;
coinex

مودم اگزینوس 5300 سامسونگ با سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

مودم اگزینوس 5300 سامسونگ با لیتگرافی 4 نانومتری معرفی شد. این مودم با قابلیت‌های سریع‌تر و مصرف بهینه‌تر احتمالاً در تراشه پیشکسل 8 و 8 پرو قرار گیرد.

نسل جدید مودم 5G سامسونگ با نام مودم اگزینوس 5300 سامسونگ رونمایی شده که براساس انتظارات در تراشه تنسور G3 برای پیکسل 8 و 8 پرو شاهد بهره‌گیری از آن خواهیم بود. همچنین طبق اعلام سامسونگ در گذشته، این مودم با قابلیت پشتیبانی از سیستم ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه 5G NTN این شرکت نیز ارائه خواهد شد.

مودم جدید سامسونگ که طراحی آن از سوی بخش System LSI این کمپانی انجام گرفته، روی کاغذ شباهت زیادی به مودم اسنپدراگون X70 شرکت کوالکام دارد. این مودم حداکثر سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 3.5 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌ساخت. البته کوالکام چندین هفته قبل، از مودم اسنپدراگون X75 با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای نیز رونمایی کرده بود.

بیشتر بخوانید: عرضه اینترنت ماهواره ای وان وب با تکمیل نخستین منظومه‌ ماهواره‌ای در آینده نزدیک آغاز می‌شود

مشخصات مودم اگزینوس 5300 سامسونگ

مودم جدید سامسونگ با لیتوگرافی 4 نانومتری EUV توسعه پیدا کرده که از این نظر پیشرفت بزرگی نسبت به لیتوگرافی 7 نانومتری اگزینوس مودم 5123 محسوب خواهد شد. بهره‌گیری از این فرایند به معنای مصرف انرژی پایین‌تر نسبت به نسل پیشین نیز خواهد بود.

مودم اگزینوس 5300 سامسونگ

براساس ادعای سامسونگ، حداکثر سرعت دانلود این مودم به 10 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید و حداکثر سرعت آپلود آن هم معادل 3.7 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود. این مودم همچنین با پشتیبانی از شبکه‌های 5G موج میلی‌متری و همچنین زیر 6 گیگاهرتزی در دو حالت SA و NSA عرضه خواهد شد.

مودم اگزینوس 5300 با استاندارد 5G NR Release 16 3GPP سازگاری دارد. این استاندارد به دنبال سریع‌تر و بهینه‌تر کردن شبکه‌های 5G است. در حالت LTE، مودم جدید سامسونگ از حداکثر سرعت دانلود 3 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 422 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این مودم از طریق PCIe به چیپست گوشی‌های هوشمند وصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مودم اگزینوس 5300 سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر