;
coinex

ضرر 24 میلیارد دلاری ایلان ماسک از معامله خرید توییتر!

ضرر 24 میلیارد دلاری ایلان ماسک از معامله خرید توییتر بسیار عجیب است چراکه بسیاری انتظار سودآوری عجیب ماسک از این خرید را داشتند.

طبق گزارش ورج، ایلان ماسک درحال‌حاضر توییتر را به میزان 20 میلیارد دلار ارزش‌گذاری کرده، با این حال مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس جهت خرید این شبکه‌ اجتماعی متن‌محور مبلغی معادل 44 میلیارد دلار را پرداخت کرده بود. ماسک اما حالا طی نامه‌ای به کارکنان توییتر اعلام کرده که آن‌ها از پاداش سهام مطابق با ارزش 20 میلیارد دلاری توئیتر برخوردار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: ساخت گوشی توسط ایلان ماسک اپل و کمپانی‌های اندرویدی را نابود می‌کند!

ضرر 24 میلیارد دلاری ایلان ماسک باتوجه به ارزش‌گذاری پاداش سهام توییتر

ایلان ماسک در این نامه‌‌ به کارکنان توییتر اظهار داشته که این شبکه‌ اجتماعی «مسیری روشن ولی دشوار» در راستای دست‌یابی به ارزش بازار 250 میلیارد دلاری در پیش دارد. در واقع رسیدن به این هدف منجر به رشد ارزش پاداش سهام توییتر به میزان 10 برابر حالت فعلی خواهد شد. ماجرای پاداش سهام به این شرح است که توییتر به‌مانند اسپیس ایکس به کارمندانش امکان نقد کردن پاداش‌های سهام را در بازه‌های زمانی معینی می‌دهد.

ضرر 24 میلیارد دلاری ایلان ماسک

ایلان ماسک سال گذشته میلادی پیش از انجام مراحل نهایی قرارداد توییتر اعلام کرده بود که ارزش این شبکه‌ اجتماعی کمتر از آن مبلغی بوده که اقدام به پرداخت آن برای خریدش کرده است.

درحقیقت پروسه طولانی انتقال مالکیت توییتر به ایلان ماسک نیز به این علت بود که وی در قالب قراردادی متعهد به پرداخت 54.20 دلار بابت هر سهم بود. همین قیمت گزاف یکی از عللی بود که منجر به عقب‌نشینی ابتدایی ایلان ماسک از قرارداد شد. طبق اعلام ماسک مدیران وقت توییتر ادعاهایی غلط و گمراه‌کننده در مورد تعداد بات‌های این شبکه‌ اجتماعی ارائه کرده بودند.

به زعم ایلان ماسک توییتر به علت تغییرات چند وقت اخیر خود درحال‌حاضر به یک «استارتاپ معکوس» تبدیل شده است. حتی ایلان ماسک مدتی پس از تصاحب توییتر احتمال ورشکستگی را بالا دانست و پس از اخراج هزاران نفر از نیروها و اعمال تغییراتی اساسی در توییتر، اعلام کرد که این شبکه‌ اجتماعی از خطر ورشکستگی جان سالم به در برده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ضرر 24 میلیارد دلاری ایلان ماسک از توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر