;
coinex

زمان انتشار آیین نامه واردات خودرو دست دوم مشخص شد

مطابق با قانون بودجه سال 1402، زمان انتشار آیین نامه واردات خودرو دست دوم توسط دستگاه‌های مربوطه ظرف یک ماه از زمان تصویب قانون خواهد بود.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، براساس بند ص تبصره 7 قانون بودجه 1402، جهت توسعه حمل و نقل عمومی، تتظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون مورد نیاز طبق قوانین و مقررات مرتبط با عمر کمتر از پنج سال البته با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (کاربری بین شهری) و وزارت کشور (از طریق سازمان ذی ربط) (کاربری شهری) اعطا شده است.

بیشتر بخوانید: واردات کشنده هانوان سری P به ایران تایید شد

مشخص شدن زمان انتشار آیین نامه واردات خودرو دست دوم

آیین‌نامه اجرایی بند یادشده از سوی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تأکید بر لزوم تأمین قطعات و خدمات پس از فروش و معاینه فنی ارائه خواهد شد و حداکثر ظرف یکماه بعد از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

زمان انتشار آیین نامه واردات خودرو دست دوم

گفتنی است که در پاره‌ای از مواقع عدم توجه دولت به قانون آن هم به علل و ملاحظات مختلف مشاهده شده و یکی از ابزارهای دولت در این موضوع تاخیر در تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های مربوطه محسوب می‌شود. با عنایت به تصویب این بند از قانون و فرصت یک ماه‌ای که جهت تدوین آیین‌نامه مدنظر قرار گرفته به‌نظر باید دستگاه‌های مذکور با سرعت بیشتری به تدوین آیین‌نامه مورد نیاز جهت واردات خودرو دست دوم شامل انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون که غالباً دارای کاربری عمومی هستند، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص زمان انتشار آیین نامه واردات خودرو دست دوم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    مجلس انقلابی دولت انقلابی مردم همیشه درصف .ازاین مجلس دولتی چیزی بیشتر از این انتظار نبود همش ریا کاری و فریب مردم

    پاسخ

    مجلس انقلابی دولت انقلابی مردم همیشه در صف .واقعا بیشتر ازاین هم از مجلسیامون انتظار نبود چون اگه
    ه خودروی دست دوم وارد بشه دیگه هیچ کسی هم خودروهای داخلی را نمیخره این مجلسیا فقط مردم را سر کار گذاشتن

    پاسخ

    باسلام چرا خودروسواری حذف شده درصورتی که در دستورالعمل سواری هم بوده است

    پاسخ

    سلام دوست عزیز. واقعا علت این موضوع مشخص نیست و ماهم متعجیبم که چطور در صورت عدم واردات سواری دست دوم، قراره بازار متشنج آروم بشه!

    پاسخ