;
coinex

بخشنامه وام ازدواج 1402 ابلاغ شد؛ تا 440 میلیون تسهیلات برای زوج‌های جوان!

بخشنامه وام ازدواج 1402 به صورت قرض‌الحسنه براساس قانون بودجه سال 1402 از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شده که حداکثر 440 میلیون تومان خواهد بود.

بخشنامه وام ازدواج 1402 طبق قانون بودجه سال 1402 توسط بانک مرکزی ابلاغ شده است. لازم به ذکر است کلیه متقاضیانی که پیش‌تر در سامانه مربوطه اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، در اولویت پرداخت تسهیلات مذکور قرار خواهند داشت و تسهیلات یادشده با عنایت به شرایط متقاضی، برای کلیه افراد قرارگرفته در صف (ثبت نام شده در سال 1402 و سنوات قبل) مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال 1402 کل کشور قابلیت دریافت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل وام فرزندآوری ابلاغ شد؛ تا 150 میلیون تومان برای یک فرزند!

ابلاغ بخشنامه وام ازدواج 1402 به شبکه بانکی کشور

به گزارش تکراتو به نقل از ایسنا؛ مطابق با بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1402 کل کشور و جزء (1) بند قانونی مذکور تعیین شده است: «مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانکهای قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه، اختصاص داده و از طریق بانکهای عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام کنید:

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده 68 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)

1‌-  تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجهایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 01‌/01‌/1398 بوده است مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون (1,800,000,000) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله

2‌-  تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون (2,200,000,000) ریال

ـ مسؤولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، کلیه مدیران و کارکنان ذیربط می‌باشد. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

ـ پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند «الف» این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

ـ تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده (10) قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.»

بخشنامه وام ازدواج 1402

همچنین، با توجه به متن ماده (50) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در قانون یادشده شامل حال اخذ وام قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی خواهند بود.

مطابق با این بخشنامه، سهمیه مدنظر برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال به بانک‌ها و موسسات اعتباری فرستاده خواهد شد. همانطور که مشخص است، پس از طی فرایند نهایی سهمیه سالانه جهت پرداخت تسهیلات مذکور موضوع به اطلاع بانک‌ها و موسسات اعتباری خواهد رسید.

در بخش پایانی این بخشنامه این موضوع مورد تاکید قرار گرفته که با توجه به مراتب فوق، برنامه‌ریزی لازم برای حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، جهت ابلاغ و ارسال یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک مرکزی درباره این موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ابلاغ بخشنامه وام ازدواج 1402 در سال جدید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام.
    بنده در اردیبهشت 1401 ثبت نام وام ازدواج را انجام داده ام، ولی در اواخر فروردین 1402 تعیین شعبه شدم.
    بانک مسکن شعبه طالقانی اهواز،، تصمیم دارد که به نرخ 1401 به بنده وام ازدواج بدهد.
    لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