;
coinex

بهترین سریال های مشابه see ؛ سریال شبیه دیدن چی ببینیم؟

اگر شما هم از علاقه‌مندان سریال دیدن (see) هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با بهترین سریال های مشابه see تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

بسیاری از طرفداران ژانر درام علمی – تخیلی، سریال دیدن (See‎) را یکی از بهترین‌ مجموعه‌های این سبک می‌دانند و به دنبال سریال‌های در این ژانر هستند که از لحاظ داستان و کارگردانی به این سریال امریکایی نزدیک باشند.

ما در این نوشتار با معرفی بهترین سریال های مشابه See ، شما در انتخاب نزدیک‌ترین و مناسب ترین مجموعه به سریال دیدن  یاری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2023

بهترین سریال های 2023

بهترین سریال های مشابه see

سریال دیدن (See‎) یک مجموعه تلویزیونی آنلاین امریکایی در ژانر علمی–تخیلی درام است. این سریال که در رده مجموعه‌های تلویزیونی پسارستاخیزی قرار می‌گیرد، به تهیه‌کنندگی و پخش اپل تی‌وی پلاس تولید شده است.

فیلمنامه مجموعه دیدن توسط استیون نایت نوشته شده و به‌ وسیلهٔ فرانسیس لارنس کارگردانی شده‌ است. فصل اول مجموعه از ۱ نوامبر ۲۰۱۹، در هشت قسمت پخش شد. البته تا کنون پنج قسمت از فصل دوم این سریال نیز انتشار یافته‌ است.

سریال دیدن (See) داستانی افسانه‌ای از شهری است که بی عدالتی در آن موج می‌زند و انسان‌های ساکن این شهر زندگی تلخ و آینده‌ای ملال اور را دنبال می‌کنند.

آن‌ها حس بینایی خود را از دست داده‌اند، و همین دلیلی برای کاهش جمعیت و احاطه سیاره توسط جنگل‌ها شده است. این سریال با زمینه‌ای مشابه با انسان‌های اولیه و زندگی قبیله‌ای ممکن است این احساس را القا کند که گویی در زمان قدیم رخ داده است، اما داستان این سریال امریکایی قرن ها بعد اتفاق می‌افتد.

داستان مجموعه دیدن (see) شخصیت موموآ یعنی بابا واس را دنبال می‌کند، در دنیایی که بینایی به یک افسانه بدل شده است، او صاحب دوقلوهایی می‌شود که از موهبت  دیدن برخوردار هستند.

در میان یک قبیله منفعت طلب در پی این دو کودک است. زیرا در این مجموعه انسان‌ها فکر می‌کنند که نابینا شدن‌شان برای نجات نسل بشر و پیشگیری از نابودی بشر به دست خود است و فرزندان باباواس را تهدیدی برای خود می‌دانند و به دنبال نابودی آن‌ها هستند.

اما باباواس برای محافظت از فرزندان خود و با تکیه بر توانایی هایش به دنبال سرنگونی آن قبیله و ملکه ظالمش است. بعضی از منتقدان در نقد این سریال در کنار نداشتن فیلمنامه‌ قوی به بیگانگی دنیای تخیلی آن اشاره کردند و اظهار داشتند که این موضوع خوشایند نبوده است.

اما از سوی دیگر، بازی های خوب بازیگران و جیسون موموآ در نقش اصلی سریال و مناظر بِکر، طراحی صحنه عالی، جهان سازی فوق العاده سریال و سکانس‌های اکشن واقع بینانه و جالب، تحسین بر‌انگیز است و می تواند هر بیننده‌ای را مجذوب خود نماید.

ما در این نوشتار به معرفی سریال های مثل دیدن می پردازیم. اگر شما هم از طرفداران این مجموعه هستید و قصد دارید بهترین سریال های مشابه see را بهتر بشناسید تا انتخاب آسانی برای تماشا داشته باشید، تا پایان همراه ما باشید.

فضای گسترده (The Expanse)

بهترین سریال های مشابه see
بهترین سریال های مشابه see
  • ژانر: علمی تخیلی، درام
  • کارگردان: مارک فرگوس، هاوک اوتسبی
  • بازیگران: توماس جین، کاس انور، دومنیک تیپر

سریال تلوزیونی فضای گسترده، سریالی در ژانر علمی تخیلی و معمایی است که محصول سال ۲۰۱۵ می‌باشد. این سریال که در سه فصل پخش و منتشر شد تواست امتیاز بالایی از منتقدان دریافت کند.

