;
coinex

بالاخره قابلیت 5G برای گوشی های آیفون در ایران فعال شد!

شب گذشته قابلیت 5G برای گوشی های آیفون در ایران راه‌اندازی شد و حالا آیفون‌های داخل ایران با دریافت سیستم‌عامل iOS 16.4 امکان اتصال به این شبکه‌ را دارند.

شبکه‌ 5G برای گوشی‌های اپل نخستین‌بار با رونمایی آیفون 12 ارائه شد، بااین‌حال تا به امروز هیچ کدام از کاربران ایرانی آیفون موفق به بهره‌گیری از مزایای نسل جدید سیستم‌های ارتباطی نشدند. اما حالا براساس بررسی‌های صورت گرفته به‌نظر قابلیت 5G برای گوشی های آیفون در ایران فعال شده است.

بیشتر بخوانید:

عرضه اینترنت ماهواره ای وان وب با تکمیل نخستین منظومه‌ ماهواره‌ای در آینده نزدیک آغاز می‌شود

ارائه قابلیت 5G برای گوشی های آیفون در ایران

اپراتورهای ایرانی از مدت‌ها قبل به استقبال توسعه‌ شبکه‌ 5G کشور رفته بودند. در بهمن سال پیش اپراتور ایرانسل اقدام به راه‌اندازی چهارصدمین سایت 5G خود کرد.

از طرفی گوشی‌های چینی مانند محصولات شیائومی و هواوی مدتی قبل به امکان اتصال به 5G دست یافتند، بااین‌حال گوشی‌های سامسونگ و اپل توانایی اتصال به شبکه‌ 5G ایران را نداشتند. به دنبال تغییرات اخیر، به‌نظر حالا تنها کاربران سامسونگ از دسترسی به شبکه‌ 5G محروم هستند؛ وضعیتی که احتمالا به‌زودی با تحولاتی روبرو خواهد شد.

 

در همین راستا اپل شب گذشته جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیفون را به‌طور عمومی منتشر کرد. سیستم‌عامل iOS 16.4 علاوه‌بر رفع ده‌ها باگ مهم، 21 ایموجی جدید به آیفون افزوده و به‌نظر عامل فعال‌سازی شبکه‌ 5G آیفون در ایران هم به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: 

 

دیدگاه شما در خصوص ارائه قابلیت 5G برای گوشی های آیفون در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر