد
    تا همه تکلیفشون رو بدونن

    پاسخ