اکثر منتقدان این مجموعه را به واسطه بررسی شخصیت‌های سیاسی مورد تحسین قرار داده‌اند، همچنین در این سریال بازیگر ایرانی آمریکایی به نام آیدا آغداشلو به بازیگری پرداخته است.

داستان سریال فضای گسترده درباره‌ی، تسخیرمنظومه خورشیدی توسط انسان‌ها در سده ۲۳ میلادی می‌باشد. در این سریال معمایی ساکنین یک سفینه کشتی را می‌یابند که ممکن به آینده بشریت صدمات جدی‌ای وارد کند. این سریال را می‌توان یکی از سریال های مشابه see نامید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2022

بهترین سریال های 2022

بادبان‌های سیاه (Black Sails)

بهترین سریال های مشابه see

  • ژانر: درام، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: نیل مارشال، سام میلر، مارک موندن، تی. جی اسکات
  • بازیگران: توبی استفنز، ری استیونسون، هنا نیو، لوک آرنولد، جسیکا پارکر کندی، تام هاپر

شاید در نگاه اول سریال بادبان‌های سیاه شبیه به اقتباسی از دزدان دریایی کارئیب به نظر بیاید، اما تنها افرادی که آن را تماشا کرده‌اند می‌توانند ثابت کنند که این سریال تصویری واقع‌گرایانه از دزدان دریایی هند غربی است و در رده دیگری قرار دارد.

با توجه به دقت زیاد عوامل و سازندگان به تحقیق در این باره، این مجموعه پر از اشارات به اساطیر و شخصیت‌های دزدان دریایی است که روح دزد دریایی بودن را کشف می‌کنند.

در کنار شخصیت سازی ستودنی و صحنه‌های اکشن تاثیرگذار آن، این مجموعه از این لحاظ که مفهوم تمدن وجودی را زیر سؤال می‌برد، یکی از سریال های مثل دیدن محسوب می‌شود.

در حالی که دیدن آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که می‌توان آن را نامتمدن دانست، مجموعه بادبان‌های سیاه بینندگان خود را با اولین مراحل استعمار دنیای جدید توسط قدرت‌های غربی آشنا می‌کند.

بادبان‌های سیاه با این کار و با برجسته کردن قدرت استعماری حکومتی سرکوب‌گر، درک ما از تمدن که تا کنون داشته‌ایم را زیر سؤال می‌برد. تماشای این مجموعه را که از بهترین سریال های مشابه see است ، را به علاقه‌مندان این ژانر پیشنهاد می‌کنیم.

گمشده (Lost)

بهترین سریال های مشابه see

  • کارگردان: جک بندر، استیون ویلیامز
  • بازیگران: متیو فاکس، مایکل امرسون، جاش هالووی

سریال گمشده یا گمشدگان، سریالی در ژانر علمی تخیلی و محصول سال ۲۰۰۴ است که از شبکه ای بی سی در شش فصل پخش و ارائه شد، همچنین می‌توان این سریال را یکی از سریال های مانند see نامید.

سریال لاست بیش از ۴۸۰ بار نامزد دریافت جایزه در جشنواره‌های مختلف شده‌است و ۱۰۶ جایزه را از آن خود کرده‌است. از جمله آن که لاست در سال ۲۰۰۵ برنده سریال برجسته درام در جشنواره امی و در سال ۲۰۰۶ هم برنده سریال برجسته درام در گلدن گلوب شد.

داستان این سریال درباره‌ی چهل و هشت باقی مانده از سقوط یک هواپیما در یک جزیره ناشناخته و دور افتاده است، که برای نجات تلاش میکنند ولی به زودی متوجه می‌شوند که در جزیره تنها نیستند.

ساکن برج بلند (The Man in the High Castle)

بهترین سریال های مشابه see

  • ژانر: تاریخ جایگزین، درام
  • کارگردان: فرانک اسپاتنیتز
  • بازیگران: الکسا داوالس، روپرت اوانس، لوک کلینتنک، دی‌جی کوالز، جوئل دی لا فونته، کری هیرویوکی تاگاوا

داستان ساکن برج بلند حول یک سؤال مفهومی می‌چرخد و آن سوال این است که اگر نیروهای محور در جنگ جهانی دوم پیروز می‌شدند چه اتفاقی می‌افتاد؟

این سریال مثال خوبی از یک ویرانه شهر کلاسیک تخیلی است که می‌توان آن را در کنار دنیای آرام و طبیعی سریال دیدن قرار داد.

تصور کنید: خیابان‌های شیب دار سانفرانسیسکو با گلبندها و نمادهای ژاپنی تزیین شده‌اند و یا میدان تایمز به خاطر پرچم نازی‌ها و چهره آدولف هیتلر در نور قرمز می‌درخشد.

فیلمنامه‌ی ساکن برج بلند بر اساس رمان فیلیپ دیک با همین نام، ساخته شده است، این داستان کلاسیک از یک ویران شهر، با به تصویر کشیدن دنیایی ملال انگیز که هیچکس نمی‌خواهد در آن زندگی کند، طعم وحشت را به بینندگان می‌چشاند.

از سوی دیگر استیون نایت علیرغم نشان دادن واقعیت ترسناک آینده تخیلی، با نشان دادن دنیای آرام دیدن، رسم این ژانر را می‌شکند. اولین قسمت سریال نایت با تصاویری از درختان بلند و پربار، تارعنکبوت و پس زمینه‌ای آرام شروع می‌شود.

اگر داستان‌هایی درباره آینده بالقوه ما مورد علاقه شماست،پیشنهاد می‌کنیم این سریال را در فهرست آثاری که باید بینید قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

هترین سریال های 1400

بهترین سریال های تابستان 1400

مندلورین (The Mandalorian)

بهترین سریال های مشابه see

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، وسترن فضایی
  • کارگردان: جان فاورو
  • بازیگران: پدرو پاسکال، کتی سکف

یکی از سریال های مثل دیدن ، مجموعه مندلورین است. این مجموعه‌ی تلویزیونی وسترن فضایی آمریکایی، که توسط جان فاورو برای سرویس پخش جریانی دیزنی پلاس ساخته شده‌ است. این اولین سریال لایو اکشن در مجموعه‌ی جنگ ستارگان است و در آن پدرو پاسکال در نقش اول بازی می‌کند.

وایکینگ‌ها (Vikings)

بهترین سریال های مشابه see
بهترین سریال های مشابه دیدن (See)
  • ژانر: درام، تاریخی، اکشن
  • کارگردان: مایکل هرست
  • بازیگران: تراویس فیمل، کلایو استندن، کاترین وینیک، گابریل بیرن، جرج بلگدن، گوستاو اسکاشگورد

وایکینگ‌ها از بهترین سریال‌ های شبیه see است. اگر شما سکانس مربوط به جنگ قبیله‌ها در مجموعه دیدن را پسندیدید، سریال وایکینگ‌ها که از شبکه هیستوری پخش می‌شود را از دست ندهید؛ این سریال که پر از صحنه‌های مبارزه‌ای است. بسیار هیجان انگیز است.

داستان این سریال درباره تبدیل رگنار لاتبروک از یک کشاورز معمولی به یک فرمانده دلیر در قبایل وایکینگی است. البته دامنه آن تنها محدود به توالی عمل‌های بی‌فکر و صحنه‌های اکشن و کشت و کشتار نیست.

مشکل اصلی در این مجموعه حول خانواده و دسیسه‌های سیاسی شدید آن می‌چرخد. این مجموعه افسانه‌ای ماجراهای وحشیانه‌ای که وایکینگ‌ها به آن مشهور بودند، را به تصویر می‌کشد که هسته آن وحشی‌گری هم کاملا آشکار است، اما در عین حال تفکراتی هوشمندانه نیز در آن وجود دارد، به همین خاطر می‌توان آن را از بهترین سریال‌ های شبیه see دانست.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale)

بهترین سریال های مشابه see
سریال های مثل دیدن
  • ژانر: تراژدی، پادآرمان‌شهر
  • کارگردان: بروس میلر
  • بازیگران: الیزابت ماس، جوزف فاینز، ایوان استراهافسکی، الکسیز بلدل، آن داود، مکس مینگلا

سرگذشت ندیمه از بهترین سریال های مشابه دیدن (See) به شمار می‌رود که مانند سریال دیدن در شهری ویرانه اتفاق می افتد که آینده‌ای پدرسالارانه را نشان می‌دهد که در آن زنان برای مردان برگزیده نقش حاملان کودک را برعهده دارند.

داستان در شهر کمبریج در ماساچوست ایالات متحدهٔ آمریکا رخ می‌دهد. پس از ترور رئیس‌جمهور آمریکا با گلوله و به رگبار بستن همه‌ اعضای کنگره ایالات متحده توسط مسیحیان بنیادگرا و اعلام وضعیت فوق‌العاده، انقلابی در کشور رخ می‌دهد، قانون اساسی لغو شده و حکومتی به نام جمهوری گیلاد تشکیل می‌شود.

در سرزمین گیلاد بیشتر مردم به دلایلی که در مؤخرهٔ داستان می‌آید عقیم هستند، این مسئله بابت فجایع زیست‌محیطی است که بعضی نواحی کشور را غیرقابل سکونت کرده و احتمالاً به حوادثی در نیروگاه‌های هسته‌ای و پایگاه‌های دفع مواد سمی مرتبط است.

به همین خاطر زنان بارور که ازدواج نکرده‌اند یا ازدواجشان مورد قبول حکومت نیست، به عنوان ندیمه در اختیار خانواده‌های تراز اول قرار می‌گیرند تا شاید برای آن‌ها بچه‌ای بیاورند. زنان مجرد عقیم تبعید می‌شوند. طبق تعبیر حکومت، عقیم بودن مردان ممکن نیست و این مشکل تنها از جانب زنان ممکن است پیش بیاید.

این سریال از همان فصل آغازین خود برنده جایزه‌ امی شد، و باید گفت این موضوع برای کتاب آتوود بی عدالتی محسوب می‌شود.

طرفداران داستان‌های تخیلی باید اهمیت سرگذشت ندیمه را به عنوان شاهکاری فمینیستی در دنیای مردسالار تخیل بدانند. ما تماشای این مجموعه را که یکی از بهترین سریال های مشابه دیدن (See) محسوب می‌شود را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی تاریخی

بهترین سریال های کره ای 2023

 تابو (Taboo)

بهترین سریال های مشابه see
سریال های مثل دیدن
  • ژانر: درام
  • کارگردان: کریستوفر نایهولم، آندرس انگستروم
  • بازیگران: تام هاردی، اونا چاپلین، دیوید هایم، مایکل کلی، جاناتان پرایس، جسی باکلی

نخستین قسمت سریال تابو (Taboo) در سال 2017 توسط شبکه‌های بی‌بی‌سی وان و اف‌ایکس پخش شد. این مجموعه که از بهترین سریال های مشابه دیدن (See) است ابتدا قرار بود در قالب یک مینی‌سریال تولید شود بعد از موفقیتش برای فصل دوم تمدید شد.

اگر تا به امروز سریال کم‌تر دیده شده تابو اثر استیون نایت را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد ‌می‌کنیم تماشای آن را امتحان کنید. ستاره این سریال تاریخی تام هاردی در نقش جیمز دلانی است، او پس از مرگ پدرش به انگلیس بر می‌گردد و با شرکت شرق هند وارد یک درگیری می‌شود.

این سریال سرعت تقریباً کندی دارد که به بینندگان اجازه می‌دهد تا در دنیای تخیلی‌ای که از در دوران اواسط قرن نوزدهم از بریتانیای کبیر ساخته شده است غرق شوند و در عین حال هر سکانس آن تضمین می‌کند که در هیچ نقطه‌ای سست نشود و به همین خاطر مورد تحسین قرار گرفته است و از بهترین سریال های مشابه see هم است.

مردگان متحرک (The Walking Dead)

بهترین سریال های مشابه see
بهترین سریال‌ های شبیه see
  • ژانر: ترسناک، آخرالزمان زامبی
  • کارگردان: جولی دیل، کیلب ومبل
  • بازیگران: اندرو لینکلن، جان برنثال، سارا وین کالیز، لوری هولدن، جفری دی‌مان، استیون ین، چندلر ریگز

یکی از بهترین سریال های مشابه see مجموعه‌ی مردگان متحرک است که در طول ده فصل، طرفداران وفادار بسیار زیادی پیدا کرده است.

درواقع این سریال نگاهی اجمالی به جامعه و انسانیت دارد، بر اساس سری کتاب‌های کمیک نوشته رابرت کریکمن و تونی مور ساخته شده است.

این سریال پر از خون و خونریزی مهیج که با شخصیت سازی های پیچیده متعادل می‌شود، ویرانه شهری دارد که هیجان آن مشابه سریال دیدن است. تشابه دیگر آن‌ها در دنیا سازی فوق العاده این سریال است.

دیدن در همان سه قسمت ابتدایی خود دنیای فوق العاده‌اش را به ما نشان داد، در حالی که دنیای مردگان متحرک تا ده فصل ادامه داشته، یازدهمین فصلش در راه است، تریلرهای وبسایتی آن پخش شده و فیلم ها و  پیش درآمد آن در آینده پخش خواهند شد.

داستان این سریال زندگی گروهی از انسان‌ها را روایت می‌کند که در عصر آخرالزمان زامبی‌ها زندگی می‌کنند. این مجموعه قصه‌ی زندگی پلیسی را نشان می‌دهد که در یک مأموریت تیر می‌خورد و به کما می‌رود.

وقتی بیدار می‌شود، متوجه می‌شود همهٔ مردم شهر تبدیل به مردهٔ متحرک شده‌اند و شهر به‌هم ریخته‌است. از این رو به دنبال همسر و پسرش می‌رود. سرانجام آن‌ها را به همراه گروه دیگری از بازماندگان پیدا می‌کند.

داستان (مردگان متحرک) با آغاز فصل دوم به حاشیه کشیده می‌شوند و چرخه اصلی و جذاب داستان حول انسان‌ها می‌چرخد. کمبود آذوقه، نبود سرپناه و درگیری با افرادی که بدتر از مردگان متحرک هستند.

اگر طرفداران سریال دیدن هستید، مردگان متحرک که جزو بهترین سریال های مشابه see شناخته می‌شود را ازدست ندهید.

صد نفر (The 100)

بهترین سریال های مشابه see
بهترین سریال‌ های شبیه see
  • ژانر: اکشن، درام، علمی تخیلی
  • کارگردان: جیسون روتنبرگ
  • بازیگران: الیزا تیلور، پیج تورکو، لیندزی مورگان، هنری یان کوسیک، ماری اوجروپولوس، بابی مورلی

100 یک سریال تلویزیونی امریکایی در ژانر درام، علمی–تخیلی، پسارستاخیزی است و از بهترین سریال های مشابه دیدن (See) محسوب می‌شود که توسط جیسون روتنبرگ و بر اساس سری جدید رمانی به همین نام که توسط کاس مورگان نوشته شده، ساخته شده‌است.در ۱۹ مارس ۲۰۱۴ در شبکهٔ The CW به نمایش درآمد.

این سریال امریکایی که بر اساس مجموعه رمان کس مورگین ساخته شده است، دنیایی زیبا از جوامع کوچک را به تصویر،می‌کشد و مشکلات دنیای واقعی را هم  نشان می‌دهد.

100 لطف مفهوم رمانش، واقعاً باارزش است. پس از اینکه یک درگیری هسته‌ای سبب تجزیه جمعیت انسان شده و زمین را غیر قابل سکونت می‌کند، بازماندگان به یکی از سفینه‌های فضایی شبکه که به عنوان راه حلی موقت در اطراف سیاره حضور دارند، مهاجرت می‌کنند.

پس از گذشت ۹۷ سال از آن واقعه، ۱۰۰ جوان به زمین فرستاده می‌شوند تا بررسی کنند که آیا زمین قابل سکونت هست یا خیر.

این مجموعه که از بهترین سریال های مشابه see  و بسیار هیجان‌انگیز است، در آوریل ۲۰۱۹، برای فصل هفتم، به‌عنوان آخرین فصل از این مجموعه تمدید شد و در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی در ایالات متحده به نمایش درآمد.

سوالات متداول

بهترین سریال های مشابه see کدام‌ها هستند؟

در این نوشتار از تکراتو تلاش کردیم لیستی از بهترین سریال های مشابه see را در اختیار شما قرار دهیم، اگر بخواهیم چند مورد از بهترین سریال ها را نام ببریم باید به وایکینگ‌ها (Vikings)، مردگان متحرک (The Walking Dead)، صد نفر (The 100) اشاره کنیم.

جدیدترین سریال های مشابه دیدن (See) کدام‌ها هستند؟

اگر بخواهیم چند مرورد از جدیدترین سریال های مشابه دیدن (See) را نام ببریم باید به فضای گسترده (The Expanse)، سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale) اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین سریال های مشابه see چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    عزیزم اجیل رو پولداراش نمیخرن …بقول خودت کارگر اجیل میخوای چیکار…..کسی که برای عیدش اجیل میخواد بخره مستحق نیس

    پاسخ

    خخخ .دمت گرم ..ماهم ندادیم ..از فاطمه الزهرا کمک بگیر خخخ ..تا موقعی که دین تو اقتصاد باشه اجیل که هیچی تخمه هم نمیتونیم بخریم

    پاسخ

    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم به فاطمه زهرا ع خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت
    به جون بچه هام کلاه بردار نیستم

    پاسخ

    عزیزم آجیل نخری عیدت خراب نمیشه.
    موفق باشی.

    پاسخ

    خخخ .دمت گرم ..ماهم ندادیم ..از فاطمه الزهرا کمک بگیر خخخ ..تا موقعی که دین تو اقتصاد باشه اجیل که هیچی تخمه هم نمیتونیم بخریم

    پاسخ

    تو برو بلالتو بفروش أقای اقتصاد دان

    پاسخ