;
coinex

معرفی بهترین سایت های آموزش شبکه و امنیت شبکه در دنیا

پیداکردن یک دوره آموزش شبکه و امنیت بر روی بستر اینترنت شاید کار سختی نباشد؛ اما پیداکردن دوره­ای که کارایی بالایی داشته باشد و در عین حال هزینه زیادی نیز از ما طلب نکند واقعا سخت است.

برای یادگیری شبکه و امنیت چه راه­های پیش روی ماست؟ باید از کجا شروع کنیم و به سراغ چه منابعی می­توان رفت؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به تمامی سوالات بالا پاسخ دهیم.

مسیر آموزش شبکه و امنیت چیست؟

دانشجویان این رشته یعنی شبکه و امنیت برای آموزش آن راهی طولانی در پیش دارند. راه­‌های زیادی برای آموزش امنیت شبکه وجود دارد. موسسات زیادی هستند که دوره‌­های مختلفی برگزار می­کنند و مدارک معتبری نیز به دانشجویان خود ارائه می­دهند.

آموزش امنیت شبکه

اما ایرانیان به‌­دلیل مسائل تحریمی و نسبت ریال و ارز خارجی نمی­توانند بسیاری از این دوره‌­ها را برای خود تهیه کنند. با این حال همچنان راه­های مختلفی وجود دارد تا افراد علاقه‌­مند بتوانند مسائل مربوط به مجازی سازی، هک قانونمند و دیگر زیرشاخه­‌های امنیت شبکه را یاد بگیرند.

اما برای این یادگیری باید چه مسیری را طی کرد؟ شما در این مسیر باید 3 مرحله مهم را پشت سر بگذارید.

مسیر­های سه­‌گانه یادگیری شبکه و امنیت

همانطور که اشاره کردیم 3 مسیر اصلی وجود دارد برای اینکه یک متخصص شبکه بتواند دانش خود را به‌­دست بیاورد و آن را در مسیر درست به‌­کار بگیرد. در ادامه بیشتر درباره این مسیر­ها توضیح خواهیم داد.

یادگیری مبانی

در مرحله اول باید مبانی و اصول توسط دانشجو یاد گرفته شود. یک متخصص شبکه باید با سخت­افزار و زیرساخت شبکه آشنایی داشته باشد.

باید سیستم­‌عامل­ها و برند­های نرم‌­افزاری را نیز بداند. برای نمونه سیسکو یکی از شرکت‌­های بزرگ مهم در حوزه شبکه است و آموزش‌های به‌­خصوصی نیز برایش در نظر گرفته شده است. دانشجو باید الفبای امنیت شبکه را یاد بگیرد.

دوره­های مقدماتی CEH و سکیوریتی پلاس برای این موضوع مناسب هستند. دانشجویان باید درباره زبان­‌های برنامه‌­نویسی پایه نیز اطلاعات داشته باشند.

یادگیری تکمیلی

در دوره­‌های تکمیلی دانشجویان باید دانش مقدماتی خود را کامل­تر کنند. یادگیری به یک خط مستقیم محدود نمی­شود.

نتورک و امنیت نیز همانند دیگر علوم همواره درحال رشد است و دانش‌­آموختگان این رشته باید خود را با دانش روز دنیا همگام نگه دارند.

در صورتی که به این مرحله از یادگیری توجه نشود، پس از مدتی متخصص، خود را در محاصره دانشی ناکارآمد پیدا خواهد کرد و عملا دیگر کاری از دستش ساخته نیست.

کسب تجربه

تنها آموزش تئوریک کافی نیست. دانش با آزمون و خطا در ذهن ما تثبیت می­‌شود. متخصصان باید تلاش کنند همواره از دانش خود، تجربه جدید به‌­دست بیاورند.

البته که این تجربه نیز باید مفید باشد و صرف امور قانونی و تحت چارچوب شود. برای نمونه متخصصین زیادی برای کسب تجربه از موقعیت­‌های تست نفوذ استفاده می­کنند. کسب تجربه نیز بخش حیاتی در پروسه و روند آموزش است.

بهترین سایت­‌های آموزش شبکه و امنیت در دنیا کدامند؟

سایت­های زیادی هستند که علاقه‌­مندان به شبکه و امنیت می­توانند از آنها استفاده کنند. بسیاری از آنها رایگان هستند و برای استفاده نیازمند پرداخت هزینه نخواهند بود.

اما برخی نیز به اشتراک احتیاج خواهند داشت. در ادامه مقاله ما بهترین­‌های آنها را برای شما گرد­آوری کرده‌­ایم و قصد معرفی­شان را داریم.

Udemy و آموزش­های آن

یودمی (Udemy) جزء بهترین آموزشگاه­­‌های آنلاین است و به­‌شکل سالیانه افراد زیادی از دوره­‌های آن استفاده می­کنند. با استفاده از یودمی شما می­توانید در هر جایی مانند:

  • خانه
  • محیط کار
  • کتابخانه
  • مدرسه

و هر محیط دیگری اقدام به یادگیری علوم مختلف کنید. از عمر این آموزشگاه آنلاین بیش از 10 سال می­گذرد و در این مدت افراد زیادی در حوزه­‌های مختلفی از جمله اقتصاد، سرگرمی، زبان، روان‌شناسی و تکنولوژی توانسته‌­اند از دوره‌­های آن استفاده کنند.

آموزش هک و امنیت شبکه نیز در یودمی وجود دارد و علاقه‌­مندان می­توانند با مراجعه به وبسایت آن از چنین دوره­‌هایی استفاده کنند.

آموزش هک

دوره­های Pluralsight

Pluralsight در سال 2004 تاسیس شده و یکی از بهترین آموزشگاه‌­های مجازی بر بستر وب است. در این وبسایت بیش از 6000 دوره آموزشی ویدیویی قرار دارد.

هر روز نیز به تعداد این دوره­ها افزوده خواهد شد. شما در این وبسایت می­توانید علاوه‌بر دوره­های امنیت شبکه، دوره‌­های برنامه­‌نویسی نیز ببینید. دوره­‌های برنامه­نویسی زبان­هایی مانند جاوا، پایتون، C++، C# و دیگر زبان­ها در این وبسایت پشتیبانی می­‌شوند.

مباحث مختلف امنیت شبکه مانند مجازی سازی، مدیریت دیتا بیس، ویندوز سرور، مهندسی شبکه مایکروسافت و دیگر مباحث هم در این آموزشگاه مجازی حضور دارند و شما می­توانید به­شکل ویدیویی از چنین آموزش­‌هایی استفاده کنید.

استفاده از دوره آموزش شبکه و امنیت lynda

در کنار مواردی که معرفی شد Lynda نیز یکی از بهترین سایت­ها برای یادگیری و آموزش شبکه و امنیت است. در این وبسایت نیز شما می­توانید دوره­های مختلف و متعددی را ببینید.

شاید لیندا را باید یکی از بزرگ­ترین آموزشگاه­های مجازی دانست. چراکه بیش از 13­هزار دوره آموزشی در آن یافت می­شود.

لیندا در سال­های اخیر با بخش آموزشی شرکت LinkedIn ادغام شد و حالا نام linkedin learning برایش انتخاب شده است. شما می­توانید با استفاده از حساب لینکدین خود از آموزش­های لیندا نهایت استفاده را ببرید.

بهترین سایت آموزش شبکه فارسی

بهترین آموزشگاه فارسی برای مباحث مدیریت شبکه مایکروسافت، امنیت، میکروتیک، امنیت، شبکه، مجازی سازی و دیگر موضوعات آموزشگاه توسینسو است.

شما می­‌توانید از دوره­‌های مختلف این آموزشگاه مانند دوره آموزش MCSA برای یادگیری استفاده کنید. دوره‌­های توسینسو با ارائه مدرک معتبر خواهند بود. شما برای همیشه به دوره‌­های خریداری­‌شده در این وبسایت دسترسی خواهید داشت.

دوره آموزش MCSA

بخشی از دوره­ها رایگان هستند و شما می­توانید این بخش­ها را پیش از خریداری دوره به ­صورت کامل تماشا کنید. بخش‌­های انتخاب­ شده نیز تنها از سرفصل­‌های ابتدایی نیستند.

در سراسر دوره شما با استاد در ارتباط خواهید بود و باوجود ویدیویی ­بودن آموزش شما می­توانید سوالات خود را از استاد بپرسید و رفع اشکال کنید. حتی اگر هیچ پیش‌­زمینه‌­ای از شبکه ندارید، می­توانید از دوره­‌های پایه‌­ای توسینو استفاده کنید.

جمع‌­بندی

بسیاری از افراد علاقه‌­مندند تا از آموزش شبکه و امنیت استفاده کنند. راه­‌های مختلفی نیز برای این­ کار وجود دارد.

استفاده از وبسایت­‌های آموزش مجازی یکی از بهترین راه­ها است. نمونه­‌های خارجی زیادی نیز برای این دوره­ها موجود هستند که از جمله آنها می­توان به لیندا، Udemy و Pluralsight اشاره کرد.

در بین آموزشگاه­های ایرانی نیز بهترین دوره­ها متعلق به توسینسو است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دوره­‌ها تنها کافی­ است به وبسایت این مجموعه مراجعه بفرمایید.

.

پایان رپورتاژ‌ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر