;
coinex

موج هشتم کرونا در ایران ؛ ضرورت تزریق دز یادآور واکسن ابلاغ شد

موج هشتم کرونا در ایران آغاز شده است و وزارت بهداشت هشدارهایی در این خصوص صادر کرده است. براساس آمار تاکنون 29 بیمار جدید در نتیجه کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، موج هشتم کرونا در ایران آغاز شده است. پدرام پاک‌آیین با حضور در یک برنامه تلویزیونی این خبر را به مردم داده و عنوان کرد که تاکنون 1036 ابتلا جدید به کرونا در کشور به‌ثبت رسیده که از این تعداد متأسفانه 29 نفر جان خود را از دست داده‌اند. وی ادامه داد که تعداد ابتلا به کرونا این ماه نسبت به ماه پیش، 14 درصد افزایش پیدا کرده است. با جزئیات بیشتر خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: اطلاعات جدیدی از منشا کرونا فاش شد؛ سگ‌راکون مظنون اصلی

موج هشتم کرونا در ایران آغاز شده است

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در کشور درباره موج هشتم کرونا هشدار داد و اعلام کرد زیرسویه‌های جدید کرونا که در کشور در حال گردش هستند قدرت سرایت بالایی دارند. «پدرام پاک‌آیین»، سخنگوی وزارت بهداشت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به افزایش آمار کرونا در کشور گفت:

تا کنون 1036 ابتلای جدید به بیماری کرونا در کشور داشتیم و 29 نفر از بیماران نیز جان باختند و 488 بیمار بستری جدید داشتیم که افزایش 14درصدی را نسبت به یک ماه قبل در آمار بستری‌ها نشان می‌دهد.

موج هشتم کرونا در ایران آغاز شده است

او با اشاره به اینکه در حال حاضر 627 نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در کشور بستری هستند، گفت: «این بیماران بیشتر دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی ـ عروقی، ریوی و بیماری‌های حاد تنفسی بوده‌اند که بر اثر ابتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.»

شایع‌ترین زیرسویه‌های اومیکرون در ایران کدام‌ها هستند؟

سخنگوی وزارت بهداشت با توضیح درباره زیرسویه‌های شایع در کشور گفت:

در حال حاضر زیرسویه‌های ویروس کرونا به نام‌های XBB و BQ1 در کشور ما در حال گردش است که ویژگی آنها این است که مرگ و میر کمتری نسبت به سویه‌های دیگر مانند دلتا دارند اما میزان سرایت آنها بسیار بالاست.

او با تاکید بر اینکه در موج هشتم کرونا قرار داریم و لازم است مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام شود، گفت: «امروز 13 شهر قرمز، 48 شهر نارنجی، 194 شهر زرد و 193 شهر آبی کرونایی در کشور داریم و افزایش شمار شهرهای قرمز نشان می‌دهد که آمار کرونا افزایش پیدا کرده است.» او با اشاره به موفقیت قبلی در کنترل کرونا، گفت:

تا پیش از افزایش موارد مبتلا در اتحادیه اروپا، روند رو به نزول کرونا را در کشور داشتیم و در 6 ماه از سال گذشته مرگ و میر تک رقمی و صفر داشتیم که باعث شد به اذعان سازمان جهانی بهداشت، کشوری موفق در کنترل کرونا شناخته شویم.

موج هشتم کرونا در ایران آغاز شده است

پاک‌آیین با تاکید بر اهمیت و ضرورت تزریق واکسن دوز یادآور، گفت: «همه افراد بالای 18 سال که 6 ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونا به آن‌ها گذشته حتماً به مراکز بهداشتی مراجعه و دوز جدید واکسن را تزریق کنند؛ ما در سال گذشته 50 میلیون دوز واکسن کرونا تولید کرده‌ایم و نه تنها کمبودی در واکسن کرونا نداریم بلکه اقدام به صادرات واکسن‌ها به برخی کشورهای آفریقایی نیز کرده‌ایم.»

به گفته او وزارت بهداشت پیش‌بینی افزایش آمار مسافرت‌ها پیش از آغاز ماه مبارک رمضان را انجام داده بود و در همین راستا برای تکمیل واکسیناسیون افراد، فراخوان صادر و خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت را فعال کرد. سخنگوی وزارت بهداشت با توضیح درباره برنامه‌های وزارت بهداشت به منظور کنترل این شرایط، گفت:

تشدید مراقبت‌های بهداشتی لازم در تمام مراکز درمانی و تشدید نظارت بر پایانه‌های مرزی نیز از دیگر اقدامات وزارت بهداشت بوده است به طوری که در ایام نوروز 79 هزار نفر از افرادی که به عنوان مسافر وارد کشور شده‌اند را در پایانه‌های مرزی مورد پایش قرار داده‌ایم و این اقدام در جهت کاهش آمار ابتلا به کرونا بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص موج هشتم کرونا در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر