;
coinex

پذیرش هوش مصنوعی به عنوان فیلمنامه نویس ؛ ChatGPT نویسنده می‌شود!

انجمن نویسندگان آمریکا موسوم‌ به WGA در یک اقدام جالب توجه و هیجان‌انگیز قصد اعطای مجوز برای پذیرش هوش مصنوعی به عنوان فیلمنامه نویس را دارد.

به گزارش فیوچرسیم، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) که در حقیقت به‌عنوان اتحادیه‌ کارگری نماینده‌ نویسندگان سینما و تلویزیون مشغول به فعالیت است، در یک پیشنهاد هیجان‌انگیز مجوز بهره‌گیری از هوش مصنوعی مانند ChatGPT را جهت کمک به تدوین فیلمنامه اعطا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تغییر پایان بندی سریال بازی تاج و تخت توسط ChatGPT

پذیرش هوش مصنوعی به عنوان فیلمنامه نویس از سوی انجمن نویسندگان آمریکا

پیشنهاد WGA مبنی بر پذیرش هوش مصنوعی به عنوان فیلمنامه نویس طی مذاکرات اخیر این نهاد با اتحادیه‌ تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون، نماینده‌ استودیوها و شرکت‌های تولید فیلم مطرح شده است.

در حقیقت پیشنهاد انجمن نویسندگان ایالات‌متحده، این بوده که از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری در اختیار نویسندگان بهره گرفته شود. در صورتی که WGA هدف خود را تحقق بخشد، نوشته‌های تولیدشده با هوش مصنوعی به‌عنوان آثار ادبی یا منبع مطالب به‌حساب نخواهند آمد.

به‌هرحال هنوز نتیجه‌ پیشنهاد پذیرش هوش مصنوعی به عنوان فیلمنامه نویس به‌طور مشخص اعلام نشده و به‌نظر بیشتر افراد مؤثر در این تصمیم‌گیری، به علت آزمایشی بودن اطلاعات و مذاکرات پرتنش، درباره این مشئله اطمینان کامل را به‌دست نیاورده‌اند.

جان راجرز، نویسنده‌ تلویزیون و سینما در توییتی درباره این مسئله نوشت: «جزئیات پیشنهاد WGA در جریان مذاکرات فعلاً دردسترس رسانه‌ها قرار ندارد.»

بعضی افراد در این راستا ابراز امیدواری کرده‌اند که به‌جای ممنوعیت کامل هوش مصنوعی، WGA طریقه استفاده از آن را تعیین کند. در پیشنهاد این سازمان ذکر شده که نویسندگان مجوز بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی را به منظور تدوین فیلمنامه خواهند داشت و حتی امتیاز نوشتن چنین فیلمنامه‌هایی متعلق به نویسندگان انسانی خواهد بود.

پذیرش هوش مصنوعی به عنوان فیلمنامه نویس

به‌عنوان نمونه در صورتی که مدیر استودیو یک فیلمنامه‌ تولیدشده با هوش مصنوعی را برای یک نویسنده‌ انسانی ارسال کند تا بررسی و ویرایش آن را به انجام برساند، نویسنده‌ انسانی همچنان از اعتبار نوشتن آن فیلمنامه برخوردار خواهد بود.

به‌هر‌حال هنوز جزئیات پیشنهاد WGA جهت اعطای مجوز برای استفاده از هوش مصنوعی در فیلمنامه‌نویسی به‌طور عمومی مشخص نشده است و به‌همین علت اظهارنظر در مورد نتیجه اهداف این نهاد صحیح نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پذیرش هوش مصنوعی به عنوان فیلمنامه نویس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر