;
coinex

نخستین ماوس جهان با قیمت سرسام‌آور 178 هزار دلار به فروش رفت!

نخستین ماوس جهان با قیمت باورنکردنی 178 هزار دلار بع فروش رسید. جالب اینجاست که جنس این موس از چوب است و احتمالاً تاحالا آن را ندیده‌اید.

نخستین ماوس جهان با قیمت سرسام‌آور 178 هزار دلار به فروش رفت. پژوهشگران مؤسسه‌ی تحقیقاتی استنفورد در سال 1964 موفق به ساخت اولین موس جهان برای استفاده در کامپیوتر شدند که نویدبخش موس‌های مدرن امروزی هستند. نام این موس “انگلبارت” است و اول قرار بود با قیمت 15هزار دلار به فروش برسد که بسیار پایین‌تر از قیمت فروش اصلی آن عنوان شد. نکته جالب دیگر در مورد این موس این است که قیمت فروش آن از قیمت کامپیوتر Apple Lisa و اولین نسخه آیفون نیز بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: فروش یک آیفون نسل اول با قیمت سرسام‌آور 63 هزار دلار!

نخستین ماوس جهان با قیمتی نجومی به‌فروش رسید

اولین ماوس کامپیوتر که به‌عنوان منبع الهام ماوس‌های مدرن از آن یاد می‌شود، در سال ۱۹۶۴ توسط پژوهشگران مؤسسه‌ی تحقیقاتی استنفورد تولید شد. داگلاس انگلبارت و اعضای تیمش دو دیسک فلزی را (یکی برای حرکت افقی و دیگری برای حرکت عمودی) وارد بلوکی چوبی کردند و یک دکمه در بالای آن قرار دادند.

نمونه‌های اولیه‌ی ماوس انگلبارت معمولاً مورد استقبال افراد کلکسیونر قرار می‌گیرند. مدلی اصلاح‌شده که سه دکمه دارد به‌همراه یک کیبورد پنج دکمه‌ای که برای کدزنی تولید شده، هفته‌ی گذشته در یک حراجی به فروش رفت. آن‌طور که PCWorld می‌نویسد، این دو دستگاه تحولاتی قابل‌توجه در نحوه‌ی کار با کامپیوتر ایجاد کردند.

نخستین ماوس جهان با قیمتی نجومی به‌فروش رسید

در گذر زمان دیسک‌های فلزی مجزا جای خود را به قطعه‌ای کروی‌شکل دادند که می‌توانست همزمان حرکات افقی و عمودی را تشخیص دهد.

پیش‌بینی شده بود ماوس نمادین انگلبارت در حراجی اخیر با قیمت ۱۵٬۰۰۰ دلار فروخته شود، اما در نهایت قیمت فروش به ۱۷۸٬۹۳۶ دلار رسید. این باعث شد ماوس انگلبارت با قیمت بالاتری نسبت‌ به کامپیوتر Apple Lisa و نسل اول آیفون به فروش برسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قیمت سرسام‌آور نخستین ماوس جهان در حراجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر