;
coinex

این سه محصول نیسان وارد بازار ایران می‌شوند

خودروهای غول خودروسازی ژاپنی راه خود را به بازار ایران پیدا کردند و گفته می‌شود سه محصول نیسان به‌زودی وارد بازار ایران می‌شوند.

در نتیجه آزادسازی واردات خودرو به کشور در سال 1401، به‌زودی سه محصول نیسان به‌نام‌های نیسان آلتیما، نیسان ایکس تریل و نیسان سانی وارد بازار خودرو کشور خواهند شد. برنامه واردان خودرو روزبه‌روز وسیع‌تر و تعداد برندهای خودروساز بیشتری راهی بازار ایران می‌شوند. از برندهای چینی گرفته تا محصولات هیوندای، نیسان و … یکی یکی مجوزهای لازم را دریافت کرده و به بازار ایران تزریق خواهند شد.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای لینک اند کو به ایران تایید شد

این سه محصول نیسان وارد بازار ایران می‌شوند

به‌دنبال آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ مدتی قبل واردات اتومبیل‌های برندهایی نظیر کیا به ایران تایید شد و همچنین زمزمه‌هایی از ورود برخی دیگر از خودروهای خارجی به ایران به‌گوش رسیده است.

حالا با توجه به شواهد، معین‌ خودرو‌ اروند یکی از شرکت‌های جدیدی است که موفق به کسب مجوزهای اولیه برای واردات شده است. این شرکت برنامه دارد بعد از طی مراحل لازم، تعدادی از خودروهای نیسان از جمله آلتیما، ایکس تریل و سانی را روانه بازار ایران کند. گفته می‌شود که این خودروها به‌شکل CBU به ایران راه پیدا خواهند کرد؛ به‌عبارتی دیگر، به‌صورت کاملاً آماده طی فرایند واردات به ایران خواهند رسید.

این سه محصول نیسان وارد بازار ایران می‌شوند

بر اساس اطلاعات واصله از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معین‌خودرواروند هنوز در مراحل اولیه واردات ماشین‌های نیسان به‌سر می‌برد. در واقع، این شرکت هنوز نمونه اولیه خودروهای مورد نظر خود برای واردات را جهت کسب مجوزهای لازم و ارزیابی‌های ضروری به ایران نیاورده است. با این حال، همچنان باید احتمال قابل توجهی را برای واردات خودروهای نیسان به ایران از طریق معین‌خودرواروند در نظر گرفت.

این سه محصول نیسان وارد بازار ایران می‌شوند

همان‌طور که اشاره شد، نیسان سانی (Sunny) در کنار ایکس تریل و آلتیما یکی گزینه‌های مد نظر معین‌خودرواروند برای واردات به ایران هستند. سانی سدان مقرون به صرفه‌ای است که قیمت آن از 16 هزار دلار آغاز می‌شود و نهایتاً به 20 هزار دلار می‌رسد. از این رو، از سقف قیمت مصوب برای واردات فراتر نمی‌رود تا مردم بتوانند در شرایط کنونی با نرخ افزایش‌یافته ارز و قدرت خرید پایین‌تر از قبل، پشت فرمان یک خودرو خارجی بهتر بنشینند.

سانی در امارات از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 118 اسب بخار و گشتاور 149 نیوتون متر به‌همراه گیربکس CVT بهره می‌برد و بسته به مدل، امکانات و تجهیزات آن تغییر پیدا می‌کند.

در هر صورت، واردات نیسان آلتیما، ایکس تریل و سانی حتی با مدل‌های پایه به کشور ظرفیت اثرگذاری مثبت روی بازار خودروهای دست دوم وارداتی را دارد. با وجود این، در مقطع کنونی واردات ماشین های کمپانی ژاپنی نیسان هنوز از مراحل اولیه فراتر نرفته است و باید مدتی برای گذشت فرایندهای قانونی نظیر اخذ مجوز و کسب استانداردها صبر کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات سه محصول نیسان به بازار ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)