;
coinex

ایران به عرضه پهپاد شاهد به روسیه ادامه می‌دهد!

عرضه پهپاد شاهد به روسیه توسط ایران با وجود تکذیب هر نوع مشارکت ایران در جنگ روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد.

براساس اعلام وزارت دفاع بریتانیا، عرضه پهپاد شاهد به روسیه توسط ایران ادامه دارد. این وزارتخانه عنوان کرد که روسیه 71 فروند پهپاد شاهد در ماه مارس علیه اهدافی مختلف در اوکراین استفاده کرده که همگی را از ایران دریافت کرده است. وزارت دفاع بریتانیا همچنین گفته است که این پهپادها قادراند روسیه را در هدف قرار دادن بخش وسیعی از خاک اوکراین منعطف‌تر کنند و پدافند این کشور را به زحمت بیندازند.

بیشتر بخوانید: ساخت کارخانه تولید پهپادهای ایرانی در روسیه ؛ خط تولید شاهد در مسکو راه‌اندازی می‌شود؟

عرضه پهپاد شاهد به روسیه همچنان ادامه دارد

وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای ماه جاری میلادی (مارس) روسیه دست‌کم از ۷۱ پهپاد سری‌های شاهد علیه اهدافی در سراسر اوکراین استفاده کرده است. پهپاد‌های شاهد در سری‌های مختلف تولید می‌شود.

عرضه پهپاد شاهد به روسیه همچنان ادامه دارد

روسیه اواخر فوریه ۲۰۲۳ به مدت دو هفته استفاده از آن پهپاد‌ها را متوقف کرد. وزارت دفاع بریتانیا در توئیتی گفت:

روسیه احتمالا از دو محور (سرزمین کراسنودار در شرق و منطقه بریانسک در شمال شرق) برای به پرواز در آوردن پهپاد‌های شاهد استفاده می‌کند.

به گفته وزارت دفاع بریتانیا این امر به روسیه امکان انعطاف پذیری برای هدف قرار دادن بخش وسیعی از اوکراین را می‌دهد و زمان پرواز به سمت اهداف در شمال اوکراین را کاهش می‌دهد و ممکن است تلاشی باشد تا سامانه‌های دفاعی هوایی اوکراین را به زحمت بیشتری بیاندازد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تداوم عرضه پهپاد شاهد به روسیه توسط ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر