;
coinex

قطع دسترسی چت بات های رقیب به اطلاعات چت بات بینگ

دسترسی چت بات های رقیب به اطلاعات چت بات بینگ قطع شد. مایکروسافت درحال بررسی این گزینه است تا دسترسی برخی شرکت‌ها به اطلاعات موتور جستجوی بینگ را قطع کند.

دسترسی چت بات های رقیب به اطلاعات چت بات بینگ قطع می‌شود. مایکروسافت در یک خبر عجیب گفته است که در حال بررسی گزینه قطع دسترسی برخی شرکت‌ها به اطلاعات موتور جستوجوی بینگ است. این حرکت غول نرم‌افزاری جهان آن‌هم در دوران اوج هوش مصنوعی شاید بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد و شاید هم یک امکان جدید برای بینگ جدید محسوب شود. به هرصورت باید تا اقدام دیگر مایکروسافت منتظر ماند.

بیشتر بخوانید: ابزار هوش مصنوعی ساخت تصویر رسما به چت بات بینگ افزوده شد

دسترسی چت بات های رقیب به اطلاعات چت بات بینگ قطع می‌شود

گزارشی از بلومبرگ می‌گوید که مایکروسافت دیگر شرکت‌ها را تهدید کرده‌ است که اگر از استفاده از داده‌های بینگ برای چت‌بات‌های خود دست برندارند، این شرکت دسترسی آنها را قطع می‌کند. بلومبرگ مشخص نکرده است که مقصود مایکروسافت دقیقا کدام شرکت‌ها است اما موتورهای جستجوی متعددی از جمله DuckDuckGo، یاهو و You.com به داده‌های بینگ متکی هستند.

وبسایت‌هایی مثل DuckDuckGo و You.com مجوز استفاده از داده‌های بینگ را از مایکروسافت خریداری کرده‌اند و از این اطلاعات برای بهبود قابلیت‌های خود استفاده می‌کنند. براساس گزارش بلومبرگ، مایکروسافت با شرایط فعلی استفاده شرکت‌ها مشکلی ندارد و تهدید این شرکت برای زمانی است که «اطلاعات جستجوی بینگ برای چت‌بات‌های هوش مصنوعی استفاده شوند.»

قطع دسترسی چت بات های رقیب به اطلاعات چت بات بینگ

با شهرت‌ گرفتن ChatGPT و پس از آنها عرضه بارد از گوگل و بینگ‌چت از مایکروسافت، به نظر بسیاری از دیگر شرکت‌ها نیز به عرضه یک چت‌بات‌ هوش مصنوعی علاقه‌مند شده‌اند. با اینکه اطلاع دقیقی از هدف اصلی تهدید مایکروسافت در دست نیست اما وبسایت ورج نیز در خبری جداگانه اعلام کرده است که DuckDuckGo، You.com و Neeva نیز محصولات هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

هوش مصنوعی مولد و چت‌بات‌های هوش مصنوعی بدون شک مهمترین نوآوری تکنولوژی در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند و هرروز شاهد قابلیت‌های جدید و عرضه محصولات تازه‌ای در حوزه هوش مصنوعی هستیم. با تلاش غول‌های متعدد تکنولوژی برای پیشتازی در این حوزه، طبیعی است که شرکتی مثل مایکروسافت دسترسی به داده‌های خود در حوزه هوش مصنوعی را محدود کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قطع دسترسی چت بات های رقیب به اطلاعات چت بات بینگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر