;
coinex

اولین موشک پرینت سه بعدی جهان با موفقیت پرتاب شد اما به مدار نرسید

اولین موشک پرینت سه بعدی جهان با موفقیت پرتاب شد. این موشک البته در این پرتاب آزمایشی موفق به رسیدن به مدار نشد.

اولین موشک پرینت سه بعدی جهان با موفقیت پرتاب شد اما به مدار نرسید. این برای اولین‌بار است که یک موشک با استفاده از پرینتر سه‌بعدی ساخته و به فضا پرتاب می‌شود. نام این موشک “Terran 1” است که توسط استارتاپ Relativity Space توسعه داده شده که در مرحله اول آزمایش نتوانست وارد مدار شود اما این نوید را می‌دهد که در آینده ساخت موشک با استفاده از پرینتر سه‌بعدی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تولید استخوان از باکتری ؛ خدمتی دیگر از پرینتر سه بعدی!

اولین موشک پرینت سه بعدی جهان با موفقیت پرتاب شد

استارتاپ Relativity Space برای اولین‌بار یک موشک را به کمک پرینتر سه‌بعدی تولید و در جریان یک پرواز آزمایشی تاریخی به فضا پرتاب کرد. این موشک با موفقیت به فضا پرتاب شد اما نتوانست به مدار از پیش تعیین شده برسد.

Terran 1 نام اولین موشک ساخته‌شده با پرینتر سه‌بعدی جهان است که در ابتدای پرتاب خود عملکرد خوبی داشت اما پس از گذشت سه دقیقه نتوانست به مدار از پیش تعیین شده برسد.

اولین موشک پرینت سه بعدی جهان با موفقیت پرتاب شد

Terran 1 یک موشک ۳۳ متری است که حدود ۸۵ درصد از آن با کمک پرینت سه‌بعدی ساخته شده. این سازه که از متان مایع و اکسیژن مایع به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند، قادر است حدود ۱۲۵۰ کیلوگرم محموله را به مدار پایین زمین برساند. شرکت Relativity Space بیان کرده است که در مراحل بعدی تولید قصد دارد رقم مذکور را به ۹۵ درصد افزایش دهد.

اولین موشک پرینت سه بعدی جهان با موفقیت پرتاب شد

در همین رابطه یکی از مدیران Relativity Space اعلام کرده که تا به‌ حال یک موشک ساخته‌شده با پرینتر سه‌بعدی به مدار زمین پرتاب نشده و این در حالی‌ است که امروز تا فواصل بسیار نزدیک به مدار زمین پیش رفته، داده‌هایی را جمع‌آوری کردیم تا بتوانیم در مراحل بعد این فرایند را به‌صورت کامل انجام دهیم. این پرواز نشان می‌هد سازه‌های چاپ سه‌بعدی شده بادوام و قابل اعتماد هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اولین موشک پرینت سه بعدی جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر