;
coinex

ربات اخبارگوی چینی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد [+فیلم]

ربات اخبارگوی چینی مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد. این ربات آنقدر به انسان شبیه است که در نگاه اول نمی‌توانید تفاوت آن با انسان را تشخیص دهید.

روزنامه دولتی چین، ربات اخبارگوی چینی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کرد. براساس اخبار منتشر شده، این ربات هوشمند مهارت‌های گفتاری و حالات و رفتار هزاران مجری را آموخته و قادر است به همه سؤالات شما پاسخ دهد. این ربات همچنین در طول 24ساعت شبانه‌روز نیز فعال باشد. اما جنبه منفی این ربات این است که استفاده از هوش مصنوعی در ربات‌های اخبارگو، مانند بسیاری از شغل‌های دیگر می‌تواند افراد بسیاری را بیکار کند و این یکی از خطرناک‌ترین جنبه‌های هوش مصنوعی است.

بیشتر بخوانید: ربات انسان نمای Figure 01 توسط مهندسان سابق اپل، تسلا و بوستون داینامیکس معرفی شد

ربات اخبارگوی چینی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

روزنامه دولتی چین از جدیدترین روزنامه‌نگار خود که با هوش مصنوعی (AI) کار می‌کند رونمایی کرد. این زن جوان رباتیک ادعا می‌کند که مهارت‌های هزاران مجری را آموخته، می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و اخبار را در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۳۶۵ روز سال ارائه دهد اما او تنها می‌تواند به سوالات از پیش تعیین شده با پاسخ‌های تبلیغاتی پاسخ دهد.

این مجری اخبار که رن شیائورنگ (Ren Xiaorong) نام دارد ادعا می‌کند که قادر به پاسخگویی به سوالات است اما نکته اینجاست که این آواتار تنها به سوالات از پیش تعیین شده جواب می‌دهد و پاسخ‌هایش در راستای ترویج ایدئولوژی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CCP) است.

این سؤالات مربوط به کنفرانس سیاسی نشست عمومی سالانه چین موسوم به Two Sessions است که روز دوشنبه پایان یافت؛ جایی که نمایندگان چین قوانین را مورد بحث و بررسی قرار دادند و تصویب کردند.

این مجری اخبار توسط People’s Daily، روزنامه رسمی حزب کمونیست چین، ساخته شده است و می‌گوید که مهارت‌های «هزاران مجری خبر» را یکجا دارد.

او در ویبو (Weibo)، یک پلتفرم شبکه اجتماعی در چین، در یک ویدئو رونمایی شد، لباسی هوشمندانه به تن کرد و در مقابل دورنمای شهر ایستاد.

ربات اخبارگوی چینی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

این مجری دیجیتال در این ویدیو گفت:

سلام، نام من رن شیائورونگ است. من یک مجری دیجیتال هوش مصنوعی هستم که به تازگی به People’s Daily پیوسته‌ام. هزاران مجری جدید مهارت‌های حرفه‌ای خود را به من منتقل کرده‌اند. من اخبار را 365 روز و ۲۴ ساعته، برای تمام سال، شبانه روز، بدون استراحت گزارش خواهم کرد. چه در سایت‌های خبری و چه در استودیو، همیشه مرا خواهید دید. هر مکالمه و هر بازخوردی که ارائه می‌دهید، فقط مرا باهوش‌تر می‌کند.

ربات اخبارگوی چینی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

اما با وجود این ادعاها، وقتی برنامه را برای تعامل با رن باز می‌کنید، فقط می‌توانید از او بخواهید درباره موضوعات از پیش تعیین‌شده‌ای که مربوط به جلسات نشست عمومی سالانه است صحبت کند؛ موضوعاتی شامل «تکنولوژی پیشرفته»، «کاهش مالیات و هزینه»، «اشتغال» و «ابتکار کمربندی و جاده‌ای» است.

همه پاسخ‌های او با ایدئولوژی حزب کونیست چین مطابقت دارد و کاربر نمی‌تواند با پرسیدن سؤال خودش، او را وادار به انحراف از سناریوی از پیش تعیین شده کند.

ربات اخبارگوی چینی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

واکنش‌ها به او در Weibo تا حد زیادی مثبت بوده است، اما این سایت مشهور بلاگ‌نویسی به منظور پیروی از رژیم سانسور شدید چین نظارت می‌شود. در توییتر، که در چین غیرقابل دسترسی است، واکنش‌ها کمتر مثبت است.

پلتفرم‌‌های آنلاین این کشور به‌سرعت و به طور منظم موارد را حذف می‌کنند؛ از شکایت در مورد قرنطینه‌های کووید گرفته تا انتقادها از سیاست.

ربات اخبارگوی چینی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

رن اولین مجری تولید شده بر اساس هوش مصنوعی در چین نیست و مجریان مجازی از سال ۲۰۱۸ به صورت آنلاین و تلویزیونی در این کشور ظاهر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ربات اخبارگوی چینی مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    همین هم خوبه منتهی شبکه های اونجا ممکنه آنتن ندهند اصلا …⛔📵📵📵❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❕❎❎❎❎❎❎❎❎❎

    پاسخ

    یکم یواش تو رباتی ن ما ک تند تند حرف میزنی

    پاسخ